Archief - cpu 55°c mb 48°c

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Choco

Legacy Member
kheb onlangs een nieuw pc in elkaar gestoken maar heb cpu + koeler (amd 64 3200+ boxed) op mb late zette, da heb k dus ni zelf gedaan. pc staat hier nu een tijdje aan op bios en de cpu temp is 55°C en het temp van mb is 48°C. nu vroeg k mij af of dees normaal is? moet k dan een casefan bijkope als deze te warm zijn? of moet k een cpu koeler kope? ah ja mss klein detail, kwas aant zien toen die gast cpu op moederbord zette en bij het plaatse van de koeler gebruikte hij geen koelpasta. is dit optioneel of moet dees echt altijd? want k d8 dat hij da ni deed...
MVG
Choco

Godzilla*Akira

Legacy Member
die 55 is als em idle is? ge zijt niet verplicht om dat erop te doen, maar zou toch handig zijn. u mobo vind ik persoonlijk wel wat aan de warme kant.
bij mij is cpu nu 51 (stressed na 12u) prime95 en mobo is 21, heb 2*120mm fan.

menlor

Legacy Member
op de standaard coolers van amd
die geleverd werden bij uw amd64 3200+ zit al koelpasta op :)

ma is wel warm
kheb ier amd64 3000+ @ 29°c en mobo 30°c

ma cpu cooler is wel ne zalman 7000

presser

Legacy Member
Ook al aan gedacht dat de metingen niet juist zouden kunnen zijn? 48 graden voor je mobo is namelijk heel veel.

_-Y-_

Legacy Member
mijnen nvidia geforce FX gaat naar de 70 en cpu zal rond de 50-60 zitten
overhitting alom

-Helld0g-

Legacy Member
is het nen asus Fx of ni? Asus draait constant op 3d clock, heb mijnen nu naar Creative bios (aparte 2d clock) en temp daalt naar 40 graden in idle ipv 50-55 (in een kamer die meestal 25° warm is of meer)

/LeXuS\

Legacy Member
Je temps zijn niet speciaal hoog Mr. Choco, maar zoals velen zeggen is je mb wel wa warm, ik heb dezelfde processor als jou en ik kom met speedfan idle aan 50° max. De rest van m'n pc heeft behoorlijk fris maar kzit met een goede case koeling. Steek mss es een fan vanonder (zuigen naar binne) en vanboven (blaazen naar buite). Is wel ff werk maar de moeite waard. Anders is een zalman koeler voor op je amd zeker niet slecht zoals je ziet bij menlor maar daarmee zal je moederbord niet kouder krijgen...

Engessa

Legacy Member
Als je een MSI mobo hebt kun je misschien es je bios updaten aangezien die temp uitlezingen niet altijd juist zijn. Voor de rest, hoeveel en welke fans heb je zitten? En heb je in- en outtake? Een nieuwe CPU fan kun je indd steken (heb zelf de zalman 7000) alsook desnoods wat goeie casefans. Belangrijk is dan wel dat je die goed plaatst.
Zelf heb ik een Chieftec Medium, Asus K8N-E Deluxe, amd64 3400+ met Zalman 7000 Al-CU, 2 Zalmans casefans intake en 2 Evercool casefans outtake en mijn temps zijn 31 cpu en 26 mobo. Vooral die casefans doen er enorm veel aan dus best es daarvoor kijken.

Mr.Choco

Legacy Member
ik lees de temps af in bios, das t enige da aanstaat. kheb een asus k8n-e deluxe. wa moet k doen om mb kouder te krijge? gwn casefans? kheb er momenteel geen enkel inzitte. dus best een andere cpu koeler kopen en erop zetten? en kan ik da zelf doen? de zalman coolers zijn die ook standaard met koelpasta der al op? alvast bedankt
MVG
Choco

/LeXuS\

Legacy Member
|SoD|Ryuken zei:
Als je een MSI mobo hebt kun je misschien es je bios updaten aangezien die temp uitlezingen niet altijd juist zijn. Voor de rest, hoeveel en welke fans heb je zitten? En heb je in- en outtake? Een nieuwe CPU fan kun je indd steken (heb zelf de zalman 7000) alsook desnoods wat goeie casefans. Belangrijk is dan wel dat je die goed plaatst.
Zelf heb ik een Chieftec Medium, Asus K8N-E Deluxe, amd64 3400+ met Zalman 7000 Al-CU, 2 Zalmans casefans intake en 2 Evercool casefans outtake en mijn temps zijn 31 cpu en 26 mobo. Vooral die casefans doen er enorm veel aan dus best es daarvoor kijken.
Wat heb je nu nieuw verteld na mij??

En Mr.Choco ZOALS IK AL ZIJ zou je best een fan of twee in je bak steken. Als je je bak gewoon al zal openzetten zal het ook wel el helpen... Voor de rest die temps zullen wel juist zijn en daarom zou ik toch kijken voor een goeie koeling voor je moederbord, NIET voor je cpu want die heeft geen speciaal hoge temperatuur... Dus steek gewoon een case fanneke of twee drie en da komt wel k.

En trouwens als je pc niet uitvalt, wat is dan het probleem? :p Er zijn er hier met VEEL hogere temps dan jou hoor... GL

(als je niet weet hoe je fans installeert--> zie casemod forum)

peter79

Legacy Member
uw mb temp is eigenlijk uw chipset temp, die is bij asus redelijk hoog , omdat die passief gekoeld is, dit doen ze omdat je vaak na een paar jaar problemen krijgt met actief gekoelde chipset koelers. Maar ik vermoed dat er wat gedaan kan worden aan de airflow in jouw case als ik die temps zie.

Mr.Choco

Legacy Member
k, ik heb plaats in mn case om 2 fans te steken. er zijn 2 plaatsen voorzien zo juist naast het moederbord paneel. dus als je dat vanaf de achterkant bekijkt juist naast waar de poorten van het moederbord uitsteken. daar zijn er 2 plaatsen voor fans onder elkaar voorzien. zal er is zo'n 2 kopen en we zullen zien wat dat uitmaakt hé. alvast bedankt voor de hulp
MVG
Choco

Engessa

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
Wat heb je nu nieuw verteld na mij??

En Mr.Choco ZOALS IK AL ZIJ zou je best een fan of twee in je bak steken. Als je je bak gewoon al zal openzetten zal het ook wel el helpen... Voor de rest die temps zullen wel juist zijn en daarom zou ik toch kijken voor een goeie koeling voor je moederbord, NIET voor je cpu want die heeft geen speciaal hoge temperatuur... Dus steek gewoon een case fanneke of twee drie en da komt wel k.

En trouwens als je pc niet uitvalt, wat is dan het probleem? :p Er zijn er hier met VEEL hogere temps dan jou hoor... GL

(als je niet weet hoe je fans installeert--> zie casemod forum)

Eurm mag ik ook gewoon proberen te helpen? Djees man. En ik heb GEVRAAGD wat hij zitten had ipv alleen maar voorstellen te doen. En ik heb ook nog gevraagd wat voor mobo hij had aangezien MSI probs heeft met temp uitlezing. En ipv te zagen op mij zou je misschien es beter op je taal letten: "En Mr.Choco ZOALS IK AL ZIJ"
Ahum...
En je case openzetten is niet zo bijster snugger imo. Dan ga je indd wat frisse lucht binnenkrijgen maar ook 2 kilo stof per week. Dan zoek je beter gewoon een paar casefans om die temp naar beneden te halen. Veel succes ermee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan