Archief - Fans voor Antec Plusview 1000AMG

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rom

Legacy Member
Heb dus een Antec Plusview 1000AMG gekocht. Standaard zitten er 2 80mm fans achterin. Deze zijn echter veel te luidruchtig en ik zou ze graag vervangen.

1. In deze case zijn er 'snap-in fan mounts'. Wil dit zeggen dat ik elk soort fans (dus ook anderen dan Antec-fans) gemakkelijk kan monteren?

2. Welke zijn de stilste 80mm fans MET en welke ZONDER leds op www.tones.be en/of op www.hofline.be ?

xpr·k

Legacy Member
draai de rode en gele draad op de molexstekker van je fan rond . Misschien heb je nog ergens een oude radio staan met zon uitschuifbare antenne . Knip daar met een goede kniptang het smalste uiteinde af en maak het zo rond mogelijk . Daarmee kan je met wat oefening de mannelijke pinnetje van een molex loskrijgen .
Als je die rode en gele verwisseld draait u fan op 5v ipv 12 en zal dus veel stiller zijn .

PS: ben je zeker dat het die fans zijn , ik heb ze ook en ik vind ze meer als stil genoeg op 12V . In mijn systeem is het men oudste maxtor die het meeste overlast geeft . Deze produceert een heel scherp geluid wanneer ze opstaat , dit komt boven men 4 casefans en men 92mm CPU fan bovenuit .


PS2: Molex stekker verwijder vbtje

babaar

Legacy Member
die nieuwe coolermaster lo-noise fans zijn ook echt stil en kosten niet zo veel als papst

barongizmo

Legacy Member
of je koopt je een goeie fancontroller, zoals een sunbeam rheobus voor nog geen 20 euro

rom

Legacy Member
Het zijn de standaard fans die in de case zaten. Maken echt duidelijk het meeste lawaai.

Draden van molex omdraaien: too much work :D .

Fancontroller: die kan ik zelf niet installeren (ken ik niet genoeg van), dus kost me weer 15 euro (of meer) installatie-kosten.

Ik denk dat ik gewoon voor die Akasa's ga.

barongizmo

Legacy Member
een fancontroller plaatsen is toch zeer gemakkelijk zu... zelfs al heb je dat nog nooit gedaan...

NightCr@wler

Legacy Member
neeh, kgeef hem gelijk!!!

die fans moeten deruit, ze maken extreem veel lawaai
ik werk met koptelefoon om ze niet te horen terwijl er een perfect goed 5.1 setje rond mij opgesteld staat.

Papst raad ik ook aan alsge geen leds wilt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan