Archief - errors op DDR geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xeromem

Legacy Member
hallo, kheb vandaag een 512MB RAM geheugen gekocht
het steekt nu in de laatste slot in m'n mobo

ik heb memtest uitgevoerd en hij vond bij test 5 ongeveer 1200 fouten
maar de fouten zijn allemaal gesitueerd op locaties tussen 1022MB en 1024MB (heb nog 2*256MB RAM ervoor steken)
dus helemaal op't einde van al het RAM geheugen

lm'n vraag: kan da kwaad?
is dat een belangrijke stap die een RAM geheugen uitvoerd bij test 5? ik had eerder gehoord dat fouten bij test 9 ofzo niet echt erg zijn, en dat fouten uit test 1 rampzalige effecten kan hebben, true?

thx in advance!

Exit

Legacy Member
welke cpu?
fouten in geheugen ... als geheugen tot daar begint te vullen gaat ie errors geven met kans dat windows probs krijgt en bluescrens of reboots of games/progs die errors geven en crashen

Xeromem

Legacy Member
't is een AMD Athlon XP 2000+ (model 8 dacht ik)

Exit zei:
als geheugen tot daar begint te vullen gaat ie errors geven
en gebeurt het vaak dat een geheugen van 1GB RAM vaak ten volle wordt benut? :s

edit, m'n pagefile grootte is 900MB, kan een mogelijke crash worden vermeden met deze te verlagen/verhogen... want de fout zit namelijk juist op de laatste 2MB's van't geheugen

Cranox

Legacy Member
Test 5 is de zwaarste test.
Probeer eens iets meer voltage aan je ram te geven 2.8v ofzo en test het nog eens.
Wat er kan gebeuren is dat windows blauwe schermen kan geven , ook al is het in het 1022mb gebied.

Xeromem

Legacy Member
ik heb net mijn DDR voltage verhoogd van 2.6 naar 2.7 en er zijn nog maar 413 foutjes, just amazing! :D
-> weer bij test 5 btw
nu, ik wil wel verhogen tot 2.8, maar is dat wel gezond :s kan mijn geheugen dat wel aan? :s

de latjes zijn allemaal van Twinmos en ze zijn allemaal DDR-3200
mobo: Asus A7N8X-X
en cpu: Athlon XP 2000+ (niet overgeclocked)

Kwertie

Legacy Member
Xeromem zei:
ik heb net mijn DDR voltage verhoogd van 2.6 naar 2.7 en er zijn nog maar 413 foutjes, just amazing! :D
-> weer bij test 5 btw
nu, ik wil wel verhogen tot 2.8, maar is dat wel gezond :s kan mijn geheugen dat wel aan? :s

de latjes zijn allemaal van Twinmos en ze zijn allemaal DDR-3200
mobo: Asus A7N8X-X
en cpu: Athlon XP 2000+ (niet overgeclocked)
zolang ge niet over de 3 volt gaat is er geen gevaar peizek :unsure:
want ik heb toch al verschillende mensen gezien die boven de 3 volt gaan en ni direct problemen hebben

Xeromem

Legacy Member
okey, kzal't direct probere :)
er zijn maar 3 keuzes bij mij, nl: 2.6, 2.7 en 2.8... daarmee dat ik een beetje ongerust was ;)

Xeromem

Legacy Member
hahaha, 0 fouten bij 2.8V :D
thx allemaal, jullie hebben me een hoop miserie bespaard :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan