Archief - External box HD probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jodeman

Legacy Member
Goeiendag allemaal,

Ik heb een ambetant probleempke. Heb ne maxtor diamond plus 10 gekocht met nen external box die enkel werkt op firewire400. Had die eerst al eens geprobeerd maar die schijf wordt niet gevonden. Daarna heb ik getest met een oude western digital en die werkt feilloos. Dacht dat er mss iets mis was met jumpers maar dat heeft blijkbaar niet echt belang bij external box heb ik ondervonden na testen. Nu weet ik echt niet wat er mis is...

al merci voor de reacties!

jodeman

Legacy Member
kan dat zijn dat die external box de 200gig hd niet support?

of mag dat geen enkel probleem zijn??

jodeman

Legacy Member
Die is nog ni geformatteerd. Maar die is niet te zien bij storage devices. Dus ik kan niet formatteren omdat er de schijf niet zichtbaar is.

Bedankt voor de reactie.

daedalus

Legacy Member
jodeman zei:
Die is nog ni geformatteerd. Maar die is niet te zien bij storage devices. Dus ik kan niet formatteren omdat er de schijf niet zichtbaar is.

Bedankt voor de reactie.

configscherm - systeembeheer - computerbeheer
daar de schijf enablen en formatten

jodeman

Legacy Member
da ist probleem dus, die schijf wordt daar niet weergegeven dus ik kan die niet enabelen...

***ARF***

Legacy Member
steek die dan eerst ff gewoon in u systeem
format
en steek ze dan in de box

jodeman

Legacy Member
Het is voor op ne laptop dus ik ga dat thuis is doen en dan terug testen!

Merci voor de reactie!

jodeman

Legacy Member
werkt nog altijd niet, vanaf dat ik die 200gig derop aansluit ist gedaan met spelen. Als ik die gewoon zo in men pc steek werkt die direct... hmm

Exit

Legacy Member
case kan die grote schijf aan? test case met andere schijf ...
schijf nu geformateerd?

jodeman

Legacy Member
schijf is geformatteerd als NTFS ja, heb al getest met een andere van 80 gig en die ging ook niet. Kan dat zijn dat die incompatibel is met maxtor hd's?

***ARF***

Legacy Member
nee
kpzis da da spel gewoon kapot is
heeft die wel stroom?
want da wordt ni allemaal uit de usb getrokke hé

jodeman

Legacy Member
ja, die heeft stroom, de schijf draait hoor ik draaien en da spel marcheert met een oude western digital. Denk dat het gewoon niet echt gemaakt is voor hoge schijfcapaciteit ofzo.

costes

Legacy Member
- hdd in case steken, formatten en zorgen dat hij deftig marcheert als vaste hdd in uw systeem (jumper op SLAVE)
- zorgen als ge de hdd in die externe case steekt dat die jumper op MASTER staat

klaar is kees :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan