Archief - dode pixel op nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xhdmix

Legacy Member
hey,

Zaterdag heb ik een nieuwe lg tv gekocht en ik gebruik die ook als pc scherm maar vandaag merk ik dat ik links van mijn scherm een dode pixel heb.
Ik heb daar al heel veel over gelezen en gehoord teveel dat ik nu niet weet of het nu wel of niet onder de garantie valt.
Ik heb net zo eens een pixel test gedaan en vooral met een blauw beeld zie je die dode pixel echt goed.
Alvast bedankt

Tribal

Legacy Member
Als het nieuw toestel is best eens contct opnemen met de verkoper of rechtstreeks met LG.

xhdmix

Legacy Member
Heb deze gekocht in media markt ik zal het daar dan eens vragen.
Hoop niet dat ze het belachelijk gaan vinden omdat het voor 1 dode pixel is.
Als ze dan mss een nieuwe tv geven loop ik ook nog altijd de kans dat er meerdere dode pixsels inzitten he? of komt dat niet zoveel voor?
Want het is niet leuk als je een nieuw product koopt waar je nog jaren mee gaat doen daar nu al een dode pixsel inzit.

flyingdutchman

Legacy Member
het was pas vanaf 3 of meer pixels geloof ik dat het onder garantie valt (correct me if im wrong)

xhdmix

Legacy Member
Maar je hebt toch recht om het te wisselen binnen de 7 dagen? of geld terug?

xhdmix

Legacy Member
Natuurlijk als ik een nieuwe krijg dan heb ik wel de kans dat er daar meer dode pixsels kunnen inzitten.
Komt dat eigenlijk veel voor?

Tribal

Legacy Member
Heb al veel toestellen zien passeren van verschillende merken en zelden een dode/luie pixel tegengekomen.

Mee

Legacy Member
², in alle LCD's die ik al ben tegengekomen ben ik nog maar 1 keer een luie pixel tegengekomen. Dat was het scherm van een Medion-laptop en die luie pixel was na een dag terug weg :).

GEE

Legacy Member
Mijn ouders hebben een Sony Bravia met 2 groene pixels ... ook alles geprobeerd maar pech gaan niet meer weg, nu dat valt soms op omdat je het weet) maar 98percent van den tijd merk je het niet, eens je er over bent natuurlijk want nu zit je daar op gefixeerd.
Maar ik zou het toch ook weergeven (als het lukt).

xhdmix

Legacy Member
Heb mijn tv kunnen omruilen maar toen was het nog erger ging ermee terug en de verkoper zei dat het vooral vuil was vanbinnen en dat je dat wel kan hebben met goedkopere schermen.
Daarom heb ik me een iets duurdere genomen nu is het perfect :)
Kweet dat het wat kritisch is maar voor iemand die zo een scherm veel en nog lang gaat gebruiken is dat natuurlijk niet zo fijn als er van de eerste week al iets mee is.
Bedankt voor jullie reacties :)

SimonABC

Legacy Member
Mee zei:
Niks kritisch, als je veel geld voor iets betaalt wil je toch niet 10 jaar op een dode pixel kijken zeker...

²!!

wij hebben ook net een nieuwe tv teruggebracht, één luie pixel in't midden van't scherm (witte). Viel eigl amper op, enkel als de kamer helemaal donker was en een donker beeld op scherm (en ik mijn bril ophad).

Al bij al condities die niet zo vaak voorkomen, maar toch als ge zoveel betaalt hebt...

Toen we de vraag stelden wat er nu met die oude tv gebeurde, kregen we te horen dat die teruggestuurd wordt naar de fabriek en daar waarschijnlijk in de vuilbak gekieperd wordt :wtf:

(we mochten hem nie terug meenemen, RIP :()

xhdmix

Legacy Member
Mee zei:
Niks kritisch, als je veel geld voor iets betaalt wil je toch niet 10 jaar op een dode pixel kijken zeker...

Dat is waar ja :) al zag ik dat die man aan de service het niet zo graag had, maar de verkoper van de tv's wou me toch een goede service geven zei hij, waarschijnlijk letten daar niet zoveel mensen op. Er is trouwen een winkel in mijn buurt en daar verkopen ze ook soms schermen met dode pixsels in maar ze zeggen het erbij hoeveel erin zitten en dan heb je wel een serieuze korting.

Essit

Legacy Member
Op men oude LCD monitor heb ik van in eht begin 1 groene pixel gehad. De verkoper wou die monitor niet vervangen omdat het er minstens 3 moesten zijn.

Nu het voordeel is wel dat ik die groene pixel kan wegduwen met mijn duim :p Beetje over wrijven en die was weg, heel af en toe komt die wel nog is terug maarja ik gebruik de monitor nu enkel nog op de muziek pc, dus echt storend is het niet.

xhdmix

Legacy Member
Essit zei:
Op men oude LCD monitor heb ik van in eht begin 1 groene pixel gehad. De verkoper wou die monitor niet vervangen omdat het er minstens 3 moesten zijn.

Nu het voordeel is wel dat ik die groene pixel kan wegduwen met mijn duim :p Beetje over wrijven en die was weg, heel af en toe komt die wel nog is terug maarja ik gebruik de monitor nu enkel nog op de muziek pc, dus echt storend is het niet.

Je kon ook je geld niet terug eisen? of had je hem al langer dan een week?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan