Archief - Digibox/recorder kapot?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Hallo,

Sinds dinsdag zitten wij met een probleempje.
Onze digibox/recorder werkt 95% van den tijd niet meer.
We krijgen altijd de melding dat de antennekabel niet goed insteekt.

Probleem is begonnen sinds dinsdagmiddag eens de stroom werd afgesloten door werken van Eandis in de buurt.

Hetgeen soms helpt is stroom ff uittrekke van de digibox en hem opnieuw laten opstarten.

Rare is da hij wel de programma's blijft opnemen die geprogrameerd zijn en we deze ook kunnen bekijken.

Analoog kijken lukt wel.

Iemand enig idee wa het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Piroh

Legacy Member
Zeg misschien of het van Belgacom of Telenet of iets anders is?

darkslave

Legacy Member
aangezien em zegt digibox/recorder zal het wel om telenet gaan zeker maar weet em nie dat een digibox/recorder een digicorder wordt genoemd?

TrsH

Legacy Member
waarschijnlijk een stroomstootje gekregen tijdens de werken en het kan zijn dat 1 van de 2 tuners kapot is of niet meer goed werkt.

Exit

Legacy Member
slecht contact op de tuner/aansluiting.
of de hdd probleem
komt veel voor

koop of huur toestel?
telenet bellen of naar telenetcenter gaan.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
wij huren het toestel.

Dichtsbijzijnde telenetcenter heeft dinsdag sluitingsdag.
Dus woensdag ff langs gaan.

ballou007

Legacy Member
Exit zei:
huur = kan je gewoon langs gaan, laten nakijken/omruilen.

Heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Moet je zelf gaan? Ik zou hem willen meegeven met mijn broer die regelmatig naar Leuven moet.

Nielsvds

Legacy Member
Ik kan enkel spreken hoe een omruiling gaat bij Belgacom. Eerst moet je bellen naar de technische dienst om een omruilingsnummer te krijgen. Dan pas kan je in een center je decoder omruilen. Misschien is dit analoog bij Telenet.

Mr. Humphries

Legacy Member
bij telenet moet je gewoon langs een servicecenter gaan en je krijgt een andere mee.

Exit

Legacy Member
je moet niet zelf gaan, maar je meld best dan voor wie je komt (hoewel dat adhv de box/scard wordt negakeken om om te ruilen)

theoretisch moet je inderdaad klantendienst eens contacteren voordat je gaat maar men zal er geen drama van maken hoor.
(zit zelf sinds paar maanden op een center)

christofgh

Legacy Member
Bij telenet komt een nieuwe digicorder uit die sneller is en een derde tuner heeft, mss best nog even wachten

christofgh

Legacy Member
Ik heb ook problemen met de mijne, sommige keren kan ik opnames niet bekijken of neemt hij hij niet op.

Ik ga gewoon nog wa wachten om hem in te wisselen in de hoop een nieuw model te mogen ontvangen.

Exit

Legacy Member
in te wisselen naar nieuwe zal er niet zomaar inzitten!

'oude' hddc wordt gewisseld naar zelfde model

wisselen naar nieuwe model = 50€ (en je moet min 1 jaar de 'oude' gehuurd hebben)

Exit

Legacy Member
neen, dat klopt, er zijn al centers die enkel nog nieuwe hebben.

maar de omruil blijven wel type naar type (oude => oude; nieuwe => nieuwe)
omruil van oude naar nieuwe = 50€

christofgh

Legacy Member
Wat gebeurt er dan als je hem wil omruilen, er geen oude meer beschikbaar zijn en je niet wil betalen voor de nieuwe? Weet je soms waar ze geen oude meer hebben?

Exit

Legacy Member
omruil blijft zelfde type naar zelfde type
ook de oude digiboxen en digicorders (niet hd versies) hebben ze nog voldoende om om te wisselen.

indien huur => omruil latijd naar zelfde type; wil je nieuw type = 50€ activatie + je moet min de andere 1jaar gehuurt hebben om geen opzegvergoeding te hebben.

indien koop => omruil als de oude defect is naar een huur hddc, de oude of nieuwe, hangt af of ze daar nog oude hebben.

HD corder is ALTIJD huur toestel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan