Archief - CPU te warm in idle

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Tip voor uw airflow: draai de onderste case fan om, zodat deze koude lucht langs onder aanzuigt, en de topfan draai je ook om, zodat deze warme lucht uit de case zuigt(warme lucht stijgt;)).

Reborn

Legacy Member
devil zei:
plaats die is in de andere kant zo dat het wel past en bekijk dan u temps is .
dat die dan in de andere richting blaast is nu niet zo een drama hoor ga echt geen kwaad kunnen.
ik heb op mijn pc de cooler ook eens moete omdraaien omdat het niet anders ging en dat kan geen kwaad hoor.

De problemen begonnen al ..... namelijk de cooler past helemaal niet op mijn mobo en moest ik het anders plaatsen maw langs de verkeerde richting wat dus niet goed is en mijn temps waren dan idle 40-42 dus eigenlijk hetzelfde gelijk met de stock cooler. Mijn case was dan nog open he (nu is die toe) ..... Als het gesloten is dan is het tegen de 50 idle.

De heatsink/fan was dan gericht naar onder richting bodem van de case ipv richting achterkant case. Het is ni mijn fout da de fan ni past op mijn mobo. IK heb zelfs aan alternate gevraagd toen ik dat telefonisch bestelde zal het passen op mijn asus p5e en die zo jaja zeker .... jaja zeker ik zie het. Heb ik pech seg .... Stel u voor had ik de mugen 2 gekocht die is nog groter en breder die zou dan helemaal ni hebben gepast op geen enkele manier ....

Zoals de fan/heatsink in die verkeerde richting was geplaatst maakte de bodem van de heatsink 100% contact met de cpu, zo paste het dus wel.

De temps waren slechter op die manier, nu zijn mijn temps 2 graden beter :p dus ik had het al eergisteren ofzo langs de verkeerde kant geplaatst.

sneax

Legacy Member
Het belangrijkste is dat de cooler ZEER goed contact maakt met de CPU. Dit is het allerbelangrijkste! Dus ook koelpasta perfect aanbrengen (dus als ge het opnieuw aanbrengt zorgen dat beide oppvervlakken ook superproper zijn).

Caseflow is overrated, zeker met de huidige koele CPUs en de GPUs die zelf een eigen outtake hebben. Gewoon een licht briesje is voldoende (bv met een grote cooler die traag draait).

Reborn

Legacy Member
sneax zei:
Het belangrijkste is dat de cooler ZEER goed contact maakt met de CPU. Dit is het allerbelangrijkste! Dus ook koelpasta perfect aanbrengen (dus als ge het opnieuw aanbrengt zorgen dat beide oppvervlakken ook superproper zijn).

Caseflow is overrated, zeker met de huidige koele CPUs en de GPUs die zelf een eigen outtake hebben. Gewoon een licht briesje is voldoende (bv met een grote cooler die traag draait).

Hoe verklaar je dan wrm mijn temps hoog waren toen mijn cooler verkeerd geplaatst was terwijl hij goed contact maakte? Zowel op de stock cooler als met deze aftermarket cooler zijn de temps hoog. Nu dat mijn cooler correct is geplaatst ook al heeft de heatsink geen contact met de cpu, er is 1 mm hoogte tussen, zijn mijn temps 2 graden minder dan toen het verkeerd was geplaatst lol. Maar de temps zijn nog altijd hoog. Zelfs met case open. De koelpasta breng ik altijd correct aan, alles is superproper.

Iets veroorzaakt hitte in mijn case, de graka kan ik al uitsluiten, ik zou begot nimeer weten welk ander onderdeel het zou kunnen zijn.

Reborn

Legacy Member
Het probleem is nog altijd niet opgelost ..... ik ben radeloos. Wilt er iemand van antwerpen eens langskomen aub?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan