Archief - er is iet mis met ram, of memory controller

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FmTx^

Legacy Member
Hey,

Kheb een AMD A64 3500+, MSI K8N Neo2-54G Platinum, Corsair TwinX 1024 (2x512mb) pc3200 (cas2)

Ik krijg constant freezes en al die toestanden.. als ik timings op auto zet, zet m'n pc ze op 3-3-3-8 wat dus belachelijk is, cpu-z leest bij SPD het volgende af: klik hier En die waardes veranderen dus nooit ook al staan mijn timings op 2-2-2-5

Is dat normaal, verder kan ik de helft van de tijd niet eens super-pi 1M late rekenen... omdat geheugen instabiel is. komt dit nu door m'n memory controller? want ik krijg ze zelfs niet op single channel tegoei.

Davion

Legacy Member
i know heb u thread op tones.be forum ook geleze, beter een ASUS A8V D rev.2..:p maja, staat de laatste BIOS der al op ?

FmTx^

Legacy Member
Davion zei:
i know heb u thread op tones.be forum ook geleze, beter een ASUS A8V D rev.2..:p maja, staat de laatste BIOS der al op ?
ja die sta erop

zou dit onder RMA vallen :p hehe want zo werkt mijn hardware niet (deftig)

Davion

Legacy Member
ja, vraag dat eh, of ge het kunt inruilen tegen de rev.2 van de ASUS A8V D...

FmTx^

Legacy Member
Davion zei:
ja, vraag dat eh, of ge het kunt inruilen tegen de rev.2 van de ASUS A8V D...
heb t aangevraagd, kzijn zelfs bereid om opleg te betalen .. zolang da maar werkt!!

Godzilla*Akira

Legacy Member
ik heb dezelfde ram en ook dezelfde timings, maar heb de A8V D (1007).
heb toch al eens gehoord dat iemand zijn ram mocht rma'n omdat de timings niet goed waren.

FmTx^

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
ik heb dezelfde ram en ook dezelfde timings, maar heb de A8V D (1007).
heb toch al eens gehoord dat iemand zijn ram mocht rma'n omdat de timings niet goed waren.
ja maar als ze me gewoon exact dezelfde serie van geheugen/mobo geven zal da nog ni werken eh, tga ier om 'ruilen' :p hehe

inspiratieloos

Legacy Member
steek u latjes in slot 1 en 2
1 en 3 is niet dual channel , al zijn de kleuren hetzelfde.

en verhoog u volt in uwen bios naar 2.7 en zet ze dan op 2-3-2-6 en druk dan op F10 en dan op Y :p

ik had ze eerst ook in 1 en 3 gestoken maar dan werk je niet met dual channel.

FmTx^

Legacy Member
inspiratieloos zei:
steek u latjes in slot 1 en 2
1 en 3 is niet dual channel , al zijn de kleuren hetzelfde.

en verhoog u volt in uwen bios naar 2.7 en zet ze dan op 2-3-2-6 en druk dan op F10 en dan op Y :p

ik had ze eerst ook in 1 en 3 gestoken maar dan werk je niet met dual channel.
die steken al lang in 1&2 hoor? .. timings staan momenteel op 2-3-3-6 (2.7V) en toch freezet de pc na bepaalde tijd.

inspiratieloos

Legacy Member
FmTx^ zei:
die steken al lang in 1&2 hoor? .. timings staan momenteel op 2-3-3-6 (2.7V) en toch freezet de pc na bepaalde tijd.

ga es naar 2.8 v dan , kan geen kwaad, kan gewoon zijn dat u ram het lastig heeft op die timings.

als je bij 2.8 v geen freezes meer hebt ist duidelijk aan u ram dat het ligt.

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds. :tongue:

FmTx^

Legacy Member
inspiratieloos zei:
ga es naar 2.8 v dan , kan geen kwaad, kan gewoon zijn dat u ram het lastig heeft op die timings.

als je bij 2.8 v geen freezes meer hebt ist duidelijk aan u ram dat het ligt.

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds. :tongue:
zit nu op 2.8V ff afwachten :)

FmTx^

Legacy Member
Davion zei:
draai gewn SuperPi, daar hebde dirct error met ram
nee da ist em just, kem gen errors ne meer allesinds ni direct:) kan perfect tot 8M super-pi draaien (hoger nog ni getest), memtest geeft ook niks.. en toch freezet da (ram timings: 2-3-3-6 @2.8V)

inspiratieloos

Legacy Member
FmTx^ zei:
nee da ist em just, kem gen errors ne meer allesinds ni direct:) kan perfect tot 8M super-pi draaien (hoger nog ni getest), memtest geeft ook niks.. en toch freezet da (ram timings: 2-3-3-6 @2.8V)

heb je nu nog errors ?? normaal zou je geen meer mogen hebben, is gewoon je ram dat te weinig volt had en daardoor op 2.6v ook heel wat hogere timings aannam.

Lemon

Legacy Member
Ik heb exact dezelfde config, zelfde ram en mobo en cpu. En ik heb ook exact hetzelfde probleem.

Constant freezes. Zelfs na een fresh install van windows xp.

Bij mij bleef ie wel hangen bij memory detection als ik ze in 1&2 stak. Maar in 3&4 werken ze ook in dual channel.

Nu met memtest ook geen enkel foutje. En superIP heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb nu alle toestellen van het mobo afgehaald, cdrom enz en pci kaarten. En heb de laatste nieuwe nforce drivers geinstaleerd vanaf de nvidia site zelf, en dus niet van de bijgeleverde cdrom. En ik ben nu aan het afwachten of ie gaan freezen of niet.

Lemon

Legacy Member
Pc heeft 2.5 uur gebolt met alles afgesloten.

Nu ik sluit de ata kabel terug aan, waar de cdrom en dvdrom aanhangen. ik log in op windows xp. EN ja hoor, 10 sec later freeze. Alles vast (ook toetsenbord zen ledjes).

Resetten. Aparaten er terug afhalen. Alles werkt trug normaal.

Nu ik hang ze er nog eens aan (kwestie van toeval). Nu in het begin geen freeze. Maar na een 30 min ineens toch een freeze.

Nu hangen de aparaten er terug af, en voorlopig nog geen freeze tegengekomen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan