Archief - De snelste?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spiteri

Legacy Member
Ik vraag me af wat nu eigenlijk het snelste is voor een game pc!?

Een Intel Core 2 Duo E6850 LGA775 3 GHz 4MB L2 Cache 1333 MHz FSB
of een Intel Core 2 Quad Q8300 LGA775 2.5 GHz 4MB Cache 1333 MHz FSB.

Het klinkt mij zo onlogish dat de E6850 met GHz trager zou zijn dan de Q8300 met zijn 2.5 GHz.

Infect3d

Legacy Member
Ik zou dan de Core2Quad pakken.
Want als ge er BF3 mee wilt draaien e.d. hebt ge toch minimum een quad nodig denk ik.

Spiteri

Legacy Member
Thx voor de benchmark site Laurkes. Maar je vergist je in die punten vershil. Het is een Quad geen Duo.

De Quad is blijkbaar toch een heel pak sneller.

Quad
Duo

Tycho91

Legacy Member
Die cpu's zijn wel al verschrikkelijk verouderd. Ik hoop dat ge die niet nieuw gaat kopen?

HighWire

Legacy Member
Unrach zei:
Al eens gedacht aan de Intel Core i7 2600K? :p

Hangt ervan af waarvoor hij die nodig heeft he... Een i5 2500k presteert evengoed, maar heeft dan geen HTT :) (en kost een stuk minder :p)

Spiteri

Legacy Member
Tycho91 zei:
Die cpu's zijn wel al verschrikkelijk verouderd. Ik hoop dat ge die niet nieuw gaat kopen?

Is ook voor een ouder bord hé, (755).
Een nieuw bord met processor kost me meer.
De Q8300 voor 755s kost nieuw 140€.

FleXe

Legacy Member
Spiteri zei:
Het klinkt mij zo onlogish dat de E6850 met GHz trager zou zijn dan de Q8300 met zijn 2.5 GHz.

Classic mistake :)

Sinds de intrede van multicore cpu's is dit echt niet meer aan de orde. Ghz zegt vandaag de dag al een pak minder. Je mag je dus echt niet meer daarop baseren.

mdgf

Legacy Member
Sinds de intrede van multicore cpu's is dit echt niet meer aan de orde.
Heeft daar niks mee te maken (een i3 2105 is bv sneller dan een vroege core2quad of phenom x4), kloksnelheden kun je enkel vergelijken bij cpu's met dezelfde architectuur en instructiesets, anders zegt dat niks (pure marketing).

De Q8300 voor 755s kost nieuw 140€.
Dat is echt geen 140€ meer waard... kijk aub tweedehands als het echt moet, maar ik zou het gewoon niet upgraden.

Want als ge er BF3 mee wilt draaien e.d. hebt ge toch minimum een quad nodig denk ik.
<citation needed>

Spiteri

Legacy Member
mdgf zei:
Dat is echt geen 140€ meer waard... kijk aub tweedehands als het echt moet, maar ik zou het gewoon niet upgraden.

2de hands ga ik zekers niet kopen. Dan heb je meestal een opgebrande.

De Q8300 is een quad dus voor BF3 zal die wel goed genoeg zijn.
Mijn graka (GTX 580) zal dat wel opvangen.

Mijn duo E6850 kon zelfs BF:BC2 en CoD:BO aan.

Trolle

Legacy Member
*in before gtx580 rants*

u cpu(maakt nie uit welke s775 cpu) zal u gtx580 wel serieus bottlenecken

mdgf

Legacy Member
2de hands ga ik zekers niet kopen. Dan heb je meestal (de honderden mensen die hier hun oude spullen verkopen zijn voor >50% oplichters?) een opgebrande.
Cpu's gaan normaal >10 jaar mee, zelfs al worden ze overklokt...


Een 8300 combineren met een 580 is inderdaad belachelijk.

*in before gtx580 rants*
En ja koop geen 580, voor dat geld heb je 2x 6950 die er gehakt van maakt.
AnandTech - Bench - GPU11

Tycho91

Legacy Member
Spiteri zei:
2de hands ga ik zekers niet kopen. Dan heb je meestal een opgebrande.

Of gewoon van mensen die de slimme stap nemen van up te graden ipv aan te blijven modderen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan