Archief - Geen internet verbinding (connection reset)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pixations

Legacy Member
Sinds gisterenavond werkt plots mijn internet niet meer (telenet). Wanneer ik mijn browser open krijg ik de melding: the connection was reset. The connection to the server was reset while the page was loading.

De modem lijkt te werken zoals normaal (alle lichtjes branden). Mijn pc heeft de normale netwerkconnectie en zegt dat ik verbonden ben. Heb de modem gereset en ook eens getest op een andere computer maar het probleem blijft. Een telefoontje naar telenet bracht ook geen hulp: ze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt...

Iemand een idee?

Exit

Legacy Member
op 1 pc?
heb je meerdere pc's?

indien slechts 1 pc met probleem => eens scannen op spyware enzo

Nielsvds

Legacy Member
Houdt de windows toets ingedrukt met r typ nu cmd druk enter,vervolgens typ
je: netsh winsock reset druk enter. Herstart je computer. Probeer nu opnieuw. Beveiligingssoftware kan ook voor problemen zorgen. Heb je onlangs iets nieuws van beveiligingssoftware geïnstalleerd? Als je het probleem op 1 pc hebt.

Pixations

Legacy Member
Beide bedankt voor de hulp! Het probleem is jammer genoeg nog niet opgelost. Ik heb het idd op verschillende computers getest en ze geven allemaal dezelfde foutmelding. Spyware zal het niet zijn en ik heb ook niks van beveiligingssoftware geïnstalleerd.

Ik hoop dat het probleem zich weer vanzelf oplost maar vrees ervoor. Kan het zijn dat de modem stuk is / niet meer goed werkt?

Nielsvds

Legacy Member
Verwijder eens de tijdelijke internet bestanden. Houdt de windows toets ingedrukt met r typ nu cmd druk enter,vervolgens typ ipconfig /release druk enter,typ vervolgens ipconfig /renew (de spatie is wel belangrijk) typ enter.
Nadien typ je ipconfig /flushdns druk enter. Herstart je computer.

Exit

Legacy Member
als het op meerdere pc's is dan moet je inderdaad naar de switch/modem/... gaan kijken

branden alle leds op de modem?

Pixations

Legacy Member
@ Nielsvds: gedaan maar geen verandering.

@ Exit: de leds power, receive, send en online branden groen. De led naast pc activity knippert oranje... lijkt me allemaal normaal.

Voor de duidelijkheid: mijn computer is dmv een kabel rechtstreeks verbonden met de modem (er is dus geen tussenstation zoals een router of switch). Wanneer ik een andere kabel gebruik en de modem verbindt met een andere computer / laptop blijft het probleem. Het kan dus gewoon niet anders dan dat er iets mis is met de modem of de connectie erachter.

Alvast bedankt voor de hulp maar ik denk dat het tijd wordt dat er een telenet medewerker langskomt.

iLu_RoX

Legacy Member
Pixations zei:
@ Nielsvds: gedaan maar geen verandering.

@ Exit: de leds power, receive, send en online branden groen. De led naast pc activity knippert oranje... lijkt me allemaal normaal.

Voor de duidelijkheid: mijn computer is dmv een kabel rechtstreeks verbonden met de modem (er is dus geen tussenstation zoals een router of switch). Wanneer ik een andere kabel gebruik en de modem verbindt met een andere computer / laptop blijft het probleem. Het kan dus gewoon niet anders dan dat er iets mis is met de modem of de connectie erachter.

Alvast bedankt voor de hulp maar ik denk dat het tijd wordt dat er een telenet medewerker langskomt.

De lampjes die jij zegt die branden is normaal goed .
Als je cmd=> ipconfig doet welk ip krijg je dan ?

Nielsvds

Legacy Member
Normaal gezien wanneer er netwerkactiviteit is zouden de lan lampjes moeten flikkeren.

Haal de modem gedurende een paar uren van het stroomnet.

Maak eens een softwarelijst aan van geïnstalleerde software met behulp van dit programma. Post dan de html output file.

De meest voorkomende oorzaak is de web/http/script scanner van je beveiligingsprogramma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan