Archief - extreme PSU calculator betrouwbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapermun

Legacy Member
http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp (onderaan lite version kiezen)

zijn er nog mensen die aan de hand van deze calculator berekenen met welke psu ze toekomen?

is dit betrouwbaar? ben namelijk een pc'tje in mekaar aant flansen en heb niet direct idee hoeveel watt ik nodig zal hebben, en geen zin om serieus overkill te gaan.

flyingdutchman

Legacy Member
Dat is betrouwbaar, maar het is vaak nog een beetje 'te veilig'. Het beste is om bij een aantal reviews van je gekozen graka, waar ze stroommetingen doen met een compleet systeem, resultaten te verzamelen en een gemiddelde nemen, dan weet je wat je nodig hebt.

Een threadje openen op aankoopadvies is een kleine moeite, dan kunnen we je helpen.

Better safe than sorry ;)

Dayofdead

Legacy Member
Gebruik eens andere van die simulatoren en vergelijk.

Bij de aankoopadvies sectie in dit forum vind je zowiezo al veel info over welke wattage je nodig hebt.

edit: As he said boven mij dus ;)

F!SH

Legacy Member
Het is zeker betrouwbaar, maar hou er rekening mee dat je mogelijk extra apparaten zal aansluiten in de toekomst; daarom is het altijd aan te raden dat je een marge neemt en niet té strict gaat letten op het # Watt.

In het scenario dat PSU calculator 440Watt aanrekent neem dan geen 450Watt voeding maar een 550 of zelfs een 600Watt

flyingdutchman

Legacy Member
Lol als PSU calculator 440Wat zegt, dan is dat meestal al met 50W veiligheidsmarge...

Sapermun

Legacy Member
ik zit met een Epsilon 700watt, en na al mn berekeningen(zelfs wat meer harde schijven ingesteld enzo, en ik kom aan +-550watt.

Ik zie hier namelijk een thread van iemand met een gtx 580 sli setup, waar ik een gtx 560ti sli setup zal gebruiken. In die thread lees ik dat het maar nipt zal zijn ookal heeft hij een 850watt psu. Ik geloof namelijk nooit dat het verschil in wattage zoveel kan schelen.

Al de onderdelen zouden morgen moeten toekomen, en ik dacht altijd dat ik een 1000w had steken, maar blijkbaar indertijd toch van gedacht veranderd.

edit: net gevonden dat een setup met 1 enkele 560 ti 352watt max verbruikt(furmark), dus denk dat ik me voorlopig wel zal redden :)

mdgf

Legacy Member
Om het er toch nog maar eens in te wrijven: je kunt psu calculators gebruiken en naar reviews kijken zoveel je wilt: uiteindelijk is het "wattage" echt wel ondergeschikt aan de kwaliteit van de voeding, 1000x liever een goede 450W psu dan een brol 600W (die bv eigenlijk maar een 450W psu zou kunnen zijn, niemand controleert die wattages bij goedkope voedingetjes + inneficient + instabiel, maar wel 30€ goedkoper).

@above: Dual gtx 560ti = goede 650W psu, een epsilon 700w is al wat ouder (je zult dus met adapters moeten werken voor sli 560ti), maar zeker geen brol dus dat zou vlot moeten gaan.

Yank

Legacy Member
Probleem is dat die Epsilon 700W ook wat teveel 12V-lijnen heeft (of toch een slechte verdeling qua stekkers), qua vermogen zou er niet meteen een probleem mogen zijn, maar 't is kwestie van het vermogen op de juiste rails te kunnen verdelen.

1 GTX580 gebruikt trouwens makkelijk 50-100W meer dan 1 GTX 560Ti

mdgf

Legacy Member
Heb ik ook aan gedacht ze, maar op zich zit je met 18A (216W) max per rail, het zou dus geen probleem mogen zijn tenzij ze hun stekkers echt wel slecht gehangen hebben.

Is het wel een probleem dan koop je een nieuwe voeding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan