Archief - Functie multiplier?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wxphe

Legacy Member
Wat is eigenlijk de mulitplier in een processor? De snelheid van een processor is altijd multiplier X FSB. Ik heb dus een 2.4ghz op 800FSB met multiplier 12. Maar waarvoor staat dat dan? Heeft het iets te maken met de gelijktijdige bewerking, maar daar heb je toch het aantal bit voor die bepaald hoeveel instructies gelijktijdig kunnen worden verwerkt?

Alvast bedankt

grtz wxphe

TiM007

Legacy Member
zoals je zegt is multiplier gewoon een getal waarmee dat u FSB mee verhoogd is niets meer niets minder normaal.

wxphe

Legacy Member
TiM007 zei:
zoals je zegt is multiplier gewoon een getal waarmee dat u FSB mee verhoogd is niets meer niets minder normaal.

bepaald dit dan het aantal stappen per MHZ. Dus als 1 mhz ongeveer 1 miljoen stappen is dan moet ge eerst *800 dus dan hebt ge 800 miljoen stappen en dan nog eens maal de multiplier? 800*12=> 9600miljoen stappen?

citrofenwick

Legacy Member
wxphe zei:
bepaald dit dan het aantal stappen per MHZ. Dus als 1 mhz ongeveer 1 miljoen stappen is dan moet ge eerst *800 dus dan hebt ge 800 miljoen stappen en dan nog eens maal de multiplier? 800*12=> 9600miljoen stappen?

ik dacht om het aantal stappen te berekenen dat je de bussnelheid (standaard 200 MHZ) moest vermenigvuldigen met de multi

zo

200*12 = 2400
is 2400 Miljoen stappen
of 2.4 Miljard stappen

Kan iemand me nog eens die exacte namen zeggen ook btw
800 = FSB
200 = Bussnelheid?
en het verband tss de 2 is de DDR van je geheugen die 2 instructies ofzo uitvoert per puls?

Ik kan er ook naast zitten

:offtopic: hoe krijgde gij uw 2.4 zo hoog :eek:
de mijne krijg ik maar aan 3.11 en das al blauw screen bij opstarten

wxphe

Legacy Member
citrofenwick zei:
ik dacht om het aantal stappen te berekenen dat je de bussnelheid (standaard 200 MHZ) moest vermenigvuldigen met de multi

zo

200*12 = 2400
is 2400 Miljoen stappen
of 2.4 Miljard stappen

Kan iemand me nog eens die exacte namen zeggen ook btw
800 = FSB
200 = Bussnelheid?
en het verband tss de 2 is de DDR van je geheugen die 2 instructies ofzo uitvoert per puls?

Ik kan er ook naast zitten

:offtopic: hoe krijgde gij uw 2.4 zo hoog :eek:
de mijne krijg ik maar aan 3.11 en das al blauw screen bij opstarten

sorry verkeerd voor gesteld, een intel heeft een 800FSB door iets met quad... dus moet je 200*4 doen dus kom je zo aan 800mhz FSB

Ik kom zo hoog omdat het een 2.4c is en 800mhz fsb. Ik heb in mijn bios mijn geheugen gedownklokt naar 320MHz. Mijn FSB verhoogd naar 275. Dus mijn cpu draait nu aan 3.3 en mijn geheugen net aan 440MHZ

citrofenwick

Legacy Member
nja mijn geheugen liep wel nog synchroon :)
uw divider gewoon veranderen dan?
mijn 2.4 is der ook nen C op 800MHz btw ;)

wxphe

Legacy Member
citrofenwick zei:
nja mijn geheugen liep wel nog synchroon :)
uw divider gewoon veranderen dan?
mijn 2.4 is der ook nen C op 800MHz btw ;)

gewoon snelheid lager zetten,idd

Heb nog een vraagje? PCi is dit ook serieel zoals pci express?

Davion

Legacy Member
- De bussnelheid (effectief) is 200Mhz, deze is zoals al aangegeven idd Quadruple-Pumped bij Intel en dus 800Mhz, op die 200Mhz van de bus wordt u Multi toegepast :) en zo komde aan u 2.4Ghz..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan