Archief - [domme vragen]6600gt consoorten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
sorry voor de zoveelste repost ...
maar ik ben er nog steeds nie uit welke grakka ik nu zou neme.
de 6600 gt(XFX of sparkle) is het gemakkelijkste te verkrijge voor mij,
of de 6800 le(aopen) die een paar euro goeiekoper is .
de preformance ligt bij stock clocks veel hoger bij de 6600 gt
maar als de flash lukt bent ge beter af me ne 6800 le (wat wel een risico is natuurlijk)
kan het bv zijn da ge 9 van de pipes vrij hebt of werkt dan enkel per paar ofzo
8;10;12;14;16 of per 4 ? :crazy:
voort moment heb ik ook een 300 watt voedingske steke ,noname spijtig genoeg,zou da voldoende zijn voor oftewel de 6800 le of de 6600gt?
En heeft er niemand een deftige vergelijking tusse de preformance van die kaartjes als ge bv 14 pipes of 12 hebt tegenover de 6600 gt @ stock en geoc'ed..
nu was ik indien ik de 6600 gt zou neme
nog aant twijfele tusse de XFX en de sparkle versie
de sparkle versie heeft 100 mhz trager geheuge(1000vs900)
maar is wel een goedkoper en is in stock in hofline)
en euh gaat men geheuge(2*256 pc2100,266mhz) geen geweldige bottleneck vormen?:unsure:

Alexis

Legacy Member
- die pipes zijn enkel te unlocken per 4 . dus 12 of 16 pipes kan je hebben of wel geen 1.
buiten pipes heb je ook nog vertex shaders die je kan unlocken.
- ik denk niet dat je voeding een probleem zal geven met deze kaarten. kheb nen 6800GT besteld en die zal ook maar moeten werken op mijn pc met zo een voeding :p. als je voor een 6800LE gaat dan pak je best de xfx. als je meer wil weten dan moet je es naar hier gaan : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/962596/last
- ik zo persoonlijk wel de 6600GT nemen kwestie van meer zekerheid te hebben. en neem voor de 6600GT een ander merk. ( geen XFX of sparkle )
- ik denk niet dat het een geweldige bottleneck zal vormen maar toch wel iets.

grtz alexander

Kwertie

Legacy Member
D loves gene zei:
- ...
- ...
- ik zo persoonlijk wel de 6600GT nemen kwestie van meer zekerheid te hebben. en neem voor de 6600GT een ander merk. ( geen XFX of sparkle )
- ...
grtz alexander
met het meeste ben ik akkoord, maar waarom "elimineer" je de xfx/sprakle, over 't algemeen zijn xfx-kaartjes goede oc'ers (kijk mssn te veel naar 't verleden, maar toen ik een xfx ti 4200 kocht, kon die héél ver oc'en :D)
ook vandaag hoor ik weinig of geen klachten van xfx of kijk ik daarover :unsure:?

apa

Legacy Member
De 6600GT van XFX heeft naar verluid een luide koeler. De GPU zou met die koeler niet erg ver te oc'en zijn. Voordeel van die kaart is dat die wel over 1,6ns geheugen beschikt terwijl de meeste andere merken er 2ns geheugen op plakken. Daardoor kan je het geheugen van een XFX wellicht makkelijker oc'en.

Alexis

Legacy Member
gewoon omdat er betere merken zijn dan xfx of sparkle. ik zeg nu niet dat dat slechte merken zijn ofzo maar als je kans hebt om een MSI ( massive game-bundle ) of leadtek ( de naam alleen al ) of POV ( free doom III ) te kopen dan is dit toch iets beter.

Raukaris

Legacy Member
kan iemand link geven naar drivers??

keb probs me moh:p mp demo dat de graphics precies "uitlopen"

thx in advance

dresse

Legacy Member
ik zit ook al tijd met die vraag eigenlijk...
ik tweifelde tussen een 6600gt met 256mb van msi of dezelfde met 128mb van asus. ze zijn allebei even duur, ma is die van msi ook beter? (ben totaal noob op gebied van hardware :) )

Mahatma

Legacy Member
Volgens mij zijn uw cpu en ram toch een serieuze bottleneck. Met uw config gaat ge nooit het uiterste uit die gfx kaart kunnen halen.

Grutman

Legacy Member
De 6600 bestaat in 128MB en 256MB versie, maar de 6600GT toch alleen maar in 128MB?

Of zit ik hier fout?

Conqie

Legacy Member
waar verkope ze eigelijk nog andere soorten 6600gt's ?ik vind alleen ma de xfx en sparkle versie en die zijn ook het gemakkelijkste te hale voor mij
is sparkle dan echt zoveel slechter?
merci voor de replies tot nog toe :)

Alexis

Legacy Member
- koop gewoon die van msi 256 mb. geheugen ge zult er geen spijt van hebben * toppie *
- niet die is niet persee slechter maar als je kan neem dan een ander merk. en eigenlijk zou je beter van direct een nieuwe pc kopen. jouw pc is toch redelijk sterk verouderd.

koop u een AMD 64 3000+
512 DDR400 ram
en een 6600GT

daar zult ge veel meer genot van hebben. HD en cd-rom enzo kun je houden van u pc dat je nu hebt.

ozkaaan

Legacy Member
ik heb een 2.40 ghz maar van 'celeron' en 512 ram...
en ik ga 6600gt msi kopen
zou da een bottleneck worden????

Conqie

Legacy Member
ne celeron D of ne gewone ?
als het nen gewone is zult ge me ne serieus bottleneck zitte nog veel erger dan bij mij...

-----------------
ik vind die 6600 gt nergens bij ons in de buurt,dus ik denk da ik mischien wel voor de sparkle ga,tenzij dak ne winkel vind waar ze de msi versie verkope,
en ik ben wel van plan om mijne pc stillekes aan te verandere eerst nieuw geheuge dan voeding dan mobo+a64 en dan kunne we weer voort :)

apa

Legacy Member
Grutman zei:
De 6600 bestaat in 128MB en 256MB versie, maar de 6600GT toch alleen maar in 128MB?

Of zit ik hier fout?

Die MSI waarover hier sprake is zal hoogstwaarschijnlijk een 6600 zijn (dus niet de GT-versie). Er komen echter ook 6600GT's uit met 256 MB. De eerste op de markt zou de ASUS-kaart zijn (je kan die hier al vinden).

De niet-GT versie heeft DDR1 (wat veel meer verbruikt, warmer wordt en veel minder hoog te klokken valt) terwijl de GT-versie over GDDR3 beschikt.

ozkaaan

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
ne celeron D of ne gewone ?
als het nen gewone is zult ge me ne serieus bottleneck zitte nog veel erger dan bij mij...


wa bedoelde met Celeron D?
en waar kan ik da zien?

Alexis

Legacy Member
conquerpoy in welke stad woont ge ? en kunt ge niet bij tones of hofline bestellen das met postorder é.

Conqie

Legacy Member
D loves gene zei:
conquerpoy in welke stad woont ge ? en kunt ge niet bij tones of hofline bestellen das met postorder é.
tis juist daar dak ene ga ;)
ik woon in elewijt (zemst) naast mechelen en ik ga dus wrss in hofline men sparkle'nde kaart hale :D

Conqie

Legacy Member
neeje ik overdrijf nie ,ask iedereen hier,plus da ne duron op sommige vlakke zelf sneller was...
als ik u was zou ik probere om ne p4 2de hands te kope ,als da op mobo past
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan