Archief - EMTEC USB STICK 16 GB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Ik heb onlangs een usb stick gekocht in de mediamarkt (half jaar geleden) en heb die onmiddelijk gebruikt voor mijn xbox 360 als memory card, maw heb die geformateerd in xbox 360 formaat, het probleem is nu dat ik mijn xbox 360 nimeer heb.

Ik wil die stick gebruiken op mijn pc maar da lukt niet. Namelijk windows herkent die niet meer volledig, er staat 0 bytes, het is "verborgen" ik moet dus naar opties ====> mapinstellingen gaan en selecteren dat em verborgen bestanden laat zien. Zie foto: http://oi54.tinypic.com/f566av.jpg


Dan zie ik mijn "removable disk", als ik wil formateren gebeurd er niks, als ik naar disk management ga kan ik niks doen, normaal gezien als je op de volume klikt met je rechtermuisknop dan moet je formateren etc zien maar da staat er ni tussen, er staat enkel "change drive letter and paths" en onder Disk 3 removable staat er "no media".

Nu weet ik ook wel de reden wrm windows mijn stick ni herkent omda het in xbox 360 formaat is maar nu vraag ik mij af hoe moet ik die stick dan in godsnaam formateren zodat ik het terug kan gebruiken op mijn pc? Ik heb alle mogelijke progs geprobeerd en niks werkt. Bv de prog HP USB Disk Storage Format Tool, krijg ik error dat er geen media is. Dan een zeer goei prog MBRWizard gebruikt (via dos commands) en da lukt ook ni.

Nu is mijn vraag is mijn usb stick naar de klote? Als ik hem insteek in de usb poort (front panel) dan brandt dat lichtje wel en in windows verkenner herkent hij hem wel he, ik bedoel er staat removable disk (J) maar wel als 0 bytes .... Volgens mij is de MBR naar de klote (corrupt) kan da?

Ik heb de stick ook proberen te formateren op andere pc's en geen succes. Zelfs met pc's met windows xp omdat het algemeen geweten is dat het formateren beter gaat in win xp, ik gebruik zelf win 7.

Enige suggesties? Ik betwijfel het dat de stick na een half jaar dood is, hij werd enkel gebruikt als memory card voor xbox 360 (hij werd nooit gebruikt op mijn pc). Dood is hij sowieso niet omdat het gedeeltelijk wordt herkend in windows ....

Alvast bedankt.

Zibro

Legacy Member
even een copy paste:

First, plug in the USB drive to your computer. Right click on My Computer and select properties. From here, go to the hardware tab and select device manager. Next, click and expand disk drives and right click your USB drive. Select properties and then click the policies tab. Choose optimize for performance and click okay. Edit the device manager and open My Computer. Next, right click the USB device on My Computer and select format. Change the file system to NTFS and click start. Your USB drive has now been formatted to NTFS.

Reborn

Legacy Member
Zibro zei:
even een copy paste:

First, plug in the USB drive to your computer. Right click on My Computer and select properties. From here, go to the hardware tab and select device manager. Next, click and expand disk drives and right click your USB drive. Select properties and then click the policies tab. Choose optimize for performance and click okay. Edit the device manager and open My Computer. Next, right click the USB device on My Computer and select format. Change the file system to NTFS and click start. Your USB drive has now been formatted to NTFS.

Had ik allang gedaan, en da lukt niet. Er gebeurd niks. Als ik op formateren klik komt er geen format scherm, er gebeurd gewoon niks.

mdgf

Legacy Member
Elviske toch, hebde het kapot gemaakt?
Lekker nuttig!

Wat zegt hij in schijfbeheer over de stick?

Als hij hem niet vind in schijfbeheer, wat zegt GParted dan (daarvoor kun je een GParted live cd/USB maken met de iso vanop de site).

Zarnikon

Legacy Member
Steek uw USB stick in een Xbox 360
Ga dan naar "My Xbox" en dan "System Settings"
Kies "Memory"
Selecteer dan uw USB, druk op de "Y" knop
Kies "Remove Xbox 360 Storage"

Dit is het enige da'k gevonden heb, al uw gegevens zouden dan gewist worden en ge zou hem terug kunnen gebruiken op de PC

Reborn

Legacy Member
Zarnikon zei:
Steek uw USB stick in een Xbox 360
Ga dan naar "My Xbox" en dan "System Settings"
Kies "Memory"
Selecteer dan uw USB, druk op de "Y" knop
Kies "Remove Xbox 360 Storage"

Dit is het enige da'k gevonden heb, al uw gegevens zouden dan gewist worden en ge zou hem terug kunnen gebruiken op de PC

Het probleem is dus dat ik geen xbox 360 meer heb :)

heb die geformateerd in xbox 360 formaat, het probleem is nu dat ik mijn xbox 360 nimeer heb.

Reborn

Legacy Member
mdgf zei:
Lekker nuttig!

Wat zegt hij in schijfbeheer over de stick?

Als hij hem niet vind in schijfbeheer, wat zegt GParted dan (daarvoor kun je een GParted live cd/USB maken met de iso vanop de site).

Hungry® zei:
heb je hem al proberen te benaderen via systeembeheer? How to format USB drive and memory stick with NTFS

Dan zie ik mijn "removable disk", als ik wil formateren gebeurd er niks, als ik naar disk management ga kan ik niks doen, normaal gezien als je op de volume klikt met je rechtermuisknop dan moet je formateren etc zien maar da staat er ni tussen, er staat enkel "change drive letter and paths" en onder Disk 3 removable staat er "no media".

Hungry®

Legacy Member
je kan dat artikel toch niet gelezen hebben op nog geen twee minuten tijd he.

Reborn

Legacy Member
Hungry® zei:
je kan dat artikel toch niet gelezen hebben op nog geen twee minuten tijd he.

Eigenlijk wel ..... trouwens tis ni alsof ik ni weet hoe je iets moet formateren etc lol, da was niks nieuws, maar toch bedankt voor je hulp, Zarnikon heeft gelijk, ik moet gewoon ergens een xbox 360 zien te vinden om mijn stick te formateren zodat windows het terug herkent.

mdgf

Legacy Member
Als hij hem niet vind in schijfbeheer, wat zegt GParted dan (daarvoor kun je een GParted live cd/USB maken met de iso vanop de site).
Ik gebruik nooit de format tools van windows (al meerdere keren miserie mee gehad dat hij dingen niet wou doen), als ik wat moet formatteren dan laad ik debian als ik op mijn pc zit of gebruik puppy linux of gparted als ik op een andere pc zit (staat altijd op men usb stick).

ik moet gewoon ergens een xbox 360 zien te vinden om mijn stick te formateren zodat windows het terug herkent.
Xbox of niet, dat blijft een gewone usb stick, als je die weer formatteert (wat perfect mogelijk zou moeten zijn, zolang je niks hardwarematig aangepast hebt) moet die gewoon weer unallocated ruimte krijgen.

Zarnikon

Legacy Member
Reborn zei:
Het probleem is dus dat ik geen xbox 360 meer heb :)

da wist'k, een xbox 360, genoeg mensen hebben er 1, gwn eens langs gaan bij ne maat, zal wrs niet zolang duren.

Reborn

Legacy Member
mdgf zei:
Ik gebruik nooit de format tools van windows (al meerdere keren miserie mee gehad dat hij dingen niet wou doen), als ik wat moet formatteren dan laad ik debian als ik op mijn pc zit of gebruik puppy linux of gparted als ik op een andere pc zit (staat altijd op men usb stick).


Xbox of niet, dat blijft een gewone usb stick, als je die weer formatteert (wat perfect mogelijk zou moeten zijn, zolang je niks hardwarematig aangepast hebt) moet die gewoon weer unallocated ruimte krijgen.

Het probleem is die geraakt niet geformateerd aangezien windows het niet herkent als een normale usb stick omdat het geformateerd was met een xbox 360 en daar zit in de root xbox360 files geschreven dat ik daarnet met een speciale xbox 360 usb reader heb geopent en die kan ik niet verwijdere ..... dus probleem ligt wel degelijk aan het feit dat ik die terug in een xbox 360 moet steken en die daar formateren en zo kan ik het terug in windows gebruiken als een normale usb stick.

Hungry®

Legacy Member
You can format it in vista, you just have to know how ;)
eather open up command prompt or the run utility and type:
format [drive letter]: /FS:FAT32

ergens gevonden op het net. Het zou wel een tijd duren...proberen kan geen kwaad he.Je hebt wel Win7 zie ik...tja.

Waarom steek je die in het front pannel en niet in een poort achteraan eigenlijk?

Reborn

Legacy Member
Hungry® zei:
You can format it in vista, you just have to know how ;)
eather open up command prompt or the run utility and type:
format [drive letter]: /FS:FAT32

ergens gevonden op het net. Het zou wel een tijd duren...proberen kan geen kwaad he.Je hebt wel Win7 zie ik...tja.

Ik weet dat je enkel wilt helpen en ik apprecieer dat maar zoals ik al zei ik heb dus alles al geprobeerd :) zelfs in dos (da was het eerste wat ik had gedaan maar da lukte niet) Btw die command werkt ook in win 7 :)

Ik heb alle mogelijke progs geprobeerd en niks werkt. Bv de prog HP USB Disk Storage Format Tool, krijg ik error dat er geen media is. Dan een zeer goei prog MBRWizard gebruikt (via dos commands) en da lukt ook ni.

MBRWizard heb je nog meer opties dan in dos .... zoals ik al zei ik moet gewoon een xbox 360 vinden en de stick formateren maar probleem is ik ken ni direct iemand met een xbox 360 .....

Omda het niks uitmaakt en het gemakkelijker is? :) ik ben te lui om te bukken en van achter in te steken , een usb poort is een usb poort of het nu van voor of van achter is maakt niks uit.

mdgf

Legacy Member
Werkt MBRwizard buiten windows om?
(maw moet je booten van cd/dvd/usb met dat programma of kun je gewoon een .exe openen)
Ik veronderstel het eerste, maar bon.

Ik zie eigenlijk niet in wat de xbox kan veranderen dat niet ongedaan gemaakt kan worden door een partitiemanager, so what dat de mbr van de usb verandert is, die van mijn usb stick ook, maar dat kan ik gewoon terugveranderen.

Exit

Legacy Member
eerst moet die partitie verwijdert worden en opnieuw gemaakt worden voordat je kan formateren in een ander formaat ...

Reborn

Legacy Member
Exit zei:
eerst moet die partitie verwijdert worden en opnieuw gemaakt worden voordat je kan formateren in een ander formaat ...

En nu nog een partitie KUNNEN verwijderen ...... :) lees: enigste manier is via xbox 360.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan