Archief - Geforce FX 5900 XT & brol

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
Zeg,
ik vroeg mij iets af.

Ik heb ne pentium 3 1ghz met 512 sdram, en een geforce 5900 XT...Die graka werkt of course ni 100% op men systeem, en die staat nu op 390/700 mhz (core/vga) en ik vroeg mij dus af, hoe zou ik dezen het beste instellen om de beste prestaties te hebben met mijn pentium 3. Ik heb een kaart van MSI, dus ik kan die supersimpel over/under-clocken.

Daarenbij heb ik nog een probleem. Bij de specs van men kaart staat bij geheugen een steeds verschillend getal, telkens ik opnieuw kijk. Mijn graka heeft 128 mb geheugen, maar er staat soms 68 mb, soms staat er 348 mb, gewoon zonder de clock te veranderen...

vinteg

Legacy Member
beste prestaties hebt ge al, u kaart is zwaaaar cpu limited. koop u is een nieve proc mobo en ram

MAXXUR

Legacy Member
mja, ma dan moe'k ook ne nieuwe koeler kope en dit en dat...

ik kan in totaal 200 euro uitgeve dusja :/

edit: en nieuwe voeding en wa nog allemaal :/

scorpion007

Legacy Member
koop u nen 2600+ sempron en bijhorend mobo , daar zit koeler bij , en voeding kost nu ook nie echt veel meer ...


of je kan tweedehands iets zoeken , voor 200€ heb je wel iets deftig ;)

Morpheus

Legacy Member
voor 200€ kan je wel een lichte update doen hoor...

mobo, proc en geheugen...

iets in den aard van 256ddr-400, goedkoop mobo, en een sempron ofzo

MAXXUR

Legacy Member
mja, as ik update ist wel om weer een jaarke mee te kunne e ...da ga ik met nen sempron ni kunne :/

(wil binnekort quake4 spele :/)

nTFs

Legacy Member
maXx zei:
mja, as ik update ist wel om weer een jaarke mee te kunne e ...da ga ik met nen sempron ni kunne :/

(wil binnekort quake4 spele :/)

en gij denkt da Quake 4 over een week in de winkel ligt zeker ?
think again.

Dakantochnie

Legacy Member
mja, as ik update ist wel om weer een jaarke mee te kunne e ...da ga ik met nen sempron ni kunne :/

(wil binnekort quake4 spele :/)

Wa wilt gij nu ne snellere processor gaan kopen????
Die 5900XT loopt en z'n snelst vanaf nen Sempron 2600.
Ik heb ook een tijdje nen 5900XT gehad (tot ik de 9800pro van mijnen broer heb gepikt en nu dus die 5900XT in de P4 3.2ghz van hem zit), en die loopt echt nix sneller als ge boven de 2.6ghz gaat. Luistert dus maar naar Scorpion die zij dat met die kaar tden beste koop nen Sempron 2600 is.

vinteg

Legacy Member
ff voorbeeldje, mijne 5900XT zat eerst in mijne [email protected]. hij was duidelijk bottlenecked want ik zag mensen met een 3.0GHz toch een serieus hogere score halen. ik heb mijne toen maar eens oc'ed naar 2.8GHz en idd hij kreeg toch een 400 extra puntjes in 3dmark. dan wetende dat zoiets in uwe PIII zit :naughty: foute boel ;)

1 x AMD Asus A7N8X-X
1 x Corsair Value Series 512MB DDR400 64MX64 Cas 2.5
1 x AMD 2600+ Sempron Boxed S462
€217,99

MAXXUR

Legacy Member
en waar koopt ge zoiets samen ? :p

en moet er geen nieuwe voeding in dan ?

t294419

Legacy Member
Twinmoss DDR 512MB PC-3200 1 € 74.68
AMD Sempron 2600+ Boxed ScktA 1 € 84.65
Asrock K7VT4A+ (Sempron ready) 1 € 33.4
Coolermaster Voeding ATX 350W Ultra Silent 1 € 39
of (moet je zelf maar zien)
Voeding ATX 500W (PIV + AMD) 12mm fan € 27

www.forcom.be

dawnzolino

Legacy Member
spaar nog effe door jongen voor heel new systeempje (of toch bijna helamaal)
spaar nog effe en koop dan een amd64 3000+ en daar een gepast mobo'tje bij en dan die graka daarop en een voeding en 512mb ram ( later kan meer komen)
met die dingen zul je ni verder komen als 450€ :niceone:
en there comes Quake4 :D

hier is ne winkel waar alles goedkoop is

mvg,

T!mz

MAXXUR

Legacy Member
dus jullie raden mij aan nog ff door te sparen, en dan een heel nieuw kast te kopen ?

dan zit ik wel over de 450 hoor :/ tenzij het er 1 is zonder graka...

of zou ik met die sempron en mijn graka Quake3 ook aankunnen

vinteg

Legacy Member
tjah als ze de engine (doom³ engine wordt er dus gebruikt) nog wat optimizen en niet meer zwaarder maken dan zal u kaart da zeker aankunnen. de mijn bolt atm op 5950U speeds en bolt doom³ aan een constante 60fps soms is nen drop naar 45(1024 high)

MAXXUR

Legacy Member
welke processor hebt gij ?
en weet niemand mensen bij wie ge ne pc kunt bestelle, hoe em elemaal moet zijn, en die bij u thuis komt, waar ge aan de deur kunt betale ?

MAXXUR

Legacy Member
Quake4 bedoelde ik daar, Q3 kan ik nu al easy @ 100 fps continu spele op high hoor :p
maar ehh, zo'n sempron 2600+, op hoeveel mhz zit die ? en hoe lang ga ik daarmee verderkunnen ?

nTFs

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan