Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Basil Fawlty

Legacy Member
Heb je dit probleem ook al bij het opstarten (in het BIOSscherm, bij het bootscherm)?

sneax

Legacy Member
Dat lijkt mij softwarematig, start eens op in 'veilige modus' en zie of ge het dan ook hebt.

Jan - Wallabie

Legacy Member
Een softwarematige oorzaak kan ik niet volledig uitsluiten, maar:
Kan je er toevallig een extern scherm op aansluiten? Als je daar het probleem niet hebt, dan zou ik denken dat het aan de LCD ligt.
Als je daar het probleem ook hebt, zou ik denken richting de grafische module van de laptop. Slecht nieuws daarbij is, is dat dit niet apart herstelbaar is, maar vasthangt op het moederbord.

Oh ja, het zou ook eventueel de connectie tussen notebook en scherm kunnen zijn. in dat geval krijg je goed beeld op de externe monitor.
Meestal veranderen de kleuren als je dan met het deksel beweegt.

Jan - Wallabie

Legacy Member
Ben je zelf handig om een LCD te vervangen? Dat is meestal niet zo simpel. Afhankelijk van het type kan zoiets wel +-300eur kosten (geplaatst).
Types kunnen ook verschillen al naargelang welke laptop je hebt. De meeste recente hebben allemaal hetzelfde scherm, maar 4j oud...

Als je met het scherm beweegt en er is dan verandering in het beeld, dan zou het de connectie kunnen zijn. Dat is praktisch zelf niet vervangbaar. Die kost zou op zich nog draagbaar moeten zijn (weet niet wat medion daarvoor aanrekent).

krisse5844

Legacy Member
Jan - Wallabie zei:
Slecht nieuws daarbij is, is dat dit niet apart herstelbaar is, maar vasthangt op het moederbord.


In sommige gevallen kan je de grafische kaart wel appart vervangen (zoals bij de mijne , zie sig ) ...
Want die ligt hier nu helemaal open voor defect moederbord dat vervangen moet worden .
Het grote probleem is nog dikwijls om er 1 te vinden nieuw of 2dehands ...

Exit

Legacy Member
je moet zelfde type nr erin steken

je kan niet willekeurig een scherm zoeken en testen.
de aansluiting op scherm (pinnen) moeten zelfde zijn

ofwel zoek je bvb op ebay eens naar scherm voor die laptop en kom je zo op een typenr van het scherm
ofwel open je het scherm eens en kijk je op de achterzijde naar het typenr en zoek je daarmee en kan je bij die persoon eens informeren wat typenr dat scherm is

Saftcore

Legacy Member
volgens mij heeft er iemand op je laptop gezeten voor een paar uur ofzo. waardoor je scherm gewoon messed up is... Ligt niet aan de grafische kaart.

Blacksun

Legacy Member
Saftcore zei:
volgens mij heeft er iemand op je laptop gezeten voor een paar uur ofzo. waardoor je scherm gewoon messed up is... Ligt niet aan de grafische kaart.

ik zit soms ook wel eens volle dagen achter mijn pc
niks mis met mijn scherm

dit licht volgens mij of aan de connectie (ik las dat het dat nie was)
ofwel aan: ik heb geen idee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan