Archief - Enermax Magma vs Coolink SWiF2-1201

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Hankey

Legacy Member
Hey,
K ben aan het twijfelen tussen deze twee 120 mm fans. Ze lijken me beide zeer goed maar denk dat de specs van de coolink niet kloppen. Heeft iemand al ervaring met één van deze fans ? Of weet iemand nog goede 120 mm fans ? Heb zelf al veel gezocht maar er zijn blijkbaar niet veel stille fans met toch nog een relatief hoge cfm. De fan zal op een rad zitten dus de static pressure moet wel in orde zijn ;)

mvg

FlameDB

Legacy Member
Als je stille fans zoekt met toch goede cfm/pressure waarden kijk dan eens naar scythe gentle typhoons ap-14 en bequiet silentwings usc fans


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Hankey

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Als je stille fans zoekt met toch goede cfm/pressure waarden kijk dan eens naar scythe gentle typhoons ap-14 en bequiet silentwings usc fans


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, ben zelf sterke fan van de be quiet silent wings, heb hier nog een aantal 140's liggen. Het probleem met de silent wings is echter dat screwless mounting design... ik vraag me af hoe ik die dus op een rad zou kunnen monteren; ik denk dat je ze "kapot" zou moeten maken. Persoonlijk ben ik geen voorstander voor de scythe gentle typhoons, heb er echter nog nooit één in m'n handen gehad maar als je zo naar de specs kijkt... De ap-14 heeft "slechts" een cfm van 45 bij 21 dB... Ik zoek eerder naar stille fans die toch zeker 65 + cfm hebben.

mdgf

Legacy Member
Ik ben geen expert op dat vlak, maar die cfm die fabrikanten meegeven klopt normaal langs geen kanten dacht ik, dus daar moet je nooit naar kijken.

https://www.beyondgaming.be/forums
Das voor een heatsink, maar fans blijven fans lijkt me.

FlameDB

Legacy Member
Ik heb eens een grafiek gezien van massas fans en hun werkelijke noise en cfm waarden en de 2 die ik genoemd heb kwamen daar het beste uit. Heb nog geen ervaring met beide dus ook niet met dat screwless mount design van bequiet... Zou zeker geneigd zijn zelf de gt 14 aan te schaffen. Die worden heel vaak gebruikt in rads (vaak de ap 15, 1850 rpm dacht ik) in combinatie met een fancontroller.

Ik dacht dat de beste fan qua noise/prestatie de akasa apache's ofzoiets zijn maar die zijn moeilijk te vinden en duur, net zoals noctuas die ook vrij goed zijn


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Hankey

Legacy Member
Heb ook al positieve dingen gehoord over de apache's. Prijs is idd wel relatief duur : +- 17 euro. Je kan ze trouwens bij azerty krijgen ;). Noctua fans vind ik te sterk geprijsd en hun kleurenschema trekt mij totaal niet aan...Qua look, prijs, geluid en prestatie spreekt de enermax me echt wel aan; maar dit zijn dan ook de specs en een goede review in het nl of engels is er blijbkaar niet te vinden :( Dus mocht iemand deze fans bezitten, deel je mening ff mee ;)
Ik denk niet dat ik de silent wings ga nemen aangezien het "getjol" zou zijn om deze op een rad te monteren.
Heb ook de coolermaster excaliber ontdenkt, volgens de specs heeft hij een cfm van 110... maar ik denk dus dat deze luidruchtig zal zijn. Iemand ervaring met de cm excaliber ?

mvg

mdgf

Legacy Member
De enermaxen staan vermeld in de grafieken die ik gelinkt heb (bij de megalahem review) net als de gentle typhoons en de coolinks...

Mr.Hankey

Legacy Member
Oops niet gezien :(

Dat van de enermax magma's vind ik nergens ;)

FlameDB

Legacy Member
redelijk luide dus :)
gt's pak stiller en 0.5° warmer.

denk dat je het best zit met die fans :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan