Archief - Fibernet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Kun je me een link van een tutorial voor beginners zenden om dit allemaal te doen?
Ken hier echt niets van :/

Hmmmz welke sitecom router is het juist ?

Kan je onder netwerkverbinding eens kijken bij status welk ipadres uw pc verkrijgt en meerbepaalt het ip adres die er staat bij standaardgateway ?

Mad_Dogz

Legacy Member
IK heb gewoon 1 Modem van telenet zelf. Wat moet je dan precies doen zou het graag eindelijk eens goed laten werken :)

SoulBeat

Legacy Member
Ik raak niet op de pagina om mijn router aan te passen, maar op mijntelenet vond ik: Lan-subnet
daar kan ik 192.168.x.1 de x aanpassen, zou dat ook helpen?
en wat moet ik daarna nog doen om men router te laten werken?

krisse5844

Legacy Member
jee zei:
haha de uitleg van krisse is veel beter dan ik had gedaan :D

Thx !

Normaal kan je iedere router veranderen qua range , bijvoorbeeld van 192.168.0.1 => 192.168.1.1 ...

Spijtig dat je de belkin hebt weg gedaan maar het zou ook met die moeten gelukt zijn ...

SoulBeat

Legacy Member
Maar zou het lukken als ik in MijnTelenet "Lan-Subnet" van 192.168.0.1 naar bv. 192.168.1.1 verander? of moet ik nog iets doen?

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Ik raak niet op de pagina om mijn router aan te passen, maar op mijntelenet vond ik: Lan-subnet
daar kan ik 192.168.x.1 de x aanpassen, zou dat ook helpen?
en wat moet ik daarna nog doen om men router te laten werken?

Als uw router nu werkt op de 192.168.0.xxx range kan je idd proberen om de telenet modem te veranderen naar 192.168.1.1 , maar ik weet niet of dit zal werken ... Immers zit er mogelijks ook wat vertraging op die instellingen , daar je niet rechtstreeks op de modem gaat gaan aanpassen maar zegt tegen de telenet servers hoe ze uw modem moeten configureren ... Dus daar kan wat tijd overgaan ...


Minste miserie is doen zoals ik zeg hierboven ... :p

Heb je al uw ipadressen opgezocht onder status netwerkverbindingen zoals eerder gevraagd ?


SoulBeat zei:
Maar zou het lukken als ik in MijnTelenet "Lan-Subnet" van 192.168.0.1 naar bv. 192.168.1.1 verander? of moet ik nog iets doen?


Probeer maar , hier heb ik de router aangepast en de modem gelaten voor wat het is... Na die instellingen verandert te hebben , zou ik de modem wel eens herstarten ( uit stopc. trekken , even wachten en er terug in :p )

SoulBeat

Legacy Member
Ok wacht, dus nu staat mijn router hier naast mij, niet aangesloten
dus ik moet het volgende doen:
Hem aansluiten, naar 192.168.0.1 gaan en daar aanpassen?

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Ok wacht, dus nu staat mijn router hier naast mij, niet aangesloten
dus ik moet het volgende doen:
Hem aansluiten, naar 192.168.0.1 gaan en daar aanpassen?


Jup als dat lukt :p

SoulBeat

Legacy Member
Ik heb mijn router aangesloten, wifi telenet staat nog aan maar als ik naar 192.168.0.1 ga komt er gewoon dit:
Kan de webpagina niet laden omdat de server geen gegevens heeft verzonden.
Hier zijn enkele suggesties:
Reload this web page later.

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Ik heb mijn router aangesloten, wifi telenet staat nog aan maar als ik naar 192.168.0.1 ga komt er gewoon dit:


Daarmee dat ik zei dat je beter uw eigen router gaat gaan veranderen ;) ... Telenet is gewoon zwaar aan het klungelen met die modem instellingen ... Soms werkt het , soms niet ...

Uw router staat naast je , met een kabel van poort 1 naar een netwerkpoort van uw pc ... Haal alle verbindingen uitgezondert deze weg ook uw wifi ... Kijken welk ipadres je krijgt en onder status welk ipadres er staat naast standaardgateway ...

SoulBeat

Legacy Member
Dat wou ik net doen :P
ik heb niets van telenet aangepast, hoe kan ik de instellingen van mijn router aanpassen?
op achterkant van de router staat om naar 192.168.0.1 te gaan, maar dat lukt niet

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Dat wou ik net doen :P
ik heb niets van telenet aangepast, hoe kan ik de instellingen van mijn router aanpassen?
op achterkant van de router staat om naar 192.168.0.1 te gaan, maar dat lukt niet

Uw router staat naast je , met een kabel van poort 1 naar een netwerkpoort van uw pc ... Haal alle verbindingen uitgezondert deze weg ook uw wifi ... Kijken welk ipadres je krijgt en onder status welk ipadres er staat naast standaardgateway ...

Mad_Dogz

Legacy Member
Kheb alleen ne bak tegen de muur hangen ne modem denk ik gewoon voor de rest niks ?

jee

Legacy Member
Krisse nee nee heb hem nog maar ja nu hangt mijne dlink er terug op.

Maar had idd range aangespast maar dat werkte niet echt, maar ben deze week thuis dus probeer hem nog wel te fixen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan