Dequal
Legacy Member
Hi,
ik zit dus met het volgende.
Gisterenavond nog m'n externe HD van 1TB gebruikt omdat m'n foto's van m'n fotoshoot erop stonden. Vandaag na m'n werk wil ik er verder aan werken, maar blijkt dat m'n schijf niet meer wil connecten.
Als ik de schijf aanzet, begint ze te draaien en te zoomen, dus dat werkt wel. Op m'n computer zelf (Windows Vista) verschijnt zo'n popup van "Dit USB-apparaat kan sneller werken op een USB 2.0-poort" of zoiets. Ik kreeg dit voordien nooit.
Ik ga naar Deze Computer om de HD te openen, maar wat blijkt, schijf verschijnt er niet, en ondertussen loopt heel Windows Explorer vast. Alle andere programma's kan ik wel nog gebruiken.
Ik ben dus genoodzaakt om schijf weer te unpluggen, en alles werkt weer normaal dan.
Bij Apparaatbeheer verschijnt de schijf nochtans, heb al de drivers eens verwijderd en dergelijke, en als ik de schijf opnieuw inplug, dan worden de drivers automatisch geinstalleerd en herkent hij de schijf.
Er verschijnt zelfs een "veilig verwijderen" knopke, maar als ik erop druk gebeurt er niks (wss. verbonden met Windows Explorer en loopt dus ook vast).
Ook nog: als m'n schijf is uitgetrokken, en ik schud er beetje aan, hoor ik de schijf van de HD gelijk ronddraaien door m'n beweging. IK heb er nooit eerder opgelet, dus geen idee of dat al was, maar hoedanook, is dit normaal? Ik veronderstel van niet?
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? M'n hele fotografieleven staat eigenlijk op die schijf (I know, stom om geen backup van een backup te nemen), en kzou echt blijten moest ik dat allemaal kwijt zijn.
Alvast bedankt voor alle mogelijke tips.
Dequal
ik zit dus met het volgende.
Gisterenavond nog m'n externe HD van 1TB gebruikt omdat m'n foto's van m'n fotoshoot erop stonden. Vandaag na m'n werk wil ik er verder aan werken, maar blijkt dat m'n schijf niet meer wil connecten.
Als ik de schijf aanzet, begint ze te draaien en te zoomen, dus dat werkt wel. Op m'n computer zelf (Windows Vista) verschijnt zo'n popup van "Dit USB-apparaat kan sneller werken op een USB 2.0-poort" of zoiets. Ik kreeg dit voordien nooit.
Ik ga naar Deze Computer om de HD te openen, maar wat blijkt, schijf verschijnt er niet, en ondertussen loopt heel Windows Explorer vast. Alle andere programma's kan ik wel nog gebruiken.
Ik ben dus genoodzaakt om schijf weer te unpluggen, en alles werkt weer normaal dan.
Bij Apparaatbeheer verschijnt de schijf nochtans, heb al de drivers eens verwijderd en dergelijke, en als ik de schijf opnieuw inplug, dan worden de drivers automatisch geinstalleerd en herkent hij de schijf.
Er verschijnt zelfs een "veilig verwijderen" knopke, maar als ik erop druk gebeurt er niks (wss. verbonden met Windows Explorer en loopt dus ook vast).
Ook nog: als m'n schijf is uitgetrokken, en ik schud er beetje aan, hoor ik de schijf van de HD gelijk ronddraaien door m'n beweging. IK heb er nooit eerder opgelet, dus geen idee of dat al was, maar hoedanook, is dit normaal? Ik veronderstel van niet?

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? M'n hele fotografieleven staat eigenlijk op die schijf (I know, stom om geen backup van een backup te nemen), en kzou echt blijten moest ik dat allemaal kwijt zijn.
Alvast bedankt voor alle mogelijke tips.
Dequal
ben echt blij.