Archief - Dringend help 9800se->pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spetznas

Legacy Member
Ben een newbie op het gebied van Overclocken
Ok ik heb mijn Peak radeon 9800 se gesoftmodded, nu ik krijg telkens witte puntjes op mijn scherm.
Nu als ik naar mijn settings kijk in ati tool dan zie ik wel dat er staat active pipelines 8. Dus veronderstel ik dat die softmod wel gelukt is.

1)Moet ik nu mijn memory in ati tool dun nu op 270 mhz staat verhogen om van deze puntjes verlost te zijn?
2)Is deze sofmod toch mislukt en is het dus onmogelijk om hem te overclocken?

eraserke

Legacy Member
spetznas zei:
Ben een newbie op het gebied van Overclocken
Ok ik heb mijn Peak radeon 9800 se gesoftmodded, nu ik krijg telkens witte puntjes op mijn scherm.
Nu als ik naar mijn settings kijk in ati tool dan zie ik wel dat er staat active pipelines 8. Dus veronderstel ik dat die softmod wel gelukt is.

1)Moet ik nu mijn memory in ati tool dun nu op 270 mhz staat verhogen om van deze puntjes verlost te zijn?
2)Is deze sofmod toch mislukt en is het dus onmogelijk om hem te overclocken?


zou kunnen dat dien ni overclocked kan worden...

maar als ge nu al "puntjes" ziet dan zouk ni verder overclocken want normaal zou da dan verergere :sad:

greetzz...

spetznas

Legacy Member
Ok dat wil dus allicht zeggen dat er bij de 4 pipelines die nu extra enabled zijn er allicht een aantal stuk zijn en ze deze dus hebben uitgeschakeld en als Se hebben verkocht.
Jammer ik zal maar de gewone drivers terug installen.
En eens uitkijken naar een snellere graka.
Want 4 pipelines is echt wel te weinig.

spetznas

Legacy Member
Helpt totaal niks, is zoals ik denk een van die pipelines is beschadigd dus hebben ze er een SE van gemaakt. :cry:

Massman

Legacy Member
xyus, witte puntjes is niet van te hoge mem, maar van te hoge core ;)

Sacristar

Legacy Member
spetznas zei:
Helpt totaal niks, is zoals ik denk een van die pipelines is beschadigd dus hebben ze er een SE van gemaakt. :cry:
post is een screentje.

ik had dat ook met de mijne en dat viel nogal sterk op in bijvoorbeeld battlefield (vooral de lucht dan).

spetznas

Legacy Member
Ik krijg ook dambordeffect in Aquamark dus het zijn niet enkel de puntjes. En is dan gewoon fullscreen een dambordeffect over de graphics heen.
Ik heb trouwens de softmod er al af gesmeten en de gewone 4.9 drivers er op gezet.
Ben trouwens toch van plan een nieuwe graka te kopen.

eraserke

Legacy Member
spetznas zei:
Ik krijg ook dambordeffect in Aquamark dus het zijn niet enkel de puntjes. En is dan gewoon fullscreen een dambordeffect over de graphics heen.
Ik heb trouwens de softmod er al af gesmeten en de gewone 4.9 drivers er op gezet.
Ben trouwens toch van plan een nieuwe graka te kopen.


de kat in de zak gekocht :doc:

sucks wel mja kunt gebruiken voor serverke ofzo :p

(=tgb=) Knacky

Legacy Member
Kheb ier ne Hercules AIW9800SE@9800Pro 256bit, geen probs bij mij, ook nog een beetje OC'ed (van 380/680 naar 415/748 effectief of 380/340 naar 415/374)
Kmoe de speeds wel op default zette (380/340) alsk doom3 wil spele. Met al de rest geen prob tot nog toe.
Wel belangrijk dat je een 256bit 9800se hebt om te kunne modde naar een pro.

Crijnske :D

Legacy Member
ik heb 3D prophet 9800 SE
Std Core Clock: 378.00 MHz
Std Memory Clock: 337.50 MHz
&
Oc'd Core Clock: 414.00 MHz
Oc'd Memory Cock: 366.75 MHz
maar 4AGP
die andere 4 pipes zijn namelijk stuk (mss zit ik mis) had ik gezien in een revieuw
nu voor ze aan de gang te krygen moest ik biosflash doen van men kaart.. is dat waar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan