Archief - geforce 2 MX 100/200 OC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stijneman

Legacy Member
ok ik had dus al heel lang problemen in BF (fps: 40, door 1531 mhz cpu (athlon xp 1800+, niet oc'ed) dat er frames overgeslagen werden, nu heb ik mijn kaart proberen te overclocken en het is tot nu toe stabiel gelukt:
Core default: 175 MHz
Core nu: 210 MHz

Memory default: 320 MHz
Memory nu: 320 MHz

memory heb ik dus afgebleven omdat ik niet wist wat het zou doen voor veranderingen en het leek mij niet al te veilig omdat als je die te hoog zet er strepen op scherm kunnen komen (zoals ik voorhad op mijn geforce 4 Ti 4400 toen de molen uit koelblok viel en dus overheated)

Sinds dat te doen en nog paar tweaks heb ik GEEN lag EN geen overslagen frames meer (voor de OC (na de tweaks) had ik geen overgeslagen beelden maar gebeurde alles wel iets later omdat het niet kon verwerkt worden, nu heb ik dus geen lag meer)

Remember: op die kaart zit geen molen, alleen koelvinnen, dus kan ik geen last hebbe van uitvallende molen ;)

Wat doet memory clock eig?

Is dit een goede clock ?

bye, thx

guRuh

Legacy Member
ne molen :/ ge bedoeld ne fan ws? ne ventilator?

tis al ne mooie oc (aangezien gij toch veel verschil merkt), maar die mem kan toch nog omhoog ze

Stijneman

Legacy Member
core stat nu op 220

mole = da zegge wij hier tege ne ventilator ;)

wat doet die mem clock dan?

guRuh

Legacy Member
artifacts geven :p (als ge te hoog gaat tenminste)

en waarom zoude u mem NIET verhogen en u core wel?
en ge vraagt hoe werkt mem, da betekent dan hoe ge weet dt de core werkt? :crazy:

Stijneman

Legacy Member
nee maar bij te hoge core zal u kaart geen strepkes geve, bij te hoge mem wel

vinteg

Legacy Member
Stijneman zei:
nee maar bij te hoge core zal u kaart geen strepkes geve, bij te hoge mem wel
idd bij te hoge core gade enkel kans lopen da u games uitvallen en als ge echt veel te hoog gaat u kaart opfikt :D

i386dx

Legacy Member
Voor nog meer prestaties moette uw klok nog omhoog zetten. Dit gaat "veel" opleveren (meer dan de core) want bij die kaartjes is de geheugenbus de bottleneck!

Zolang ge de klok niet te hoog zet ga je geen artifacts hebben, moest je er op een bepaald moment toch krijgen zet je je klok terug wat lager hé...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan