Archief - CPU te zwak?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rafbanaan

Legacy Member
Call of duty is voor dat ook weer redelijk zwaar hé.
Allé te zien op welke settings.

Wat zijn de settings ?

Als ze hoog zijn is dat vrij normaal hoor. Wat wel zal zijn.

Lagniau

Legacy Member
1280x1024
anti-aliasing 2x
vsync : no
anisotropic filtering : full
texture Q : High
shader warning : no
shadow : no
field of view : no

Ik haal toch een deftige stabiele fps .. dus hm... tijd voor wat nieuws zeker?

rafbanaan

Legacy Member
Weet natuurlijk niet wat de minimum settings zijn, maar denk dat het wel normaal is dat je cpu 90-100% draait.

Doet de mijne ook ze bij bepaald spellen.
Arma II bijvoorbeeld.

Of is het de temps ?

Lagniau

Legacy Member
de temps zijn maximum een 70°C denk ik ..

tijdens het gamen he .. mja, ik zou dan graag die ati 6850 kopen, zou dat veel uitdoen aan mijn fps dan? of is het de moeite niet waard voor ik mijn cpu verander?
mvg

rafbanaan

Legacy Member
Wel de Cpu zal dan een bottleneck worden.
zelfde met u ram en al.

De rest zou te oud zijn om maximale power uit een 6850 te halen.

alsook 70°c is niet al te gezond :)




Maar ga het woord daar overlaten aan iemand die er iets meer over weet.

Lagniau

Legacy Member
Uhu, had zoiets al verwacht, dan ga ik beginnen met update van mob, ram & cpu ;) kan nog even verder met de grafische kaart .. haalt toch wel een lekkere 70-100fps op die instellingen dus..

Bedankt! ;)

Vorda

Legacy Member
Ik haal toch een deftige stabiele fps .. dus hm... tijd voor wat nieuws zeker?
Waarom wat nieuws als je tevreden bent met je FPS? :s

Mocht je willen upgraden doe je inderdaad best in één keer heel je systeem in jouw geval.

70°C is een klein beetje te hoog, maar niet meteen een grote ramp. Het kan toch geen kwaad om je case/coolers eens goed te ontstoffen.

Lagniau

Legacy Member
@Vorda case & coolers zijn vorige week 'ontstoft' :D en gemiddelde temp is zo'n 60°C .. soms gaat ie tot 68°C, ik ben tevreden met fps maar niet met graphics etc, wil alles op't hoogste spelen..

@MrKend54l
Moet ik screenshot nemen ?:D
geen constante 100fps maar toch altijd zo'n 70 tot 120 ;) die shadows, vsync & diept of field doen heeel veeel ! ;))

Mvg

Musk

Legacy Member
die screenshot ziet er inderdaad maar laag detail uit voor BO te spelen.

Smashy

Legacy Member
@screenshot :
windowed spelen kan afhankelijk van game tot game cpu usage de hoogte in jagen
windows update verhoogt cpu usage ook nogal wat

Lagniau

Legacy Member
ook als ik fullscreen speel is het zelfde resultaat, update staat nu af .. geen verschil hoor :D
new mob & cpu ! ;)
dacht aan een Phenom II X4 925 (Boxed, OPGA, "Deneb")
even vraagje; word hier een cpu cooler bij gegeven?

Oli4V

Legacy Member
Cpu moet normaal genoeg zijn om BO te spelen hoor, een nieuwe grafische kaart gaat ge sowieso alles op max kunnen spelen.

Dat uw systeem belast is tijdens een spel is maar wat normaal ook, dat zijn niet simpele berekeningen als 1+1=2, van 2 naar 4gb ram zou ook nog een verschil kunnen maken, maar dan heb je wel het maximale upgradepad gehad.

Afhankelijk van je mobo kan je kijken welke cpu's daar nog ingaan ...
Ik vermoed dat de oudere Phenom II x4 940 daar wel in gaat, die zie je soms op het net voor een redelijke schappelijke prijs ;)

Vorda

Legacy Member
Waarschijnlijk past daar inderdaad een x4 940 in, maar ik zou eerst al eens proberen met enkel een andere GPU. Hoeft niet veel te kosten, aangezien je op een mini resolutie speelt (ik neem aan dat die het hoogste is wat je monitor aankan).

Een 5770 of 460 768mb zou volstaan om Black Ops met alles open te spelen op die resolutie (denk ik, kijk dit even na via google om zeker te zijn). Beiden zouden tweedehands voor minder dan 100 euro te vinden moeten zijn.

Mocht je modernere games willen gaan spelen op hoge kwaliteit, ga je wel een cpu en gpu upgrade moeten doen. Black Ops is namelijk wel een recente game, maar draait op een heel oude engine en heeft helemaal geen modern systeem nodig.

Vragen:
- die resolutie = maximum dat je monitor aankan? (zo ja, overweeg bovenal een betere monitor imo..)
- enkel Black Ops, of ook meer échte recente games?

Lagniau

Legacy Member
Support AMD® Socket AM2+/ AM2 Phenom FX(2000MT/s)/Phenom(2000MT/s)/ Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64/ Sempron staat er ..

Vorda

Legacy Member
Geef het model van je moederbord. Dit kan je bv met CPU-Z vinden.
(en beantwoord ook even mijn vraag in bovenstaande post)

Lagniau

Legacy Member
Staat bovenaan .. ASUS M2N32- SLI Deluxe
@vragen
Ik speel regelmatig op mn tv 32" full hd dus die hoogste resolutie isdaar 1080p ..
Hm ja, da valt te zien welke games ze brengen natuurlijk, heb ik helemaal geen idee over..
k wil gewoon da alles lekker draait .. ^^

Lagniau

Legacy Member
En als ik nu toch de koppige zou uithangen en nieuw moederbord, cpu & ram
wat raad je mij dan aan ? budget +- 250euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan