Archief - geen of beperkte internet verbinding :s(HELP)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fredje

Legacy Member
mijn broer heeft sinds een paar uur geen of beperkte internet/LAN verbinding


wij staan in verbinding via een hub en hebben telenet quatro en er zijn 3pc's en ene ps2 aangeslote op diejen hub

we hebbe al geprobeerd de verbinding uit te schakele en trug in te schakele , ne reboot haalt ook nx uit de utp kabel re plugge ook ni


weet iemand hoe dat komt? want mijn internet werkt perfect

Fredje

Legacy Member
Exit zei:
nog een ip?
reboot pc ...


nog een ip?? wij hebbe 4 ip's denkek :)

ma ik heb wel ineens 2 verbindinge opsaat n bij mijn netwerkinstellinge ma ik kijrg die 1 da er bij si gekome ni uitgeschakelt


ma nu hemmek zelf ook een probleem ik kon daarstraks nimmer connecte na site door het url in te vulle in den adresbalk , alleen ma via hyperlinks

dan na reboot van mijn pc is het trug inorde , ma nu hemmek het trug voor :s

Raanº³

Legacy Member
kijkt eens in je IPconfig ;)
staat de DHCP functie aan van die hub (heeft da een?) Indien niet, zou ik eens kijken of je TCP/IP settings nog goed staan ;) <bij mij zijn die waarden derjust gewist geweest o_O>

Coop

Legacy Member
Schakel je modem eens uit voor 45min. dan krijg je een nieuw IP van telenet.

Did the job here, zat wel achter router en geen HUB.

Fredje

Legacy Member
Coop zei:
Schakel je modem eens uit voor 45min. dan krijg je een nieuw IP van telenet.

Did the job here, zat wel achter router en geen HUB.


nope , gedaan ma zonder resultaat

Exit

Legacy Member
krijgt uw pc nog een ip adres?
maak netwerk verbinding eens opnieuw
dooloop wizard lan en internet eens opnieuw door

hub heeft geen dhcp, geen instell, geeft gewoon alles door!

apa

Legacy Member
Fredje zei:
ma ik heb wel ineens 2 verbindinge opsaat n bij mijn netwerkinstellinge ma ik kijrg die 1 da er bij si gekome ni uitgeschakelt

2 verbindingen in uw netwerkinstellingen? Heb je jouw computer dan met 2 netwerkkabels verbonden met je hub?! Zoja, dan ligt daar je probleem... Je mag van Telenet slechts 4 netwerk-devices tegelijk aansluiten op de kabelmodem met een Quatro-abonnement:

2 x jouw PC
1 x andere PC
1 x PS2

Als je nu de PC van je broer opstart, dan is dat een 5de netwerkaansluiting en die wordt geweigerd. Oplossing: trek die 2de kabel los van je PC en wacht 24u vooraleer je de PC van je broer terug test.

Kijk ook na of je niet toevallig "Internet Connection Sharing" hebt aangezet op jouw PC...
Doe ook eens IPCONFIG /ALL op jouw PC en COPY/PASTE het resultaat dan hier eens zodat we er eens naar kunnen kijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan