Archief - CPU en coolpasta

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

troid

Legacy Member
Ok nu heb ik terug wat coolpasta op men cpu gesmeerd maar nu is er perongeluk een beetje coolpasta tussen de pinnetjes geraakt van de cpu. Nu hoe kan ik dat het beste verwijdere aangezien die plaats tussen die pinnetjes zo klein is.

Mr. M

Legacy Member
metreox zei:
Ok nu heb ik terug wat coolpasta op men cpu gesmeerd maar nu is er perongeluk een beetje coolpasta tussen de pinnetjes geraakt van de cpu. Nu hoe kan ik dat het beste verwijdere aangezien die plaats tussen die pinnetjes zo klein is.
k zou het eigelijk ni goed weten, ma ik snap eigelijk ni goed HOE dat tussen die pinnetjes kan geraken :unsure:

tis toch de bedoeling dat je op de BOVENKANT van de cpu een druppeltje koelpasta doet

troid

Legacy Member
Mr. M zei:
k zou het eigelijk ni goed weten, ma ik snap eigelijk ni goed HOE dat tussen die pinnetjes kan geraken :unsure:

tis toch de bedoeling dat je op de BOVENKANT van de cpu een druppeltje koelpasta doet

Er hing wa koelpasta aan men vinger en ik pakte perongeluk de onderkant vast :doh:

Mr. M

Legacy Member
metreox zei:
Er hing wa koelpasta aan men vinger en ik pakte perongeluk de onderkant vast :doh:
ah ok, ja da kan k me wel voorstelle
op men vingers plakte ook koelpasta toen k em in mekaar zette
ma mijne cpu stak al in de socket :) (uithaalbaar mobo tray)

kwee ni of die perslucht werkt ma wsl wel
kzou het anders ook ni echt wete :s

Unnamed

Legacy Member
metreox zei:

Lucht in een blikje! Aan hoge druk wel te verstaan. Te koop in eender welke doe-het-zelver zaak. Dacht ik toch.

Maar um... Als dat niet lukt, je kunt misschien je CPU wassen in gewoon water, en dan goed drogen. Het belangerijkste is dat je de pinnetjes niet breekt of buigt.

Van die water-tip... Ik heb gehoord dat sommige mensen hun hele computers zo wassen. Feitelijk niks mis mee zoland het kurkdroog is als je hem aansteekt. Roest zou een probleem kunnen zijn, maar ik betwijfel of het zo snel voor problemen kan zorgen.

Tis maar een idee :p

troid

Legacy Member
Unnamed zei:
Lucht in een blikje! Aan hoge druk wel te verstaan. Te koop in eender welke doe-het-zelver zaak. Dacht ik toch.

Maar um... Als dat niet lukt, je kunt misschien je CPU wassen in gewoon water, en dan goed drogen. Het belangerijkste is dat je de pinnetjes niet breekt of buigt.

Van die water-tip... Ik heb gehoord dat sommige mensen hun hele computers zo wassen. Feitelijk niks mis mee zoland het kurkdroog is als je hem aansteekt. Roest zou een probleem kunnen zijn, maar ik betwijfel of het zo snel voor problemen kan zorgen.

Tis maar een idee :p

Lol man da van da water ga ik toch niet proberen :D Mja pinnetjes zijn al is gebogen geweest, die hebk daarna terug recht gezet :eek: Ampetantste is dat ik nie kan testen

Mr. M

Legacy Member
ja da water werkt idd
aseel heeft da hier is gedaan met een oudere graka, ge moet ma is zoeke als ge da is wilt zien

het belangrijkste is da ge het t schijnt snel droogt met een haardroger zodat het geen kans heeft om er op in te werken (tegen roest dus)

nu ik zou het zelf ook ni probere ze, daar ni van, ma het is mogelijk :)

en die pinnetjes gebogen: als ze niet overgebroken zijn (of toch niet de verkeerde) is da normaal geen probleem (ma ze moeten terug recht zijn dan he)

ma k vraag me wel af wa gij dan allemaal me uwe cpu hebt gedaan dan ze :s
voorzichtiger zijn int vervolg, da kan k u nu al zegge :)

bollie69

Legacy Member
als da ni te veel is kan dit normaal geen kwaad hoor, toch niet als er geen contact is tussen de pinnetjes.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hoe kunt ge nu in godsnaam met perslucht kleverige koelpasta van tussen pinnetjes verwijderen.

Je neemt gewoon een wattestaafje (oorstokje) en rafelt dat wat uit en je doet er wasbenzeen op. en zo kuis je tussen de pinnetjes.

kheb het zelf ook al voorgehad en dat lukte bij mij het beste.

als da ni te veel is kan dit normaal geen kwaad hoor, toch niet als er geen contact is tussen de pinnetjes.

koelpasta is normaal gezien niet stroomgeleidend hoor. maar als er koelpasta aan je pinnetjes hangt en dat duuw je zo in je socket dan ga je die helemaal volplakken en gata er geen goed kontakt meer zijn tussen de socket en de cpu.

Dakantochnie

Legacy Member
Lol man da van da water ga ik toch niet proberen Mja pinnetjes zijn al is gebogen geweest, die hebk daarna terug recht gezet Ampetantste is dat ik nie kan testen

Ik moet zeggen, gij weet wel hoe dat ge ne cpu omzeep helpt. :) (en 't is dat het met de jaren niet overgaat, mijn ouders zijn specialisten in het omzeep helpen van onderdelen...heb je ooit al eens meegemaakt dat er iemand in slaagt om een diskettestation in de fik te steken?????:doh: )

Mr. M

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik moet zeggen, gij weet wel hoe dat ge ne cpu omzeep helpt. :) (en 't is dat het met de jaren niet overgaat, mijn ouders zijn specialisten in het omzeep helpen van onderdelen...heb je ooit al eens meegemaakt dat er iemand in slaagt om een diskettestation in de fik te steken?????:doh: )
nee, ma spijtig da ge daar geen filmke of fotos van hebt :D
en anders: wilde die is poste als ge wilt :p

ComputerVISTA

Legacy Member
U doet een diskette open. strooit over de bruin-zwarte disk zwavel (krapt dat van een lucifer) en vernist het dan met haarlak.

Je dot d diskette weer zorgvuldig toe et voila zodraa je diskette lezer die diskette begint te verwarmen heb je prijs.

einde van deel 1 hoe maak ik een diskette bom ;)

saaner

Legacy Member
doe je normaal geen koelpasta op uw proc als die in de socket zit :wtf:

Mr. M

Legacy Member
computer xp zei:
U doet een diskette open. strooit over de bruin-zwarte disk zwavel (krapt dat van een lucifer) en vernist het dan met haarlak.

Je dot d diskette weer zorgvuldig toe et voila zodraa je diskette lezer die diskette begint te verwarmen heb je prijs.

einde van deel 1 hoe maak ik een diskette bom ;)
ok
NU wil k zeker fotos of e filmke zien ;) :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan