Archief - Externe harde schijf connectieprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dequal

Legacy Member
Hi,

ik zit dus met het volgende.

Gisterenavond nog m'n externe HD van 1TB gebruikt omdat m'n foto's van m'n fotoshoot erop stonden. Vandaag na m'n werk wil ik er verder aan werken, maar blijkt dat m'n schijf niet meer wil connecten.

Als ik de schijf aanzet, begint ze te draaien en te zoomen, dus dat werkt wel. Op m'n computer zelf (Windows Vista) verschijnt zo'n popup van "Dit USB-apparaat kan sneller werken op een USB 2.0-poort" of zoiets. Ik kreeg dit voordien nooit.

Ik ga naar Deze Computer om de HD te openen, maar wat blijkt, schijf verschijnt er niet, en ondertussen loopt heel Windows Explorer vast. Alle andere programma's kan ik wel nog gebruiken.

Ik ben dus genoodzaakt om schijf weer te unpluggen, en alles werkt weer normaal dan.

Bij Apparaatbeheer verschijnt de schijf nochtans, heb al de drivers eens verwijderd en dergelijke, en als ik de schijf opnieuw inplug, dan worden de drivers automatisch geinstalleerd en herkent hij de schijf.

Er verschijnt zelfs een "veilig verwijderen" knopke, maar als ik erop druk gebeurt er niks (wss. verbonden met Windows Explorer en loopt dus ook vast).

Ook nog: als m'n schijf is uitgetrokken, en ik schud er beetje aan, hoor ik de schijf van de HD gelijk ronddraaien door m'n beweging. IK heb er nooit eerder opgelet, dus geen idee of dat al was, maar hoedanook, is dit normaal? Ik veronderstel van niet? :(

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? M'n hele fotografieleven staat eigenlijk op die schijf (I know, stom om geen backup van een backup te nemen), en kzou echt blijten moest ik dat allemaal kwijt zijn.

Alvast bedankt voor alle mogelijke tips.

Dequal

Exit

Legacy Member
een schijf die aanstaat die je beweegt zal je voelen bewegen, dat is normaal, is met elk draaiend voorwerp zo.

die melding van 'kan sneller werken' is als een usb2 op een usb 1 wordt verbonden (wat je vroeger had)
dat je dit nu krijgt is mss defecte controller van de hdd of usb probleem op pc.
desktop of laptop ext hdd?
met aparte voeding of zonder?

andere usb poort of andere pc eens proberen

Dequal

Legacy Member
Andere pc is juist zelfde probleem, en het ligt ook niet aan de usb kabels want die werken met een tweede HDD.

Dequal

Legacy Member
Ik heb de schijf kunnen fixen met CHKDSK /F.

SUPAAAH :D ben echt blij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan