sixstripes
Legacy Member
Hoi,
Bij een grondige schoonmaak van een oudere computer heb ik 'm volledig uit elkaar gehaald. Eerst ging alles perfect, maar na een tijdje begon de pc uit te slaan. Mijn vermoeden ging uit naar oververhitting en in de bios stond 65 C° als beveiliging ingesteld. Raar want ik had alles netjes en met nieuwe koelingspasta terug in elkaar gezet. Als de cpu (een Athlon 2400 xp) gewoon op desktop draait gaat ie al snel naar de 61C° en bij belasting (COD2 gamen) gaat de cpu al gauw richting de 70C°. Ik heb al tot 3 maal toe de stock koeler er terug af gehaald en pasta aangebracht, maar zonder succes de temperatuur blijft hoog. Normaal zou een 2400 xp ergens rond de 40C° moeten komen onbelast.... Wat zou dit kunnen veroorzaken, de stockkoeler zit goed vast en zelf als ik er lichte druk opzet tijdens het draaien geeft dit geen verbetering...
Het systeem heeft altijd goed gedraaid zonder probleem, al weet ik niet zeker wat voorheen de temperatuur was (ik heb de pc gekregen). Het enige dat ik nieuw aangebracht heb in de pc is een andere videokaart (club 7600 gt agp), maar dit kan toch niet de oorzaak zijn?
Bij een grondige schoonmaak van een oudere computer heb ik 'm volledig uit elkaar gehaald. Eerst ging alles perfect, maar na een tijdje begon de pc uit te slaan. Mijn vermoeden ging uit naar oververhitting en in de bios stond 65 C° als beveiliging ingesteld. Raar want ik had alles netjes en met nieuwe koelingspasta terug in elkaar gezet. Als de cpu (een Athlon 2400 xp) gewoon op desktop draait gaat ie al snel naar de 61C° en bij belasting (COD2 gamen) gaat de cpu al gauw richting de 70C°. Ik heb al tot 3 maal toe de stock koeler er terug af gehaald en pasta aangebracht, maar zonder succes de temperatuur blijft hoog. Normaal zou een 2400 xp ergens rond de 40C° moeten komen onbelast.... Wat zou dit kunnen veroorzaken, de stockkoeler zit goed vast en zelf als ik er lichte druk opzet tijdens het draaien geeft dit geen verbetering...
Het systeem heeft altijd goed gedraaid zonder probleem, al weet ik niet zeker wat voorheen de temperatuur was (ik heb de pc gekregen). Het enige dat ik nieuw aangebracht heb in de pc is een andere videokaart (club 7600 gt agp), maar dit kan toch niet de oorzaak zijn?
