TehJoker
Legacy Member
'k heb op dit moment een Acer M3800 desktop pctje, met daarin een Pentium Dual E5400 2.7Ghz CPU, maar ik zie op de widget die ik gebruik voor CPU belasting te kunnen zien dat de clockspeed van mijn CPU dynamisch is (ie zit meer op 1188Mhz dan op de verwachtte 2700Mhz) waarbij ie enkel naar 2.7Ghz gaat tijdens de CPU intensieve taken (bv photoshop, 3D rendering, gaming, enz) en tijdens de "gewone" taken eerder op 1180 of 1528 Mhz zit.
Nu weet ik dat dit is wegens energiebesparing ofzo, en dattie daarom dynamisch onderclockt, maar als ik met vele kleine taken tegelijk bezig ben blijft ie op die lage clocksnelheid staan, waardoor m'n pc retetraag word.
Ik heb het bios al eens doorgepluisd, maar vind nie echt een of andere duidelijk iets die dit zou kunnen uitschakelen.
Maar kent iemand van jullie misschien een manier om dit uit te schakelen misschien windows energiebeheer, of hoe die optie in het bios zou noemen?
Nu weet ik dat dit is wegens energiebesparing ofzo, en dattie daarom dynamisch onderclockt, maar als ik met vele kleine taken tegelijk bezig ben blijft ie op die lage clocksnelheid staan, waardoor m'n pc retetraag word.
Ik heb het bios al eens doorgepluisd, maar vind nie echt een of andere duidelijk iets die dit zou kunnen uitschakelen.
Maar kent iemand van jullie misschien een manier om dit uit te schakelen misschien windows energiebeheer, of hoe die optie in het bios zou noemen?
