Archief - CPU Temperatuur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sixstripes

Legacy Member
Hoi,

Bij een grondige schoonmaak van een oudere computer heb ik 'm volledig uit elkaar gehaald. Eerst ging alles perfect, maar na een tijdje begon de pc uit te slaan. Mijn vermoeden ging uit naar oververhitting en in de bios stond 65 C° als beveiliging ingesteld. Raar want ik had alles netjes en met nieuwe koelingspasta terug in elkaar gezet. Als de cpu (een Athlon 2400 xp) gewoon op desktop draait gaat ie al snel naar de 61C° en bij belasting (COD2 gamen) gaat de cpu al gauw richting de 70C°. Ik heb al tot 3 maal toe de stock koeler er terug af gehaald en pasta aangebracht, maar zonder succes de temperatuur blijft hoog. Normaal zou een 2400 xp ergens rond de 40C° moeten komen onbelast.... Wat zou dit kunnen veroorzaken, de stockkoeler zit goed vast en zelf als ik er lichte druk opzet tijdens het draaien geeft dit geen verbetering...

Het systeem heeft altijd goed gedraaid zonder probleem, al weet ik niet zeker wat voorheen de temperatuur was (ik heb de pc gekregen). Het enige dat ik nieuw aangebracht heb in de pc is een andere videokaart (club 7600 gt agp), maar dit kan toch niet de oorzaak zijn?

Aap

Legacy Member
Extra ventilator van 80, 92 of 120 mm installeren om de lucht beter te doen circuleren + ander koeler kopen.

Exit

Legacy Member
2400+ mag naar 75 en 80 gaan hoor, de beveilgiing wat hoger instellen.
hoewel die inderdaad wel stuk lager kan/mag

koeler uitgeblazen (geen stof)?
koelpasta dun aangebracht? (een zeer dunne filter ...)

sixstripes

Legacy Member
Exit zei:
2400+ mag naar 75 en 80 gaan hoor, de beveilgiing wat hoger instellen.
hoewel die inderdaad wel stuk lager kan/mag

koeler uitgeblazen (geen stof)?
koelpasta dun aangebracht? (een zeer dunne filter ...)

Ok ik zal de beveiliging op 75 C° zetten dan...voor de rest de koeler is stofvrij en de pasta heb ik fijn uitgesmeerd met een plastic kaart (type bankkaart). Op ebay wel eens zoeken naar ne goeie occasie zalman ofzo.

Merci ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan