Archief - Gamen op dit systeem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member
Ik heb hier dus nog een oude pc staan met de volgende specs:

Moederbord: Intel Cortez D945GCZ
Geheugen: 2046Mb DDR2
Proccesor: Dual Core Intel Pentium D 930 3000Mhz
Nvidia Geforce 7300 GT

Kan ik met low settings battlefield bad company 2 of gta4 op spelen? Of kan ik iets vernieuwen aan deze pc waardoor deze toch deze games kan spelen? Moederbord is denk ik al zo oud dat hier geen nieuwere processor in past.
Als ik hier een Videokaart: AMD HD 5770 In steek ga ik dat dan veel merken tijdens het gamen of ga ik battlefield bad company 2 dan wel kunnen draaien?

badgun999

Legacy Member
welk besturingsysteem staat erop? win95 win 98 win 2000 win xp win vista of win7 want onder een oude pc versta ik win 95

laurievl

Legacy Member
ik denk wel dat je het op low kunt 'draaien' maar heel de speelervaring is weg .. resolutie laag en beeld wazig, en met een HD5770 ga je een serieuse bottleneck hebben met je cpu dus niet aan te raden. upgrade direct dan je mobo, cpu , geheugen + graka ;) en eens checke naar de voeding :) klinkt stom maar is wel nodig als je een tijdje nog wil doorgaan en games wilt spelen

mdgf

Legacy Member
Kan ik met low settings battlefield bad company 2 of gta4 op spelen?
Zoals altijd bij dat soort vragen: probeer het toch gewoon...
Met alles op het allerlaagste moet het wel lukken denk ik, maar ja...

Daar een 5770 insteken zou nogal idioot zijn, bovendien zijn die twee games (gta 4 in elk geval, bfbc2 dacht ik ook) zwaar cpu afhankelijk.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Btw wss ga je dan ook met de voeding komen te zitten als je het mobo, cpu, ram en graka vervangt. Ik zou zeggen doorsparen en een nieuwe setup kopen.

laurievl

Legacy Member
Johan tb zei:
Btw wss ga je dan ook met de voeding komen te zitten als je het mobo, cpu, ram en graka vervangt. Ik zou zeggen doorsparen en een nieuwe setup kopen.

ja nieuwe setup tenzij hij al deftige case en voeding heeft, hij moet maar eens checken of posten ;)

daviddebruyne

Legacy Member
Sowieso heb je een nieuwe voeding en grafische kaart nodig om battlefield 2 te kunnen draaien. Je ram-geheugen is ook erg flauw. Je processor is erg op het randje.. Je grafische kaart is nix meer waard :-(
Met 2 gig extra ram en die HD5700 (kijk eens welke minimum voeding die nodig heeft( amd.com), kan je je mssch gelukkig prijzen...

mdgf

Legacy Member
(kijk eens welke minimum voeding die nodig heeft( amd.com)
Nooit naar kijken, das voor de meeste kaarten enorm overdreven, het is bovendien KWALITEIT van voedingen die telt, niet kwantiteit (wattage). Lees reviews (guru3d, anandtech, tomshardware,...) van de kaarten als je wilt weten wat een systeem met zo'n kaart verbruikt.

En een thread die al een week dood is laat je beter rusten ;).

daviddebruyne

Legacy Member
Hehe, ik ben al een poos bezig met dit onderwerp, vandaar dat het me boeit.
Ik moet wel zeggen dat ik een HD radeon 6850 gedraaid heb op een 500W voeding van coolermaster, en het was alsof mijn Pc ging opstijgen ^^ (voeding maakte erg veel lawaai) (ik kon wel lang en zonder fouten gamen)
Nu met een Corsair HX850W is dit opgelost, dus wattage speelt dus ergens wel een rol.

Mvg

mdgf

Legacy Member
De meeste cooler master voedingen zijn niet super, het is niet omdat dat zogezegd een 500W voeding is dat die dat ook werkelijk kan leveren (de fabrikanten kunnen beweren wat ze willen, niemand kan hen dat verbieden), sommige 350W voedingen kunnen meer geven dan andere "550W" voedingen.

Jij hebt het trouwens over geluid, niet over het niet aan kunnen, sommige fans zijn nu eenmaal veel luider dan andere.
Met 850W kun je perfect 4-5 6850's aandrijven met overklokte cpu. Dat was dus serieuze geldverspilling vrees ik.
Radeon HD 6850 & 6870 review
Voor de prijs van een hx 850 kon je wss een seasonic x400/460/560 steken die nog een slag efficienter en stabieler is en in de meeste gevallen zal hun fan niet eens draaien.

Je kunt perfect een 6850 met deftig systeem op een 300W voeding steken, er zit hier ook iemand op dit forum die al maanden een 6870 met i5 760 op een 300W voeding heeft zitten, kan op papier en in de praktijk perfect.

daviddebruyne

Legacy Member
Ja, goed, ik stel al een jaar of tien Pc's tesamen en kocht als bij verkeerde hobby om de zoveel tijd m'n grafisch kaartje. Het is pas sinds PCI express dat je rekening moest beginnen houden met voedingen. Het lawaai van m'n Coolermaster was echt niet te pruimen. Ik kocht m'n Corsair voor €150, via een online betalingssite, ik kon ook voor €100 gaan, maar dan had ik nog de helft niet. Ik heb nu het enige voordeel dat m'n Pc sneller reageert. Volgend jaar koop ik wel een GTX 5800, dan kosten die al een stuk minder.(aanbevolen wattage 700W volgens Nvidia)

Ik heb zelfs nog geen windows 7. Is windows 7 64-bit een stabiel en compatibel systeem en draait je grafische kaart er beter onder (ipv een 32-bit)??

Alles tesamen kost Pc-gamen wel een beetje geld.

En ja, die HD 6850 is niet super, ik ben hem nu al een beetje moe zelfs :-), dus dat hij weinig wattage opeist verwondert me niet. In benchmarks results scoort hij evenveel als een GF GTX 550Ti. Een GF GTX 560Ti scoort simpelweg het dubbele.
Ik moet m'n weg nog wat vinden in voedingen, hopelijk was m'n eerste echte koop een goeie.

Ik had het in m'n laatste zinnen over de prestatie van de GPU's, niet het wattage dat ze nodig hebben..

Grts

mdgf

Legacy Member
Een GF GTX 560Ti scoort simpelweg het dubbele.
20-50% sneller zal wel genoeg zijn zeker? ;)
Die kost ook 80% meer, nogal logsich dat ie sneller is.

Een gt550ti kost een stuk meer dan een 6850, verbruikt meer en is niet veel sneller.

Een 580 gaat nooit de moeite zijn, volgend jaar zitten we met de 7xxx en 6xx die evenveel gaan kosten (verouderde grakas dalen nauwelijks en prijs en moet je dus ten allen tijde vermijden), maar een stuk sneller zullen zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan