Archief - Gaan deze ram latjes werken...pc noob needs help plz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wezzy

Legacy Member
OK Ik heb hier nog een Medion(aldi pc) staan van 1.8GHz pentium en 256sdram

Nu wil ik mijne ram wa updaten en kheb dus me CPUZ gaan zien welk moederbord in de pc zit en dat is dees

"Microstar Int. MS-6399 SDRAM Motherboard"

nu hebbik da ingetypt in google en ik kwam op deze link

http://www.memoryx.net/mssdmo.html

nu kan iemand deze link eens checken en zien of die ram latjes gaan werken als kik da in da moederbord steek?

het bord lijkt 2 slots te hebben dus als ik nu dat latje van 256ram eruit haal (dat er nu in zit) en er 2x 512 sdram in steek werkt dat dan

ken hier dus echt NIKS van voor velen zal da wel uber simpel zijn ma vo mij dus nie

:eek:

thx in advance

The_DeMoN

Legacy Member
of het veel zal uitmaken... nee, maar het zal toch schelen.
de pc waarover je praat is al redelijk oud, en een upgrade is aanbevolen.
je kan al een redelijke pc met DDR ram vinden in de carrefour ofzo voor 500-600 euro.

grtz

The Crow

Legacy Member
The_DeMoN zei:
of het veel zal uitmaken... nee, maar het zal toch schelen.
de pc waarover je praat is al redelijk oud, en een upgrade is aanbevolen.
je kan al een redelijke pc met DDR ram vinden in de carrefour ofzo voor 500-600 euro.

grtz

upgrade why? tis ne PIV 1,8Ghz da is best nog meer dan dik ok, als em er niks speciaals me doet. Denk da em serieus verschil al ga zien met die 256Mn va nu. En dan nog... Ge kunt zo elke week ne nieuwe pc kopen :p

wezzy

Legacy Member
ah ok ja als ik dan 1gig sdram erin steek hebbek zowa 4x de ram dan nu dus moet tog zeker prestaties iets verbetere he

:)

EDIT: heb effe bij details gekeken en dan staat er dit

This module will not work with Intel 440LX/BX/GX chipsets or any other Intel memory controller. It does not mean that they won't work with Intel CPU's. It just works with motherboards that use non Intel chipsets Via and SIS.

(wa betekent da??? da gaat tog werken ofnie das chinees lol)

kan iemand da vertalen in pc noob friendly taal aub :help:

wezzy

Legacy Member
ok ma op die site staan die ram latjes te koop dat dienen VOOR dat exact moederbord

dus nie zou da nie werke dan?

oe ziede wa voor ne chipset da moederbord gebruikt

"It does not mean that they won't work with Intel CPU's. It just works with motherboards that use non Intel chipsets Via and SIS."

dus ze kunnen werken me nen intel maar het werkt me ne NON intel dinges iets

waarom zijn pc's so ingewikkeld whaaa some help

wa ik dus wil te weete komen

Naam moederbord is "Microstar Int. MS-6399 SDRAM Motherboard"

bij details bij een 512sdram latje staat er dit

"This module will not work with Intel 440LX/BX/GX chipsets or any other Intel memory controller. It does not mean that they won't work with Intel CPU's. It just works with motherboards that use non Intel chipsets Via and SIS."

nu kan gaat dit werken of nie


:wtf: :help:

wezzy

Legacy Member
Exit zei:
cpuz of everest zullen u zeggen welke chipset, als ook op nen chip op mobo en wrs bij booten wordt het getoond.

koopt gewoon sdram (als ge er nog goe aangeraakt en da zal veel kans werken.

hier, zelfde als u
http://forum.gamer.nl/archive/index.php/t-58305.html

ah ok heb cpuz geopend


"chipset staat er : Intel i845 Rev. A3"

en daaronder
Southbridge: Intel 82801BA(ICH2)
Sensor: Winbond W83627HF

ok nu je de chipset weet en het zecht dit

"This module will not work with Intel 440LX/BX/GX chipsets or any other Intel memory controller. It does not mean that they won't work with Intel CPU's. It just works with motherboards that use non Intel chipsets Via and SIS."

gaat het werken?

als ge nog iets specifiek moet weten om te weten of het gaat werken zeg het maar

thx

Exit

Legacy Member
ge hebt = Intel i845
werkt niet met de 440reeks of andere INTEL memory controller ...
dus ik vrees dat da specifieke ram nie echt goe ga werken.

wezzy

Legacy Member
doh lap da moet weer lukke

enig idee waar ik dan nog wel ram kan vinden tot 1gb sdram dat wel werkt?

Exit

Legacy Member
op die site over die latten ... tenzij anders vermeld (zoals die site) werkt elke sdram op da mobo. kijkt naar pc winkels naar sdram en da zal wel werken, anders doet ge da maar terug da ram.

wezzy

Legacy Member
Exit zei:
op die site over die latten ... tenzij anders vermeld (zoals die site) werkt elke sdram op da mobo. kijkt naar pc winkels naar sdram en da zal wel werken, anders doet ge da maar terug da ram.

dus voor de duidelijkheid

zolang als er dit

"This module will not work with Intel 440LX/BX/GX chipsets or any other Intel memory controller. It does not mean that they won't work with Intel CPU's. It just works with motherboards that use non Intel chipsets Via and SIS."

niet bij staat werkt elke sdram?

correct?

Exit

Legacy Member
da soort ram zal probs hebben bij intel memeory controllers/chipset maar daar komt het op neer.
als iemand dit nog wil bevestigen.
nog nooit probs gekent met sdram in eender welke pc maar als ze er zulke zaken opzetten zou ik geen probs zoeken.

ABCDEFGHIJKLMNO

Legacy Member
Het latje bevat 16 chips van elk 32MB met een 64*4 configuratie. Het is die laatste die problemen geeft. Iedere chip heeft een breedte van 4 bit. Enkel voor VIA- of SIS chipsets.
512MB 168pin PC133 16chip 64x4 3.3v SDRAM DIMM

Je hebt dus een latje nodig waarbij de chips 8 bit breed zijn.

ABCDEFGHIJKLMNO

Legacy Member
Wat heb je dus nodig?

Latje van 512MB bestaande uit 512Mbit chips:
8 chips, singlesided

Latje van 512MB bestaande uit 256Mbit chips:
16-chips, maar doublesided (128 bit totale som chipbreedtes)


Het latje dat jij gezocht hebt, bestaat uit zo'n 256Mbit chips, maar is singlesided.

wezzy

Legacy Member
ABCDEFGHIJKLMNO zei:
Wat heb je dus nodig?

Latje van 512MB bestaande uit 512Mbit chips:
8 chips, singlesided

Latje van 512MB bestaande uit 256Mbit chips:
16-chips, maar doublesided (128 bit totale som chipbreedtes)


Het latje dat jij gezocht hebt, bestaat uit zo'n 256Mbit chips, maar is singlesided.

ahzo kunt ge is een voorbeeld geven van

"Latje van 512MB bestaande uit 512Mbit chips:
8 chips, singlesided"

en van "Latje van 512MB bestaande uit 256Mbit chips:
16-chips, maar doublesided"

eb waar kunt ge da lezen welk singesided en welk doublesided is?

"512MB PC133 SDRAM 168 Pin Single-Banked XAU512" single banked zal betekenen singesided?

maar bv op dezelfde site bij het 1GB latje

"1GB 168p PC133 32c Low Profile 32x8 SDRAM DIMM XAE1024" hier staat niet bij of het single of double is hoe weet ge da?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan