Archief - DRINGEND probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
kheb hier juist een waterkoeling geinstalleerd, alles aangesloten, en kdruk op de powerknop van pc, khoor hem aanslaan (hd's enz), kzie op het scherm dat hij met de POST bezig is, en plotseling valt hij gewoon uit (niet opnieuw opstarten, maar gewoon uitvallen).
dit gebeurt ongeveer 5 sec na het indrukken van de powerknop.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want dit is wel een verschrikkelijk lastig probleem.

thx

lounge

Legacy Member
u pomp van u waterkoeling gaat toch ook aan als ge uw pc aansteekt?

miss dat u cpu overhit en daardoor uitvalt.

Cranox

Legacy Member
Mischien staat in uw bios nog de beveiliging aan van de cpuventilator

Jedi M.S.

Legacy Member
lounge zei:
u pomp van u waterkoeling gaat toch ook aan als ge uw pc aansteekt?

miss dat u cpu overhit en daardoor uitvalt.
pomp is niet aan de voeding aangesloten, maar is met externe stekker, en die ligt idd aan ja.

en als cpublok gebruik ek dangerden RBX voor AMD XP

Cranox

Legacy Member
Daar er nu geen ventilator meer aangesloten is ( omdat je een wc hebt ) , denkt je bios dat er geen koeling is aangesloten en voor de veiligheid schakelt die zichzelf uit.
Steek eens terug een ventilator in op CPU_FAN1 op je mobo , als de pc nu opstart kan je in het bios deze beveiliging afzetten.

Jedi M.S.

Legacy Member
Cranox zei:
Daar er nu geen ventilator meer aangesloten is ( omdat je een wc hebt ) , denkt je bios dat er geen koeling is aangesloten en voor de veiligheid schakelt die zichzelf uit.
Steek eens terug een ventilator in op CPU_FAN1 op je mobo , als de pc nu opstart kan je in het bios deze beveiliging afzetten.
hmm kzal da direct eens proberen thx

Cranox

Legacy Member
Moest het niet lukken , probeer dan eens terug zonder de wc , dus met je oude luchtkoeler
Start de pc dan terug op zonder problemen dan is het omdat je cpu te warm word met je wc, vijzen harder aandraaien dan.

Jedi M.S.

Legacy Member
Cranox zei:
Moest het niet lukken , probeer dan eens terug zonder de wc , dus met je oude luchtkoeler
Start de pc dan terug op zonder problemen dan is het omdat je cpu te warm word met je wc, vijzen harder aandraaien dan.
lol ie zit nu juist heel in mekaar :)
is zeker halve dag werk om heel dien boel uit mekaar te halen en oude koelers er weer in te steken :unsure:

Jedi M.S.

Legacy Member
kheb het juist geprobeerd en het werkt nie :)
nog andere oplossingen ? (buiten hem weer naar z'n oude staat brengen :)
da zal ek als laatste doen als echt niks werkt)

Jedi M.S.

Legacy Member
yiepieyajeej
twerkt, kheb gewoon de vijzen van me cpublok ietsjepietsje harder gedraait :p
ben em nu ant stressen, maar em eeft ong 20°C frisser :)

lounge

Legacy Member
miss hebt je iets van he hardware kapotgemaakt bij het installeren van de wc.
miss een componentje dat is afgebroken of zo.

en zeg eens wat er allemaal in ge wc zit van onderdelen.

Jedi M.S.

Legacy Member
onderdelen:
1X Dangerden RXB voor AMD XP cpu
1X Dangerden Maze4 chipset
1X Dangerden Maze4 vga
1X Silentmaxx watercooled PSU 450W
1X Asetek Hydor L30 pomp
2X Black Ice Xtreme rad

Cranox

Legacy Member
Hehe kdacht het wel dat ge die vijzen niet hard genoeg had aangedraaid :)
Een halve dag werk ? , ik verander op 7 mins van CPU , dus inclusief demontage en montage van waterblok ( pc zit in een handmade kast hee ;) )

Jedi M.S.

Legacy Member
Cranox zei:
Hehe kdacht het wel dat ge die vijzen niet hard genoeg had aangedraaid :)
Een halve dag werk ? , ik verander op 7 mins van CPU , dus inclusief demontage en montage van waterblok ( pc zit in een handmade kast hee ;) )
ah wel bij mij moet je dus praktisch alles uit me case halen om deftig aan je cpu te kunnen werken, dus ook je moederbord :)

Cranox

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
ah wel bij mij moet je dus praktisch alles uit me case halen om deftig aan je cpu te kunnen werken, dus ook je moederbord :)
Wat je kan doen is op de backplate ( waar je mobo op vastgevezen zit ) ter hoogte van je cpu een stuk uitsnijden , zodat je gemakelijker aan de vijzen kan

slijpschijf

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
onderdelen:
1X Dangerden RXB voor AMD XP cpu
1X Dangerden Maze4 chipset
1X Dangerden Maze4 vga
1X Silentmaxx watercooled PSU 450W
1X Asetek Hydor L30 pomp
2X Black Ice Xtreme rad

hoeveel koste die voeding??

En hoeveel alles tesamen? :)

en die voeding, is dat een goeie? Hoeveel A heeft die op elke voltlijn? en is die zowat stabiel?? :)

Jedi M.S.

Legacy Member
@ Cranox: ik heb een amd cpu die dus geen gebruik maakt van vijzen, maar die moet je door middel van klemmetjes bevestigen op je socket (wat je wss wel weet).

@ slijpschijf: die voeding koste een 200-tal euro, en alles tesamen een 700-tal euro (maar in die prijs zit ook nog 2 120mm fans, 4 uv lampen, 20 fittingen, uv-reactive kleur, 2m tygon tubes, anti-corrosie en anti-algenmiddel, teflontape en 25 slangklemmen ;)
velen zullen zeggen dat dit zot is om zoveel daarvoor te betalen, maar alles is dan ook wel topkwaliteit ;)
als da een goei is wetek nog nie, want kheb hem nog maar 5 uur in gebruik genomen, ma vo de moment ziet da er goe uit ;)
en die stabiliteit en die ampere, waar kan je dat zien ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan