Archief - Dell Studio XPS 1647 DL-Brander?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dylkel

Legacy Member
Hallo,

ik zit met een vraag...
Ik heb me vorige week donderdag een laptop gekocht (Dell Studio XPS 1647) en vroeg me af of hij een DL-Brander had.
Ik heb dit namelijk nodig om Xbox games (waarvan ik het origineel bezit) te kopiëren en te gebruiken voor "in geval van nood".
Het is enkel voor dit,dus heb ik geen zin om gewoon eventjes een DL-Brander te gaan halen (ook al kost dit niet overdreven veel).
Dus mijn vraag is: Kan mijn laptop (Dell Studio XPS 1647) DL branden?
DL is Dual Layer,toch?
Ook nog best even de specificaties geven:

Merk/Fabrikant: Dell
Model: Studio XPS 1647
Geheugen: 4096 MB
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M 330 @ 2.13 GHz 2.13 GHz
Type Systeem: 64-bits
OS: Windows 7

Alvast Bedankt,

Dylkel

Muscleduck

Legacy Member
Bij mijn weten is elke DVD brander een DL brander.
'k Heb op de site van Dell gekeken en uw laptop heeft normaal gezien idd een DVD brander. Gewoon zorgen dat je DL schijfjes koopt en je zit goed. Single Layer schijfjes hebben een grootte van 4.7GB, DL schijfjes 9.1 dacht ik, ongeveer het dubbel allesinds.

dylkel

Legacy Member
Muscleduck zei:
Bij mijn weten is elke DVD brander een DL brander.
'k Heb op de site van Dell gekeken en uw laptop heeft normaal gezien idd een DVD brander. Gewoon zorgen dat je DL schijfjes koopt en je zit goed. Single Layer schijfjes hebben een grootte van 4.7GB, DL schijfjes 9.1 dacht ik, ongeveer het dubbel allesinds.

Hartelijk bedankt voor uw snelle antwoord!
Ja,ik had ook op de site van Dell gekeken,daar stond ook Dual Layer op,maar die laptops hadden niet voor 100% dezelfde specificaties als die van mij,dacht ik toch.
Het was me natuurlijk ontschoten dat je je laptop zelf kon laten samenstellen.
En volgens mij is Dual Layer 8,5GB?
Maakt niet echt uit,je hebt me echt super geholpen!
Nu zal ik niet zo 'n brander moeten aanschaffen!
Ik kan niet genoeg zeggen hoeveel je me geholpen hebt!

MVG,

Dylkel

Exit

Legacy Member
niet elke dvd brander is een DL (Dual Layer) brander!!!!
wel vrijwel elke recente brander de laatste jaren zal wel DL aankunnen.

app beheer => dvd driver typenr noteren => google en opzoeken naar de spcificaties (brandspeeds, daar zal dan DL bij staan wellicht)

DL is 8.5GB ja

dylkel

Legacy Member
Ah,oké :)
Allebei bedankt!
En ook bedankt voor de instructies,ik zal ze zeker opvolgen!
Hartelijk bedankt!

MVG,

Dylkel

Exit zei:
niet elke dvd brander is een DL (Dual Layer) brander!!!!
wel vrijwel elke recente brander de laatste jaren zal wel DL aankunnen.

app beheer => dvd driver typenr noteren => google en opzoeken naar de spcificaties (brandspeeds, daar zal dan DL bij staan wellicht)

DL is 8.5GB ja

Sorry hoor,maar ik kan het niet vinden op google...
ik heb het nummer van mijn brander opgezocht,het op google ingegeven,maar dan kom ik op allerlei engelse sites waar men een andere laptop heeft.
Ook kan ik daar geen DL vinden.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om me te helpen?
Mijn typenummer is :TSSTcorpDVD+-RW TS-T633C ATA Device
Ik veronderstel dat dit het typenummer is?
Alleszins bedankt!

MVG,

Dylkel

Nielsvds

Legacy Member
Als er super multi dvd-drive staat geschreven dan wordt dual layer ook ondersteund.
Check dit op dvd-drive van je laptop. Je kan moet een dvd dl logo zien staan.

Of je kan bijvoorbeeld nero disc speed gebruiken.

Exit

Legacy Member
Samsung/Toshiba Drive:

CD:
Read: Max. 24X
Digital Audio Extraction (DAE): Max. 12X
Write CD-R: Max. 24X
Write CD-RW: Max. 24X

DVD:
Read (Single Layer): Max. 8X
Write DVD+/-R: Max. 8X
Write DVD+R/-R: Max. 4X/4X
Write DVD+RW: Max. 8X
Write DVD-RW: Max. 6X
Write DVD-RAM: Max. 5X

dylkel

Legacy Member
Eehm,is dat een 'ja,ik kan DL branden' of een 'nee,ik kan het niet' ?

Nielsvds

Legacy Member
Als ik zo de specificaties lees zoals Exit die gepost heeft dan kan je drive jammer genoeg geen dl aan. Opgelet soms kan er via een firmware upgrade toch dl gebrand worden. Kijk daarvoor op dell website. Je zou nog kunnen testen met nero speed.

dylkel

Legacy Member
Oké,bedankt voor jullie hulp allemaal!
Ik zal dan maar een DL-brander kopen of wachten op een update he ;)
Alleszins bedankt!

MVG,

Dylkel

Exit

Legacy Member
met die tool geeft hij niet aan dat je DL aankan?
tja, een brander kost niet zoveel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan