Archief - dfi lanparty oc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

relax

Legacy Member
Hoi,

Ik heb een dfi lanparty nf3 250g - 3200 64bit - 1024 400mhz apacer.
Ik kan dit systeem perfect stabiel laten draaien op mp 11 fsb 236 en syncroon ram.
Ik vraag me nu af of dit een goeie oc is of kan ik beter de mp verlagen en men fsb nog verhogen ( dit is geen probleem ik heb het al geprobeerd) maar of mijn systeem dan beter draait weet ik niet (merk geen verschil).
Dan heb ik nog een lateke ram v 400mhz liggen maar met CL3 en die andere 2 is CL2.5 wat is nu de beste opstellingen 2*512mb met net dezelfde openings tijden v 2.5 en een hoge syncrone fsb. of 3*512mb met CL3 ingesteld en een lagere fsb (want bij een fsb boven de 220 word heel de boel onstabiel).

Mijn systeem moet op de eerste plaats stabiel draaien vooral om te gamen.
(de hoogste bench scores behalen vind ik nie belangrijk)

Greetz

guRuh

Legacy Member
om te zien of u systeem stabiel is (rekenkracht van cpu en ram dan tenminste) draait ge best eens superpi (laat em 1 Mb berekenen) op realtime prioriteit. Met u setup en die ram, moet ge toch 35 seconden kunnen halen

wa voor een koeling hebt ge eigenlijk?

Sacristar

Legacy Member
moest ge nu nog 32M gezegd hebben...

3dmark, pc mark e, prime95 zijn daar veel beter voor. een geslaagde 1M run is echt geen referentie voor een stabiele overclock. (net zo min als aquamark3)

als htt en fsb op dit gebied vergelijkbaar zijn dan ben je beter af met hogere htt daar dit je hele systeem zal beinvloeden en niet enkel je processor.

je zal zelf moeten testen wat je de beste performantie oplevert: strakke timings lage geheugen snelheid of losse timings hoge geheugensnelheid.

vergeet ook niet gebruik te maken van je dividers om een goede compromis te vinden tussen je geheugen overclock en je cpu overclock.

relax

Legacy Member
Hoi,

Is het niet zo dat een syncrone cpu/ram oc (waneer dit mogenlijk is) de beste oc is voor een systeem dat moet dienen om te gamen.

Sacristar

Legacy Member
in principe wel maar bij A64's maakt dat véél minder verschil dan bij Axp's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan