Archief - [EVENTUELE OPLOSSING] Belgacom internet drops + rare log in router.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arpeggiator

Legacy Member
Ik had eerst aan een mod gevraagd waar ik dit probleem kon posten en hij zei hier. Dus hier is het dan.

Ik zit nu al een maand te sukkelen met Belgacom. Voorheen heeft het altijd perfect gewerkt. Maar nu heb ik regelmatig internetdrops.
Dingen zoals msn blijven nog werken maar websites laden dan weer helemaal niet. Ik had ook naar BGC gebeld maar alles bleek inorde te zijn met de lijn, en binneshuis is ook alles inorde (want voorheen werkte alles). Nu las ik op een forum dat er nog mensen last van hadden.

Ik ben dan in mijn router gaan kijken en telkens als ik mij aanmeld op internet komen er zulke logs uit. Opmerkelijk is dat er om de zoveel seconden een nieuwe log komt. Is dit normaal?"

Code:
Mon, 14 Dec 2009 13:59:56 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:59:52 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:58:44 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:58:40 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:57:29 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:57:26 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:56:16 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:56:12 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:55:03 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:54:59 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:53:49 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:53:46 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:51:33 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:51:29 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:50:11 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:50:06 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:48:33 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:48:30 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:47:19 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:47:15 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:46:04 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:45:59 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:45:16 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.3 to 00:1d:d9:11:1f:4d via br0
Mon, 14 Dec 2009 13:45:16 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 00:1d:d9:11:1f:4d via br0
Mon, 14 Dec 2009 13:39:50 GMT NTP Date/Time updated
Mon, 14 Dec 2009 13:38:27 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:38:03 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:35:06 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:35:03 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:33:53 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:33:48 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:32:09 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:32:05 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:30:46 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:30:42 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:29:32 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:29:29 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:27:26 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:27:23 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:26:14 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:26:11 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:24:30 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:24:26 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:23:04 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:23:00 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:17:09 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:17:05 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:13:29 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:13:25 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:09:23 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:09:19 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:07:28 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:07:24 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:03:25 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:03:22 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:02:11 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 13:02:08 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 12:56:06 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 12:56:02 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3
Mon, 14 Dec 2009 12:54:40 GMT DHCP SERVER: DHCPINFORM from 192.168.1.3

The Monopoly Guy

Legacy Member
Zit je niet gewoon op smallband?

+ is je netwerk beveiligd?


Probeer poort 80 eens open te zetten, die zorgt voor internet

PJ_9911

Legacy Member
Ik schakel na januari over naar telenet. Vroeger werkte mijn adsl perfect. Sinds meer en meer mensen hier in de buurt belgacom tv hebben verlies ik minstens 4 keer per dag internet. Een vriend van me die hier 500 meter verder woont heeft het ook. Het is al beter dan voor de grote adsl panne van belgacom maar internet hoort 24/7 te werken!

Ik zeg niet dat dit de oplossing voor je probleem is, maar ik wou het gewoon even kwijt.

Whitenoiz

Legacy Member
wij hebben hier hetzelfde probleem voor :(
ik dacht dat het aan de router lag...
toevallig geen bbox reeks?
heb men moeder ook al aangeraden om terug naar telenet tegaan...
is hatelijk als uw internet uitvalt en ge just in conversatie zit met je collega's int buitenland

Xtala

Legacy Member
Al eens naar belgacom gebeld?
Het is een gratis nummer.

vilneamo zei:
Probeer poort 80 eens open te zetten, die zorgt voor internet

Die poort wordt gebruikt door servers, niet door clients.

PJ_9911

Legacy Member
Ik betaal trouwens al 2 jaar voor ADSL2, terwijl er nog altijd gene ligt. En downloaden gaat aan maximum 500 kbps, je kan je dat toch niet meer voorstellen in deze tijd???
Mijn broer in gent betaald 25€ in een maand, download aan 1mbps en heeft ongelimiteerd verbruik. Beide zijn abonnementen van scarlet.

Xtala

Legacy Member
Niets houdt u tegen om te wisselen van ISP eens uw contract afloopt (of vroeger als ge de extra kosten wilt betalen)...
Dat ge betaald voor ADSL2 terwijl dat er niet is hebt ge overigens enkel aan uzelf te danken wss.

Arpeggiator

Legacy Member
Neen ik zit niet op smallband :)

En jup ik heb hier ook niet zo lang een b-box 2 gekregen. Brol dat da is :x

PJ_9911

Legacy Member
Xtala zei:
Niets houdt u tegen om te wisselen van ISP eens uw contract afloopt (of vroeger als ge de extra kosten wilt betalen)...
Dat ge betaald voor ADSL2 terwijl dat er niet is hebt ge overigens enkel aan uzelf te danken wss.

te danken aan een promo en belofte dat het hier binnen het half jaar ging liggen..

zoals eerder vermeld schakel ik in januari over naar telenet

Xtala

Legacy Member
Dus ge tekent een contract en gaat dan achteraf klagen dat ge de kleine letterkes nie gelezen hebt?
U de volgende keer beter informeren, dan hebt ge dat soort miserie niet.

Shadak

Legacy Member
@Arpeggiator
Ik heb ditzelfde probleem ook regelmatig...
Internet valt gewoon even weg (meestal samen met digi tv)
soms blijft msn wel werken.

in mei kan ik mijn contract pas opzeggen -_-
Het aangetekend schrijven ligt al een tijdje klaar, en er komen alleen maar meer klachten bij. Met wat geluk kan ik belgacom binnenkort in gebrek stellen en mijn contract vroeger opzeggen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ontevreden belgacom klant ben :)

Xtala

Legacy Member
Het is normaal dat uw internet bij BGC om de 36h efkes wegvalt.
Dan wordt uw ip adres vernieuwd, afaik is dat eigen aan ADSL technologie.

Dat msn blijft werken is wss omdat ge niet lang genoeg offline zijt om een time-out te krijgen.

Whitenoiz

Legacy Member
Xtala zei:
Het is normaal dat uw internet bij BGC om de 36h efkes wegvalt.

laten we zeggen dat mijn internet hier om de 20min wegvalt ;)
en dat ligt niet aan ip-verandering

PJ_9911

Legacy Member
Xtala zei:
Dus ge tekent een contract en gaat dan achteraf klagen dat ge de kleine letterkes nie gelezen hebt?
U de volgende keer beter informeren, dan hebt ge dat soort miserie niet.

Wat voor commentaar is dat? Leg eens uit aub..

Exit

Legacy Member
Xtala zei:
Het is normaal dat uw internet bij BGC om de 36h efkes wegvalt.
Dan wordt uw ip adres vernieuwd, afaik is dat eigen aan ADSL technologie.

Dat msn blijft werken is wss omdat ge niet lang genoeg offline zijt om een time-out te krijgen.

nope, is NIET eigen aan ADSL, is Eigen aan BGC.
Belgacom verbreekt na 36u ff de verbinding zodat ge geen servcers/uploads kunt volhouden ...
andere providers doen het niet allemaal
hier heb ik Evonet en heb regelmatig verbindingstijden van 50u en meer hoor
op dit moment staat hij op 37u56min ...

Xtala

Legacy Member
De lengte van de lease is wel variabel, maar als ge met een dynamisch ip zit wordt dat vroeg of laat toch wel veranderd?

Exit

Legacy Member
Xtala zei:
De lengte van de lease is wel variabel, maar als ge met een dynamisch ip zit wordt dat vroeg of laat toch wel veranderd?

nope, zolang de verbinding blijft hebt ge hetzelfde ip.
dynamisch wilt enkel zeggen dat ge telkens ge verbindt (kans hebt op) een ander ip krijgt. maar niet dat ge altijd een ander ip krijgt of de lease variabel is

ook telenet heeft dynamische ip's maar daar hebben ze een lijst die ze bijhouden die mac aan ip koppelt en ge langer met zelfde ip zit terwijl ge ook verbinding verbreekt.

heb hier al 50-60u+ op adsl verbonden geweest.
als de modem eens signaal verliest hebt ge op adsl vrijwel altijd ander ip adres.
maar dat ligt NIET met adsl verbonden, ook bij telenet is dat (als ze die lijst niet gebruiken).

zolang de modem signaal behoudt, de provider niet verbreekt (al dan niet autom. via leasetime) hebt ge dagen/weken/jaren zelfde ip.

Xtala

Legacy Member
Ach zo, mijn excuses, ik zal dat ergens verkeerdelijk opgevangen hebben :)

Exit

Legacy Member
dat is de algemene opvatting die 36u lease time enzo maar dat klopt dus niet.
dat is door (oa) Belgacom ingevoerd voor uploads enzo ...

Rubmifer

Legacy Member
Wij zitten hier ook met Belgacom, en hier valt ons internet nu ook al geruime tijd af en toe weg. OP dit eigen moment ook. Valt weg voor een paar minuten, komt 3 minuten online, om dan weer weg te vallen. We hadden ook een bbox, maar we hebben nu voorlopig een andere in de plaats gezet, maar het lijkt niet te helpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan