Archief - Fibernet modem/router probleem (dikke nest)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpiderRS

Legacy Member
heb telenet fibernet aangeschaft en heb dommel opgezegt :doh:is me da ne stomme zet geweest. Mijn fibernetmodem/router staat in de living en daar is de ontvangst goed (normaal niet moeilijk is ma een 3m van die nest af) nu komt het probleem en dat is dat ik een vaste pc heb gekocht (toren) en in de kamer erlangs gezet is ook maar een 4-5m van de modem/router verwijderd maar da kl*te ding geeft geen reet ontvangst (zit 1ne muur tussen) niks als stress heeft mij da tot nu toe al opgeleverd
Nu de vraag is is er een manier om da signaal te versterken puur op de telenetmodem/router (weiger materiaal bij te kopen :) ) of kan ik contract opzeggen wegens het van gene meter bereik heeft (contract 1 maand geleden afgesloten )

tot zover mijn stressverhaal:doh:

PooTaH

Legacy Member
Onmogelijk om een kabel te leggen? Signaal kan je allesinds niet versterken via router/modem.

SpiderRS

Legacy Member
kabel leggen is geen optie :D mijn ontvangst moet omhoog want nu kom ik dus nie in die andere kamer en in de zomer wil ik buiten op de laptop wat dus tot nu toe verre van onmogelijk lijk mits ik nog niet eens in een andere kamer geraak. Met mijn oude oldtimer modem/router van dommel geraakte ik overal en met die moderne prul van telenet kom ik nergens blijkbaar :) zeer pissed off geraak ik daar dus van :D is dit een geldige reden om onder het contract uit te komen ? mits er niks aan te doen is aan die ontvangst

SpiderRS

Legacy Member
mij gaat het om het principe :) wil niks extra bijkopen omdat ik fibernet gekozen heb omdat het snel is en draadloos was met andere woorden door die flutmodem voel ik mij in het zak gezet en kan telenet hunne rommel komen halen (tenzij het aan instellingen modem ligt of dergerlijke dan herzie ik mijn mening ) indien niet mogelijk is dit argument een goede reden om te stoppen met het contract of telt het dan nog als contractbreuk

Exit

Legacy Member
1maand is mogelijks te lang om af te zien (niet tevreden)
moet je klanten diens voor contacteren (als hun programma al terug up is tenminste)

SpiderRS

Legacy Member
zal mijn principe maar aan de kant gooien dan en een router gaan kopen
is de linksys E1000 iets ? weet iemand dit(vertrouw het niet meer omdat die ook geen antenne heeft :D )

retecool

Legacy Member
probeer het kanaal eens te veranderen van de modem bij mijn telenet, soms geeft dat problemen want die staat op auto, zet die op 1,6 of 11

furi

Legacy Member
Ik heb ook dommel opgezegd en Telenet aangeschaft. Zéker en vast geen spijt van. Bij Dommel had ik de laatste maanden last van serieus hoge ping, plus ik ben onlangs verhuist en 2 maanden zonder internet gezeten door Dommel. Daardoor naar Telenet overgeschakeld.

Nu had ik draadloos maar er zaten teveel muren tussen. Dus heb ik mij zo een powerline-ding aangeschaft. Totaal geen problemen mee. Haal het maximum van mijn down- en upload en internet lagt nooit, valt nooit uit. Misschien toch de moeite waard om aan te schaffen?

Toch begaaid dat ge 4m van modem zit met 1 muur tussen en geen bereik hebt. Ik zit er 15m vanaf met 4-5 muren tussen en ik had nog bereik (1-2 streepjes vd 4).

maximvdb

Legacy Member
Staat u router ingesteld op 5GHz (ipv 2,4GHz) u netwerkadapters moeten da wel ondersteunen natuurlijk.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Als het 1 muur ertussen is, waarom dan geen kabel trekken?

& maximvdb's comment kan ook mss de oplossing zijn

Ampie

Legacy Member
Zijde er zeker van dat ge het antenneke op uw netwerkkaart hebt gestoken? Heb je al op de zelfde plaats geprobeerd met een andere pc? Zelfde probleen daar? Idd ook eens proberen van het kanaalplan aan te passen.. kan veel verschil maken.

m_t

Legacy Member
Ze zijn hier vanmiddag, terwijl ik er niet was ook Fibernet komen installeren.
Die WiFi modem van hun heeft idd geen klitsen bereik. Zelfde probleem als de TS, nog niet door 1 muur...
Ik heb dus mijn 'oude' Linksys WRT300N erachter gezet en die doet dan weer het werk. Voor de oplossing van de HD recorder heb ik een powerlineadapter bijgeplaatst. Uiteindelijk is toch alles zoals voorheen. :)
Ik heb, in een ver verleden, nog eens een 'gratis draadloze installatie' gehad van telenet en die zijn ze ook komen terug halen na veel gezever omdat ze het niet aan het werk kregen. Als je reclameert komen er 'specialisten' die alles in hun mogelijkheid doen om de WiFi op gang te krijgen zoals het hoort. Toen na 3 man de boel nog niet naar behoren marcheerde, heeft men de boel terug bekabeld. Alles netjes geboord en getrokken zoals IK vroeg. Daarover mag ik niet klagen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan