Archief - DVI => HDMI + audio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Extrizyo

Legacy Member
hallo ik zit met een probleempje maar weet niet direct hoe ik het kan oplossen

mijn tv is verbonden met mijn pc

op mijn vidka zit een dvi connector die overgaat in hdmi

van daar ga ik met een hdmi kabel naar mijn tv,

als ik deze dan aanleg werkt alles perfect maar gaat het geluid nog via mijn pc en niet door de speakers van de tv, ik vraag me nu af welke kabel ik nog nodig heb of hoe ik dit kan oplossen om het geluid via mijn tv te laten afspelen

( ik heb een gtx 460 met mini hdmi aansluiting ( heb al geprobeerd met een hdmi - naar mini hdmi connector en dan naar mijn tv maar dan krijg ik zelf geen beeld ook dusja.

op mijn tv heb ik nog deze aansluitingen : serv.u , pr , pb , y , L , R

en op mijn pc de gewone audio aansluitingen die iedere pc wel heeft via het moederbord :)
hopelijk kan iemand dit oplossen :)

Basil Fawlty

Legacy Member
Die HDMI connector op jouw grafische kaart zou nochtans geluid en beeld moeten kunnen doorgeven. Je moet dan in de instellingen van je grafische kaart wellicht nog wel instellen dat hij ook beeld op die uitgang moet geven.

Extrizyo

Legacy Member
Basil Fawlty zei:
Die HDMI connector op jouw grafische kaart zou nochtans geluid en beeld moeten kunnen doorgeven. Je moet dan in de instellingen van je grafische kaart wellicht nog wel instellen dat hij ook beeld op die uitgang moet geven.

heb al zoveel geprobeerd met die connector ( zie deze post : https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/hdmi-kabel-pc-tv-geen-beeld.777524 )

krijg er nooit beeld of klank uit, soms herkend hij de tv wel op mijn pc maar meer kan ik er niet mee doen, zit ook niet zo goed vast in die kleine hdmi port met die nogal zwaardere hdmi kabel er aan heb het wel al goed vast gestoken maar helpt ook niet direct ..

met dvi - hdmi connector heb ik dat probleem dan weer niet

Exit

Legacy Member
audio drivers van de videokaart geinstalleerd?
audio standaard afspeel app op hdmi/videokaart gezet?

Extrizyo

Legacy Member
Exit zei:
audio drivers van de videokaart geinstalleerd?
audio standaard afspeel app op hdmi/videokaart gezet?

jup, maar welke kabel zou ik nodig hebben om dat te doen met de dvi connector? het geluid dan

Aap

Legacy Member
Darkrai61 zei:
jup, maar welke kabel zou ik nodig hebben om dat te doen met de dvi connector? het geluid dan

Zover dat ik weet kun je geen geluid via dvi versturen.

Extrizyo

Legacy Member
Aap zei:
Zover dat ik weet kun je geen geluid via dvi versturen.

dat weet ik .. maar welke kabel heb ik dan nog nodig bij die dvi om dat wel te kunnen ?

mdgf

Legacy Member
Een gewone dual male 3.5mm jack kabel?

Video over dvi, audio via standaard audio jack.

Aap

Legacy Member
Ik zou het eerder anders oplossen. Ik zou werken met luidsprekers en een versterker om het geluid simultaan te laten afspelen met de TV. Of is dit vergezocht?

De kabel hangt natuurlijk af van in de audio ingangen van de versterker.

Extrizyo

Legacy Member
wel zoals eerder vermeld op mijn tv heb ik deze aansluitingen : serv.u , pr , pb , y , L , R

welke moet ik dan nemen? en welke in mijn pc?

Exit

Legacy Member
Aap zei:
Zover dat ik weet kun je geen geluid via dvi versturen.

de standaard dvi niet
maar er zijn dvi/hdmi converters die wel geluid doorsturen
(vga kaarten met audio onboard en/of doorlus opties)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan