Archief - Crossfire BSOD 2x6850

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MATvm

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem laten samenstellen als volgt:

CPU cooler:Xigmatek Gaia SD1283 CPU cooler
AMD/IntelCPU:AMD Phenom II X6 Six Core 1090T 3.2Ghz 9MB socket AM3
Moederbord:ASRock 890FX Deluxe4 socket AM3
DVD drive 1:Samsung SH-S223C 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart
Geheugen:Kingston 2 x 2Gb DDR3 1333Mhz CL9
Grafische kaart:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2:ATI HD6850 1Gb DDR5 PCI-express
Harddisk 1:Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2
Solid State Disk:Crucial RealSSD 64Gb C300 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Voeding:Be Quiet System Power 700W 80Plus voeding)

Ik heb laatste drivers 10.12 geprobeerd maar nu inmiddels overgeschakeld naar 10.10e (hotfix) + bijhorende 10.10 application profiles. Ter info WIN7 x64 ultimate geinstalleerd als OS.

Mijn probleem is dat wanneer Crossfire enabled is, het opstarten van gelijk welk game een BSOD veroorzaakt. Hardware zit allemaal ok, elke graka apart eens geprobeerd en dat werkt prima, brug zit erop, al tientallen keren driver sweeper alles laten removen van ati, nieuwe fresh install, kaart per kaart na rebooten erin gezet, maar met Xfire enabled blijft hij crashen...

Ik geb al dagen liggen googlen en heb nog iemand gevonden met exacte foutmelding als ik: LINK--> http://www.w7forums.com/ati-crossfire-bsod-t8355.htmlhttp://www.w7forums.com/ati-crossfire-bsod-t8355.htmlATI Crossfire BSOD, helaas voor mij is hier geen oplossing uitgekomen.

Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken, hardware/software...

Onderstaan debug van .dmp file
-------------------------------------------------------------------------
Bugcheck Analysis

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b)
An exception happened while executing a system service routine.
Arguments:
Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck
Arg2: fffff880059b820f, Address of the instruction which caused the bugcheck
Arg3: fffff8800aad76b0, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, zero.

Debugging Details:
------------------


EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - De instructie op 0x%08lx verwijst naar geheugen op 0x%08lx. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: %s.

FAULTING_IP:
atikmdag+1b720f
fffff880`059b820f 4c8b00 mov r8,qword ptr [rax]

CONTEXT: fffff8800aad76b0 -- (.cxr 0xfffff8800aad76b0)
rax=0000000000000000 rbx=fffff8a001dd0f80 rcx=0000000000000001
rdx=0000000000000003 rsi=fffff8800aad8210 rdi=fffff8800aad8130
rip=fffff880059b820f rsp=fffff8800aad8080 rbp=fffff8a001ffbb20
r8=0000000000003104 r9=0000000000003100 r10=0000000000000001
r11=0000000000000003 r12=0000000000000000 r13=fffff8800aad8a0c
r14=fffffa8003eb3100 r15=fffffa8005a17a40
iopl=0 nv up ei ng nz na pe nc
cs=0010 ss=0018 ds=002b es=002b fs=0053 gs=002b efl=00010282
atikmdag+0x1b720f:
fffff880`059b820f 4c8b00 mov r8,qword ptr [rax] ds:002b:00000000`00000000=????????????????
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR: 0x3B

PROCESS_NAME: iw4mp.exe

CURRENT_IRQL: 0

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 0000000000000000 to fffff880059b820f

STACK_TEXT:
fffff880`0aad8080 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : atikmdag+0x1b720f


FOLLOWUP_IP:
atikmdag+1b720f
fffff880`059b820f 4c8b00 mov r8,qword ptr [rax]

SYMBOL_STACK_INDEX: 0

SYMBOL_NAME: atikmdag+1b720f

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: atikmdag

IMAGE_NAME: atikmdag.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4cd37e6c

STACK_COMMAND: .cxr 0xfffff8800aad76b0 ; kb

FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x3B_atikmdag+1b720f

BUCKET_ID: X64_0x3B_atikmdag+1b720f

-------------------------------------------------------------------------

Iemand ervaring met Crossfire of gelijknamige problemen en liefst oplossingen?

Bedankt voor de moeite alvast en prettige feesten allen

morfer

Legacy Member
Zeker dat er een CF brugje op zit ?
Kennis van mij is eens zo slim geweest om een CF brugje op SLI te steken, met als gevolg zelfde probleem als u..

grtz

MATvm

Legacy Member
@morfer: ja zit CF brug op, heb hem laten assembleren he, en zelf ook nog eens geverifieerd.

@Mette2: die drivers zijn voor HD 69xx series? Ik heb HD6850... Is dat wel compatibel? Ale ga het zeker wel eens proberen, toch niets te verliezen... Zal voor maandag zijn, ben dit weekend weg

thx mannen

Marcheert nog altijd niet, heb memtest gedraaid en ook daar alles ok, op amd forum beginnen ze aan mn PSU nu te twijfelen maar lijkt me sterk. Volgens constructeur is deze PSU Crossfire ready... Iemand al ervaring met deze PSU en crossfire/SLI?

Vorda

Legacy Member
Ik betwijfel dat het probleem bij de voeding ligt, dan krijg je geen Display driver BSOD. Nog een optie is een kapotte brug, kan je dat eens nakijken?

Ik vind toch meerdere hits op google, waaronder deze die spreekt over een bios update: -edit: zie topic hieronder- . Mogelijk iets waar je achter kan googlen. (ik zou het doen voor jou, maar zal later op de avond zijn dan)

edit: 5 seconden google later, een beter topic gevonden: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=262&threadid=141925

MATvm

Legacy Member
Tja, heb slechts 1 Crossfire bridge hier :(... Mss kan ik die uitmeten? (gewoon 1 op 1 verbindingen of zit er meer achter?)

Bedankt voor de tip, zal Powercolor ook eens contacteren inmiddels of zij mss meer weten...

I'll keep in touch

morfer

Legacy Member
Pak u bakie, ga naar de winkel waar u kaarten van komen en doe u uitleg.. tis een teken dat zij iets mis gedaan hebben, aangezien zij u systeem in elkaar gestoken hebben..
Dan wil het zeggen dat ze u systeem niet getest hebben op werking..

en het is niet Xfire maar CF

MATvm

Legacy Member
Ding is dat ik OS niet van hen gekocht heb, zelf erop gezet maar idd alsek er zelf niet uitraak, ist return to sender... Tis nu sluiting van da bedrijfke dermee dat ik zelf voorlopig nog probeer. :)

Tot 'em terug open is ten minste

morfer

Legacy Member
Maakt niet uit.. zij moeten zorgen dat de hardware dat zij verkopen werkt..

Anders eens proberen Windows7 opnieuw op te zetten al? dat er niets verprutst is, + de 10.12 drivers

MATvm

Legacy Member
al eens gedaan, blijft zelfde geven :(

Update: Heb hetvolgende geprobeerd, Crossfire disabled in CCC, game opgestart, alt+tab naar windows, Crossfire enabled, alt+tab terug naar game maar alles ziet zwart, hoor wel het geluid van de game menu en kan met toestenbord precies wel scrollen tussen de menus (hoor de kliks), maar krijg geen beeld.

MATvm

Legacy Member
YESYESYES, eindelijk gefixt.

Heb de beide kaarten geflashed, nieuwe BIOS GPU toegestuurd gekregen van TUL (powercolor)

thumbs up voor die mannen.

Bedankt allemaal om mee te redeneren :)

Game on!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan