Archief - cpu vervangen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lounge

Legacy Member
hallo

ik heb dus een p4 2.8Ghz en ik zou miss een andere cpu kopen vb een p4 3.2 prescott. mijn vraag is dat of ik gewoon die cpu kan vervangen zonder dat ik vb windows opnieuw moet installeren?

:)

Davion

Legacy Member
- ja dat gaat

Ma ik zou et nie doen, das het geld nie waard...

Me Boss You Not

Legacy Member
Beter een AMD 64 zeker!?? Hoeveel kost dat en heb je een nieuwe moederbord nodig?

Mich

Legacy Member
Me Boss You Not zei:
Beter een AMD 64 zeker!?? Hoeveel kost dat en heb je een nieuwe moederbord nodig?
A64 komt in alle maten:
ge kunt al ne A64 2800+ kopen voor 140€ en ge kunt gaan tot de fx'en die +800€ kosten. er zijn drie sockets:
s754 (zou ik nie kopen, gaat tot 3700+ denk ik)
s939 (dual channel, goed oc'en, gaan tot over de 4000+)
s940 (voor de fx'en met unlockte multiplier)
imo biedt de A64 3000+ of 3200+ op s939 de beste prijs/kwaliteit
ge zult dan ook een ander mobo moete kope idd afhankelijk van uw keuze

ghostblade

Legacy Member
ik ben ZEER tevreden van mijn prescot 3.2 ghz ze zijn mss niet zo goed als die 64 dinge daar van amd maar met een 3.2 kun je toch wel eel lange tijd voort en je kan ze ook nog ocen tot een 3.6 (of hoger)

$anka

Legacy Member
ja ma updaten van 2.8 naar 3.2 is een beke dom imho

kunde mss beter heel ff doorsparen en nen amd64 + mobo kopen. daar gade meer een langer plezier van hebben denk ik.

of anders moete gewoon uwen 2.8 overclocken (denk wel da ge ong aan 3.2 moet geraken hoor. alleen zien dat ge een deftige koeling hebt)

palatinus

Legacy Member
Mich_vm zei:
s754 (zou ik nie kopen, gaat tot 3700+ denk ik)
s939 (dual channel, goed oc'en, gaan tot over de 4000+)
s940 (voor de fx'en met unlockte multiplier)
de fxen zitten nu al een tijdje op 939 ze
754: oud, dit zal gebruikt worden voor de budgetreeksen
939: mid en high end desktop processoren
940: server en workstation processoren

***ARF***

Legacy Member
kzou ook gewoon oc'en
diene moet normaal me boxed koeler al naar de 3.2 gaan ze
mijne 2.8 draait hier me simpel waterkoelingske op 3.5

Timmos

Legacy Member
$anka zei:
ja ma updaten van 2.8 naar 3.2 is een beke dom imho

kunde mss beter heel ff doorsparen en nen amd64 + mobo kopen. daar gade meer een langer plezier van hebben denk ik.

of anders moete gewoon uwen 2.8 overclocken (denk wel da ge ong aan 3.2 moet geraken hoor. alleen zien dat ge een deftige koeling hebt)

ja voor nen prescott 3,2 wel ja, ma als hij naar een ahtlon 64 3200+ update, maakt da wel verschil uit he (ingebouwde geheugencontroller etc.)

dus die prescott niet, koop dan een ahtlon 64 (3400+?)

Je zult natuurlijk wel een nieuw mobo nodig hebben he :)

$anka

Legacy Member
Timmos zei:
ja voor nen prescott 3,2 wel ja, ma als hij naar een ahtlon 64 3200+ update, maakt da wel verschil uit he (ingebouwde geheugencontroller etc.)

dus die prescott niet, koop dan een ahtlon 64 (3400+?)

Je zult natuurlijk wel een nieuw mobo nodig hebben he :)

uiteraard, ma das hetgeen ik ook zei. dus leer rekening houden met wat er al allemaal is gezegd. alles in zen context houden, en geen 2 proc's dooreen gaan halen.

lees heel de post nog is en komt dan nog is iet nuttig posten. (n/o he ;) )


@ ***ARF***: ja ma ram moet ook meekunnen. boxed cooler zal da wel kunnen trekken, maar ik prefereer toch liever een deftige cooler als ge begint te oc'en

maar oc'en lijkt mij de beste oplossing nu tot ge wa meer centjes hebt voor nen amd64.

lounge

Legacy Member
***ARF*** zei:
kzou ook gewoon oc'en
diene moet normaal me boxed koeler al naar de 3.2 gaan ze
mijne 2.8 draait hier me simpel waterkoelingske op 3.5

ik dacht miss van een prescott 3.2 te kopen omdat hij hier ergens op het forum staat voor 100€. en das niet veel daarmee.
en mijn p4 2.8 draait nu toch al aan 3.36. ma met die prescott zou nog veel hoger graken voor te oc'en. tis eigenlijk voor het te oc'en dat ik het zou doen.

$anka

Legacy Member
ah ma da veranderd al wel heel de zaak. das nuttige info waar ge nu mee afkomt. als ge idd goedkoop eraan geraakt en da past op uw mobo, dan zouek da precies wel doen.

en windows herinstalleren. probeer eerst zonder. als het niet stabiel draait, tja dan weet je wat te doen he
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan