vinteg
Legacy Member
voor de mensen die mij kennen: jullie beseffen dat ik niet snel een thread zou aanmaken.
zoals je in de titel kan lezen heb ik een eyefinity setup (1920*1080 ==> 3*1).
echter elke maar dan ook elke game heeft last van haperend geluid, haperend beeld (lees: 0.5fps op het scherm teller blijft echter op 120fps bvb). 1-10 seconden krijg ik het vloeiend maar daar stopt het ook.
ik heb reeds alle drivers van de 10.8 tot en met de 11.9 doorlopen. elke installatie is er steeds opnieuw een clean install van de drivers gebeurt. volledige whipe van zowel de software, registry keys en eender welke restanten nog te vinden waren. enige wat er nog niet gebeurt is is een volledige windiows reinstall (en dit wil ik ook als last resort houden)
systemspecs:
core i5-750 (standard clock om dat uit te sluiten)
8GB 2133MHz ram
gigabyte GA-P55-UD5
2 x 5870 (2 crossfire bridges, sapphire eyefinity DP-DVI dongle)
750 watt coolermaster
OCZ Vertex 2
(XFI kaartje ook nog maar is disabled aangezien ik een logitech G110 en G35 heb welke al een usb geluidskaart huisvesten)
heb reeds alle gekende forums/sites afgegaan:
tweakers.net
amd.com/forums
hardware info
toms hardware
guru3D
widescreengaming
....
nergens maar dan ook nergens ook maar 1 thread die kan vergeleken worden met mijn probleem.
het enige wat ik vind zijn mensen die klagen over slechte performance (zoals 20 fps)
of mensen die klagen dat crossfire + eyefinity niet deftig werkt (uiteraard heb ik ook al geprobeerd om crossfire uit te schakelen
nog iets dat ik geprobeerd heb is msi afterburner om te controlleren of de kaarten niet terugvallen op 2D snelheden of iets...nope. ze draaien mooi op 850/1200 zoals het moet.
alle schermen steken uiteraard ook op 1 kaart zoals het hoort
voeding zou dit normaal probleemloos moeten kunnen trekken. echter geen tests kunnen uitvoeren.
voor mensen die ideen hebben laat maar weten
ps: filmpje van gestotter komt eraan
zoals je in de titel kan lezen heb ik een eyefinity setup (1920*1080 ==> 3*1).
echter elke maar dan ook elke game heeft last van haperend geluid, haperend beeld (lees: 0.5fps op het scherm teller blijft echter op 120fps bvb). 1-10 seconden krijg ik het vloeiend maar daar stopt het ook.
ik heb reeds alle drivers van de 10.8 tot en met de 11.9 doorlopen. elke installatie is er steeds opnieuw een clean install van de drivers gebeurt. volledige whipe van zowel de software, registry keys en eender welke restanten nog te vinden waren. enige wat er nog niet gebeurt is is een volledige windiows reinstall (en dit wil ik ook als last resort houden)
systemspecs:
core i5-750 (standard clock om dat uit te sluiten)
8GB 2133MHz ram
gigabyte GA-P55-UD5
2 x 5870 (2 crossfire bridges, sapphire eyefinity DP-DVI dongle)
750 watt coolermaster
OCZ Vertex 2
(XFI kaartje ook nog maar is disabled aangezien ik een logitech G110 en G35 heb welke al een usb geluidskaart huisvesten)
heb reeds alle gekende forums/sites afgegaan:
tweakers.net
amd.com/forums
hardware info
toms hardware
guru3D
widescreengaming
....
nergens maar dan ook nergens ook maar 1 thread die kan vergeleken worden met mijn probleem.
het enige wat ik vind zijn mensen die klagen over slechte performance (zoals 20 fps)
of mensen die klagen dat crossfire + eyefinity niet deftig werkt (uiteraard heb ik ook al geprobeerd om crossfire uit te schakelen
nog iets dat ik geprobeerd heb is msi afterburner om te controlleren of de kaarten niet terugvallen op 2D snelheden of iets...nope. ze draaien mooi op 850/1200 zoals het moet.
alle schermen steken uiteraard ook op 1 kaart zoals het hoort
voeding zou dit normaal probleemloos moeten kunnen trekken. echter geen tests kunnen uitvoeren.
voor mensen die ideen hebben laat maar weten

ps: filmpje van gestotter komt eraan