Archief - eerste keer pc zelf in elkaar prutsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ieps

Legacy Member
Tis dus mijnen eerste keer, en tot nu toe gaat het redelijk, maar kheb de volgende twijfel. Aan mijnen cpu boxed cooler (AMD 64 3500) hangt wat thermal tape. Dat vermoed ik toch, opgezocht wat het was en het lijkt erop :)

Nu, vervangt dit koelpasta, of moet ik er nog een beetje bijdoen?

dank bij voorbaat :)

botchla

Legacy Member
dit vervangt koelpasta (boxed koeler gewoon monteren dus)

ieps

Legacy Member
en euh, ik vergis mij niet op vlak dat dat thermal tape is? :) of zou ik er sowieso beetje op doen, voor de zekerheid?

NightCr@wler

Legacy Member
don't worry, da grijs spul onder da plastiekje is goe genoeg

(doeget plastiekske der wel af é)

$anka

Legacy Member
of volledig verwijderen als ge er toch andere koelpasta op wilt doen
kzou die 2 ni beginnen mengen

ieps

Legacy Member
en euh, volgende vraag: :)

bij da moederbord, hoeveel speling moet daar bij zijn met de achterkant. Ze spreken over de "stand off's" (cm stacker) en ik heb daarnuit begrepen dat dat zo'n kleine dingetjes zijn om tussen de case en mobo te steken, met een andere schroefholte als uiteinde om het mobo dan op vast te draaien. is dit juist?

alvast heel hard bedankt voor de hulp :)

ieps

Legacy Member
mnja nvm, da was een verwarrende vraag, lastig om uit te leggen, sorry :)

ik hoop dat ik't goed heb gedaan, kga er maar vanuit :)

bedankt :)

emielvdw

Legacy Member
uw moederbord gwoon mé van die koperen voetjes en vijzekes in uw case steken zeker?

ieps

Legacy Member
prachtig, dat haddek gedaan :) bedankt voor de confirmatie.

Mijn hopelijk laatste vraag:
ik heb een Enermax Noisetaker 470 voeding, ATX 12V 1.3 (http://www.enermax.com.tw/products.php), het exacte model vind ik niet op de site.

Het probleem is het volgende: Mijn mobo, Asus A8N heeft een 24 pin nodig, terwijl de voeding op het eerste zicht maar een 20pin heeft. Aan diezelfde kabel hangt los een 12V lijn van 4 blokskes, wat volgens mijn zoeken op't internet betekend dat ik deze misschien naast de 20pin mag steken om er 24 pin van te maken. Maar dan blijft er een socketje voor die 4blok 12V op het moederbord over. Wat zou ik het beste doen? :)

Om te verduidelijken:
http://www.enermax.com.tw/upload/clgcable1111.jpg

Momenteel heb ik foto van linksboven, maar dan zou ik de kabel van linksonder daarvoor gebruiken, omdat ik geen andere vind, wat mij een slecht idee lijkt.

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, raad zou welkom zijn :)

Alvast bedankt

Zwan

Legacy Member
Ge moet uwe 20pins plug in uwe 24pins slot steken en de 12V (4pins) moete in het 4polige slot steken. Die 24pins is enkel voor nieuwe voedingen (ATX 1.03 if I'm not mistaken).

=*Axis*=

Legacy Member
20 pin erop zetten, en dat 4blokje apart zetten!
uw moederbord is compatibel met de nieuw standaard voedingen, maar werkt nog steeds perfect met de oudere standaard.

ieps

Legacy Member
waw, prachtig nieuws, danku :)
Maakt het dan uit of ik de 20 pin uiterst links, rechts of precies in't midden zet?

Alweer, heeel hard bedankt, wat zou ik zonder jullie zijn :)

ieps

Legacy Member
k, die 20pin paste maar op één manier, dus dat zal wel goed zitten :)

Ik heb nog 2 kabels over waar ik geen idee heb wat mee te doen:

De AUX power connector, daar zie ik geen plek voor om het in te steken, dus zo laten? :)

2e is de FM/FC connector, zo'n klein 3 dun draadje met 3 female connectors. De uitleg in manualis 1 lijn COM, fanC en fanM, met een sterreke "For FC/FCA SFCA only". Veel woordan waarvan ik er geeneen van ken :)

Bedankt :)

ieps

Legacy Member
Daarnet mijn eerst boot geprobeerd, en tis niet zo goed gelukt.

Huidige situatie is als volgt:
ik zet voeding aan en het groene licht van mijn mobo gaat aan, dat zou normaal gezien rood moeten zijn omdat hij niet aanstaat denk ik. ik zal de kabeltjes van dat ledje verwisseld hebben?
In elk geval: Ik zet de powerknop aan. de chipset fan begint héél ff te draaien en valt quasi direct stil. Mijn voeding zijn fans blijven werken, het groene lichtje van het mobo blijft aan. Dit tot wanneer ik de voeding stil leg (natuurlijk). en dat kan ik blijven herhalen.

Ik heb alweer absoluut geen idee van wat nu te doen, ik zal direct wat fotos bijposten van mijn aansluitingen zodat ge kunt zien of ik missch iets ben vergeten.

Alvast bedankt :)

ieps

Legacy Member
kvrees dat ge er niet veel aan zult hebben, ze meeste nieuwe zijn allemaal wazig wegens van te dicht bij getrokken.

http://users.telenet.be/jasmijn/pc/

(ze zijn nog aan't uploaden atm)

vanaf foto 26 is het zoals het installed is uiteindelijk. Let niet teveel op de rommel btw ;)

slijpschijf

Legacy Member
test eens een andere vga kaart, controleer of je alles goed aangesloten hebt.

leg anders eens stap voor stap uit wat ge gedaan hebt, want ik versta uwen uitleg niet goed :s, dus ge hebt alles correct aangesloten, drukt op powertoets en ge krijgt geen beeld?

ieps

Legacy Member
ik druk op de power knop van de case, en dan begint de voeding fans beginnen goed te draaien. De fan op de chipset begint heel ff met draaien, maar stopt eigelijk meteen (gelijk ne mislukte start eigelijk). Ik krijg idd geen beeld, ik krijg nix :)
Geen mobo beepkes, voice error of al hetgene er zou moeten gebeuren moest er iets van cpu, vga of wat dan ook misgelopen zijn.

den Acid Burn

Legacy Member
hebt ge die vierkante 12v stekker aangesloten opt moederbord?

aan uw voeding hangt zo ene stekker, vierkantig blokske met 4 gaatjes in.

als die niet op het moederbord is aangesloten zal dat wss het probleem zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan