Archief - ddr400 + ddr400 = ddr333????

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

miro

Legacy Member
ik had dus 512mb pc3200 ram en da draaide dus - zoals het moet - aan 400MHz en nu koop ik dus 512mb bij (zelfde merk en uiteraard ook pc3200) en nu draait da maar aan 333MHz??? :sad:
in de manual van mijn mobo stond da ge die lattekes in dimm1 en dimm3 moest steken vr DDR400 te hebben, maar ik heb dus 333
ik heb ook alle andere combinaties al geprobeerd.
please :help: me!

xpr·k

Legacy Member
De snelheid waarop u ram draait word bepaald door de snelheid van uw FSBxDIVIDER . DDR400 = 200FSB met 1/1 divider , nforce2 draait standaard aan 166FSB (=DDR333). Dus u veronderstelling dat het vroeger effectief op 400 DDR stond is waarschijnlijk verkeerd . Ik weet niet welk programma je gebruikt hebt om te achterhalen dat het op DDR400 draait maar misschien dat het die info vroeger uit de SPD haalde en na het steken van dat ander latje , om welke reden dan ook, de effectieve waarde aangeeft .


(ps:Ik heb nog nooit iets anders als expert/user defined memsettings gehad , dus mocht het zo zijn dat als je mem in je BIOS op from SPD staat en daardoor automatisch via de 5/4 divider uw mem op DDR400 settings laat draaien klopt er natuurlijk niks van mijn uitleg =] . If so enlighten me plz)

xpr·k

Legacy Member
Gothrek zei:
hij heeft dus athlon 64 :ironic:

en een verschrikkelijk onduidelijke zwarte signature . Dacht dat heel die uitleg over dimm1 en 3 over DC ging en dacht daardoor onmiddelijk aan nforce² , ik leef nog niet in het A64 tijdperk dus kan u niet helpen .


PS: rolleyes eikels fo ;)

miro

Legacy Member
xpr·k zei:
De snelheid waarop u ram draait word bepaald door de snelheid van uw FSBxDIVIDER . DDR400 = 200FSB met 1/1 divider , nforce2 draait standaard aan 166FSB (=DDR333). Dus u veronderstelling dat het vroeger effectief op 400 DDR stond is waarschijnlijk verkeerd . Ik weet niet welk programma je gebruikt hebt om te achterhalen dat het op DDR400 draait maar misschien dat het die info vroeger uit de SPD haalde en na het steken van dat ander latje , om welke reden dan ook, de effectieve waarde aangeeft .

Mijn mobo is NForce 3
ik heb da gewien in BIOS en mee CPU-Z en als ik er 1 latteke eruit haal zegt em trug dat em aan 400MHz draait
en @gothrek: da hem ik al geprobeerd

Lan

Legacy Member
Hoe meer latjes in je pc, hoe meer kans dat die teruggaat naar 333MHz bus.
Zijn het 2 identieke latjes (zelfde mem timings ???)

miro

Legacy Member
oh crap, ik zien ier just da mijn eerste latteke CL2.5 is en het 2e CL3 is?
kan da hier aan liggen? (voor de rest zijn die identiek) :confused:

StaRflaM

Legacy Member
miro zei:
oh crap, ik zien ier just da mijn eerste latteke CL2.5 is en het 2e CL3 is?
kan da hier aan liggen? (voor de rest zijn die identiek) :confused:

dan draait die normaal aan pc3200 cas3 want das de hoogste

miro

Legacy Member
zou een bios-update eventueel kunnen helpen?
zijn er mensen met hetzelfde mobo (zie sig) die ook dit probleem hebben/hadden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan