Archief - Dilemma (Speakers)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Vipr-

Legacy Member
Hey, Ik zou morgen (zondag) luidsprekers willen gaan kopen voor mijn pc.
Maar ik zou echt niet weten wat goed is....
Wat belangrijk is is de geluidskwaliteit het moeten niet perse 5 boxen zijn, zolang het maar niet boven de € 200 gaat ...
Het dient voornamelijk om muziek te beluisteren en af en toe te gamen.
Want war's enz. speel ik met een headset :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Als het voor muziek beluistering is ga dan voor een stereo setje en geen dolby.

spectrious

Legacy Member
ik verkies altijd een 5.1 surround set, is het beste imo, maar met bvb een creative 2.1 setje kan je nooit misgrijpen ;) ofwel ??

ComputerVISTA

Legacy Member
spectrious zei:
ik verkies altijd een 5.1 surround set, is het beste imo, maar met bvb een creative 2.1 setje kan je nooit misgrijpen ;) ofwel ??


Waarom is een 5.1 set het beste? Als je je films in surround wilt horen en je games akoord maar voor enkel muziek te beluisteren?

-Vipr-

Legacy Member
Mja, ik zou specifieker willen weten misschien een versie nummer ? :p

spectrious

Legacy Member
computer xp zei:
Waarom is een 5.1 set het beste? Als je je films in surround wilt horen en je games akoord maar voor enkel muziek te beluisteren?
heb je al es naar muziek geluisterd uit een 5.1 set en een keer uit een 2 speaker set van 50 watt ? Een woofer met 5 kleintjes geeft mooier efffectje ze VOORAL bij muziek.


OT: koopt u bvb

5.1 :
http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=9137
2.1 : (enkel doen om ruimte te besparebn ze)
http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=27&product=10735


en anders kies je er hier maar uit,of als je verkoper er een heeft. Andere merken zijn tuurlijk ook goed, en vooral veel reviews lezen is de boodschap.

ComputerVISTA

Legacy Member
heb je al es naar muziek geluisterd uit een 5.1 set en een keer uit een 2 speaker set van 50 watt ? Een woofer met 5 kleintjes geeft mooier efffectje ze VOORAL bij muziek.

Ik kan er niet aan doen maar ik geef u GEEN gelijk. Een normale cd is opgenomen in stereo. dat wil zeggen 1 kast links met 2 of meer speakers en een kast rechts.
Liefst houten kastjes (berkentri of multiplex) met deftige speakers erin. Dat gaat klinken. Als je dat gaat afspelen op een 5.1 dan mogen er in princiepe maar 2 kastjes geluid geven en das de links en de rechts maar als jij dat gaat verspreiden over die 6 boxen dan is je stereo beeld totaal omzeep.

Bij een film die 5.1 ondersteund is de muziek wel gemaakt voor zo een instalatie.


Voor mijn part is voor muziek een stereo systeem nog steeds het beste.


BTW: in een stereo speaker box van enige kwaliteit zitten op zen minst 2 speakers. 1 tweeter en 1 mid bas of meer. (2 weg of 3 weg genaamd). Ow en wat heeft Het wattage te maken met de kwaliteit? En ten andere 50 watt als getal alleen zegt 2 keer niks!

spectrious

Legacy Member
True, maar het klinkt anders ze, ie doet bas apart é en daardooor krijg je een veel mooier gevoel, en als je gaat surround gebruiken is bvb klassieke muziek of rock ZEER veel mooier. De illusie van de speaker stabd doet ej denken dat de instrumenten er apart zijn. En (ik zeg wel en) als je een goede 5.1 geluidskaart hebt, dan ist het nog es zoveel mooier. Vraag het aan gelijk wie dieeen 5.1 set heeft, of hij es wilt overschakkelen naar 2.0 en je zult het wel horen. Er gaat zoveel meer geluidskwaliteit verloren.

ComputerVISTA

Legacy Member
https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/aankoop-geluidssysteem.282981

Kijk wat ik hier aanrade en of spaar voor een stel self powerd behringer monitoren. Die zijn niet duur en klinken best.

maar als jij liever dolby hebt no prob he daar zullen de andere je wel mee helpen ;)


http://users.pandora.be/matenhen/speakerlinks.jpg


Dit is Bv. de linkse speaker van men stereo systeempje. Hier geeft de bas speaker bas, de mid speaker mid en de tweeter het hoog. Wat was je punt nu dat alles door een aparte speaker ging. Hier dus ook.

spectrious

Legacy Member
-Vipr- zei:
en welke van logitech zou jij me aanbieden :D

Logitech® Z-5300?
Logitech zijn zeer goed, maar de beste zijn ook hun super duurste, creative's zijn daarin minder duur(kan soms nie zoveel zijn ze maar toch)

-Vipr-

Legacy Member
dus als ik het beste wil even verder sparen en die 5500 kopen ? van logitech

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb al wel een paar 5.1 en andere dolby systemen gehoord en het kon me niet bekoren. En als je dan soms de speakertjes ziet die erin zitten. amai.

b0rt

Legacy Member
spectrious zei:
True, maar het klinkt anders ze, ie doet bas apart é en daardooor krijg je een veel mooier gevoel, en als je gaat surround gebruiken is bvb klassieke muziek of rock ZEER veel mooier. De illusie van de speaker stabd doet ej denken dat de instrumenten er apart zijn. En (ik zeg wel en) als je een goede 5.1 geluidskaart hebt, dan ist het nog es zoveel mooier. Vraag het aan gelijk wie dieeen 5.1 set heeft, of hij es wilt overschakkelen naar 2.0 en je zult het wel horen. Er gaat zoveel meer geluidskwaliteit verloren.
5.1 heeft alleen de bass apart als de bron da ook heeft (muziek heeft da niet), anders filtert hij gewoon de lage tonen zoals bij een 2.1 -> geen verschil
en voor 200€ kunt ge een beter een goede 2.1 set kopen dan een slechte 5.1, en ZEKER voor muziek

ComputerVISTA

Legacy Member
Unlimited4s zei:
5.1 heeft alleen de bass apart als de bron da ook heeft (muziek heeft da niet), anders filtert hij gewoon de lage tonen zoals bij een 2.1 -> geen verschil
en voor 200€ kunt ge een beter een goede 2.1 set kopen dan een slechte 5.1, en ZEKER voor muziek


Dank U
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan