Archief - Critical problem met gloednieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dukesbury

Legacy Member
Yo....

Zwaar probleemke. Dit weekend gloednieuwe pc geinstalleerd. Ik had op m'n mobo maar 1 IDE controler en 2 x raid controler. Ik moest in de ding 2 cd-rom devices aan de praat krijgen. Nu ... als ge uw CD-ROM's op die primary IDE steekt met CD-ROM cables en de harde schijf (ook ide wel te verstaan) op de raid... dan vindt windows geen HD wanneer ge die wilt installeren. Nu... ok.. raid installatie diskette kon ik nie gebruiken wegens;.. jaja... GEEN floppy drive.

Dus install gedaan met 1 cd-rom als slave en 1 hard als master in primary IDE. Boel installeert perfect. Wanneer alles geinstalleerd was heb ik op de primary IDE de 2 cd-roms gestoken en de HD op RAID.
Nu... het ding werkte perfect tot gisteren. Bij het opstarten zie je windows schuun inladen... tot er plots een blauw scherm (johoooeeew :() verschijnt da je ff ziet en dan onmiddellijke automatische reboot. Dus ik kan nie zien wa er staat (maar hoogstwaarschijnlijk critical error of iets dergelijks). Van 't zelfde in safe mode etc. Zelfs dos mode wilt'm nie doen.

Ok... ik ga terug windows installeren gelijk de vorige keer. Wanneer 'm nu alles heeft ingeladen om clean install te doen, zie je altijd onderaan verschijnen: starting windows (om de installatie te starten, dus vlak nadat hij alle files heeft ingeladen om van start te kunnen gaan) en dan ... rara... het keyboard reageert TOTAAL niet meer. Als ge keyboard er terug in en uittrekt, dan ziet ge de lichtjes opflitsen, maar geen leven te bespeuren. Na 50 retries constant hetzelfde. Ik dacht na nen tijd... die HD is verneukt... maar met andere schijf identiek hetzelfde probleem.

Kan iemand me uit deze wel shitty situatie helpen of iemand ideeën?


Huidige config:

Mobo: ASUS P5GD1
RAM: 2 x 256 Kingston ValueRam
HD: Maxtor 5T060H6 (60 GB)
CPU: Intel PIV 320 (3 Ghz).
Cooler: standaard intel cooler
DVD: Samsung
CD-RW: LG

Currently trying to install windows...

Any help appreciated.

Exit

Legacy Member
da is geen hd error, eerder RAM error of mobo .... doe eens memtest86
als ge in win geraakt die autom reboot afzetten en zien welk bluescreen ge krijgt ... (veilige mode oest het lukken)

dukesbury

Legacy Member
opnieuw geinstalleerd volgens voorgaande beschrijving. Op één of andere manier doet'm het zo wel. Nu hopen dat den boel nie weer zot draait.

Btw... 1 DVDROM en 1 CDRW op IDE1 gestoken en 1 HD op RAID controller... mag dit eigenlijk of is dit af te raden?

Specs: zie voorgaande post

GhO$T

Legacy Member
dukesbury zei:
opnieuw geinstalleerd volgens voorgaande beschrijving. Op één of andere manier doet'm het zo wel. Nu hopen dat den boel nie weer zot draait.

Btw... 1 DVDROM en 1 CDRW op IDE1 gestoken en 1 HD op RAID controller... mag dit eigenlijk of is dit af te raden?

Specs: zie voorgaande post
ik denk da ge zowiezo constant probleme veroorzaakt door uw harde schijf te gaan versteken nadat ge windows erop gezet hebt? Ik durf het niet 100% zeker zeggen maar windows heeft bij mij dikwijls al mizerie als ik teveel andere apparaten zoals dvd's en cd's versteek en af- en aankoppel; dus uw harde schijf gaan veranderen zal al helemaal niet gezond zijn zeker?

tis met moeite 10€ voor een diskette stationske, kunde toch niet voor sukkelen als het u uit de probleme kan helpe?

dukesbury

Legacy Member
mjah... eerlijk gezegd kan ik er tijdelijk een floppy disk aan koppelen voor de installatie.

Hetgeen ik niet snap is dat m'n bios m'n HD aan de raid controller onmiddellijk herkent, terwijl windows (bij installatie ervan) dit niet doet.

Maar daarmee blijft natuurlijk m'n probleem dat hij aan de RAID hangt.

orez

Legacy Member
omdat je voor RAID extra drivers moet inladen eerst vooraleer windows ze herkent, en omdat je bios gemaakt is voor dat bepaald moederbord met raid en het dus zoiezo herkent? :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan