Archief - Downloadsnelheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Feignasse

Legacy Member
- Je bent niet met een glasvezelkabel verbonden met de centrale zoals je in je beginpost zegt. Je telefoonlijn (= koperpaar) loopt verder tot aan een ROP, en vanaf die ROP zit je op het glasvezelnetwerk van Belgacom. Uitzonderlijk kan het zijn dat die ROP in jouw geval in een telefooncentrale (gebouw) van Belgacom staat, maar in wezen maakt dat niets uit. De afstand tot de oude telefooncentrales is enkel relevant voor adsl en evtl adsl2 +.

- Je zit op een 8d profiel met 16,5 Megabit downstream en 2 Megabit upstream. De reden waarom je op dat profiel zit, is omdat je op meer dan 400m van de ROP zit en / of omdat je lijnverzwakking te groot is om je een hoger profiel te kunnen toekennen. Een training margin van 10,1db is in ieder geval vrij zwak.

- Als je binnenbekabeling in orde is, kan je alleen maar hopen dat Belgacom zo snel mogelijk boost boxes installeert. Die zouden ervoor moeten zorgen dat mensen die verder van ROP's wonen ook in aanmerking komen voor hogere snelheden. In ieder geval haal je momenteel perfect normale snelheden.

.conne. zei:
Tijdje geleden een technieker langs gehad, en die vertelde me dat Belgacom tot 80000 Kbps kan gaan.

Wat sommige van die mannen zeggen moet je soms met een korrel zout nemen. Vaak heb ik ze gelukkig nog niet nodig gehad en meestal waren het wel serieuze mensen, maar die kerel die een jaar geleden bij m'n zus de aansluiting is komen regelen was letterlijk "full of shit". Die goochelde ook met allerlei cijfertjes en als je hem mocht geloven zou Telenet ondertussen al failliet moeten zijn. Dit alles zeker niet om te zeggen dat ik geen vertrouwen heb in de infrastructuur van Belgacom, maar 't is niet omdat iemand voor bgc werkt dat hij de waarheid spreekt of van alles op de hoogte is.

T-T zei:
idd, bij gewone zenders is dat een constante download van 325kb/s, kan ik mooi volgen als ik 'belgacom tv op pc' aanzet, dus vermoed dat HD zenders rond het dubbele zit, kan ik niet zien met BGCTV op pc, die software werkt blijkbaar niet (of nog niet) met HD :)

Voor meer info:
Belgacom TV Technische gegevens . Belgacom TV . Forum resources . Belgacom Community

T-T

Legacy Member
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 20.2 dB
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -21.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 5.4 ms

mooi zo 50mbps, laat maar komen, helaas is dit nog een testfase, m'n download gaat nog steeds aan 30mbps, het enige voordeel nu is dat je geen downloadsnelheid meer verliest als je tv decoder(s) aanstaan.
even getest met mijn 2 decoders op HD zenders + nog es TVonPC en de snelheid zakt niet meer, blijft gewoon 30.

Muscleduck

Legacy Member
Misschien een stomme vraag, maar wij hebben ook een 16 MBIT profiel hier thuis. Waarom bestaat dat eigenlijk? Waarom bieden ze niet iedereen het hoogste profiel aan? Ik weet dat niet iedereen de maximale snelheid kan halen, maar als ze ons nu eens op 30MBIT zouden zetten, en we halen bv 'maar' 20, dan hebben we er toch al een beetje winst uit. Of kan dat niet zomaar?
'k Zou mijn stats hier posten uit mijn router maar ik heb een Vigor 2750 en heb geen idee waar ik ze moet vinden :) Modem tool werkt niet (heb het getest ondanks andere router).

Heb een screenshot van de stats, zijn deze voldoende voor 30Mbps?

router.png


Ik zie dat Conne 24.9 dB haalt downstream, ik haal (als ik het goed zie) 22.4, zo veel verschil is dat niet toch? Dat is ook beter dan T-T die blijkbaar 50Mbps haalt.
Op Speedtest haal ik trouwens volgende snelheden: Speedtest. We halen onze max in downloaden, wat dus voor mij ook weer een teken is dat het beter kan.

T-T

Legacy Member
als ik op het 30mbps profiel zat had ik 25.4 dB voor Downstream Training Margin, nu met 50mbps blijkbaar gezakt naar 20.2 dB, geen idee of dat zoveel uitmaakt.

Daikenas08

Legacy Member
Exit zei:
die 16,536Mbps is dus => 2,067MB/s dus perfect normaal

en je haalt inderdaad MB en mbit door elkaar

is da geen misleidende reclame dat ze u die 2 door elkaar doen halen?

edit: via linux download uit ervaring ook sneller, iemand die weet hoe da komt?

GammaGamer

Legacy Member
Daikenas08 zei:
is da geen misleidende reclame dat ze u die 2 door elkaar doen halen?

edit: via linux download uit ervaring ook sneller, iemand die weet hoe da komt?
Het is mss misleidend voor de onwetende mens maar er is een groot verschil tussen bits en bytes ;)

1 byte is namelijk 8 bit en dit wordt al jaren gebruikt dusja :)

R!|)|)L3R

Legacy Member
.conne. zei:
Het Belgacom netwerk kan trouwens 80 Mbps (Megabit) aan. Dit uiteraard wel in ideale omstandigheden.

Dit kan zelfs meer aan, geloof me, ik kan het weten, ik werk er.
En snelheden belooft Belgacom niet, zelfs geen enkele provider doet dit.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Muscleduck zei:
Misschien een stomme vraag, maar wij hebben ook een 16 MBIT profiel hier thuis. Waarom bestaat dat eigenlijk? Waarom bieden ze niet iedereen het hoogste profiel aan? Ik weet dat niet iedereen de maximale snelheid kan halen, maar als ze ons nu eens op 30MBIT zouden zetten, en we halen bv 'maar' 20, dan hebben we er toch al een beetje winst uit. Of kan dat niet zomaar?
'k Zou mijn stats hier posten uit mijn router maar ik heb een Vigor 2750 en heb geen idee waar ik ze moet vinden :) Modem tool werkt niet (heb het getest ondanks andere router).

Heb een screenshot van de stats, zijn deze voldoende voor 30Mbps?

router.png


Ik zie dat Conne 24.9 dB haalt downstream, ik haal (als ik het goed zie) 22.4, zo veel verschil is dat niet toch? Dat is ook beter dan T-T die blijkbaar 50Mbps haalt.
Op Speedtest haal ik trouwens volgende snelheden: Speedtest. We halen onze max in downloaden, wat dus voor mij ook weer een teken is dat het beter kan.

Dit komt omdat je verder van de KVD (kabelverdeler = grijs bakje in de straat) staat, hier bevindt zich de VDSL2-aparatuur in, zoveelste verder je woont, zoveelste meer verzwakking je hebt, daarom de profielen 30Mb, 20Mb en 16.5Mb, nu zijn we op verschillende plaatsen aan het testen op 40Mb en als deze snelheid stabiel blijft wordt deze getest op 50Mb, indien je dit niet haalt wordt er terug gedowngrade naar 40Mb.
Waarom er niet ineens naar 30Mb gezet wordt is allemaal afhankelijk van de punten die ik aanhaal, Belgacom levert liever een stabiele lijn aan een iets mindere snelheid aan dan dat je constant verbrekingen krijgt, ookal ben ik hier niet met akkoord dat we/ze dat doen want uit ervaring weet ik dat er meerdere lijnen een hogere snelheid aankunnen maar tja, wie ben ik..... Heb dit al meerdere keren aangehaald op het werk maar ze luisteren niet naar mij. :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan