Archief - Corsair twinx XL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Is u AMD64 gekoelt me ne boxed cooler? En hoevel grade loopt u cpu?

ja.

hij loopt heeeeeet.

225*12 1:1

idle: 43°c load: 66°c

kga der prolly een Xp-120 opzetten, kijken wat dat geeft..

troid

Legacy Member
corvette zei:
ja.

hij loopt heeeeeet.

225*12 1:1

idle: 43°c load: 66°c

kga der prolly een Xp-120 opzetten, kijken wat dat geeft..

Mja ik haal hier nu ook +-200-225 FSB met men corsair. Probleem is wanneer ik iets installeer crasht hij. Ik weet echt niet hoe dat komt.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Mja ik haal hier nu ook +-200-225 FSB met men corsair. Probleem is wanneer ik iets installeer crasht hij. Ik weet echt niet hoe dat komt.

aan welke timings?

wat is je multi?

troid

Legacy Member
corvette zei:
aan welke timings?

wat is je multi?

multi 11
timings 2-3-3-5
VDIM 2.75V

En op wat kan ik de ht frequency best zetten, want ik weet totaal niet wat dat doet. Nu staat hij op 2.5 ik heb is een tutorial daarover gelezen en daar zette ze hem op 2.5.

Firestyler

Legacy Member
als je alles naast elkaar zet krijg je dit (in mij geval A7V880) 2|2|4T|9T|4T|15T|2T als standaard settings en 2|4|2T|6T|3T|12T|1T met veranderde times wat me zo'n 8% snelheidwinst opleverd met TWINX Corsair 512-3200C2

in de Bios als volgt:

DRAM Clock [400MHz]
DRAM Timing [Manual]
--
SDRAM CAS# Latency [2.0]
SDRAM Bank Interleave [4-way]
Precharge to Active(trp) [2T]
Active to Precharge(Tras) [6T]
Active to CMD(Trcd) [3T]
REF to ACT/REF to REF (Trcfc) [12T]
DRAM Command Rate [1T Command]
--
DRAM Bus Selection [Dual Channel]


waren de snelste timings bij mij, ik weet niet hoe je het naast elkaar zet :-$ :d

jippen

Legacy Member
ow tread uit het oog verloren

dit is mijn setup

Mod XaserIII with msi kn8 neo2 - XP3500+@2599MHz - 2x512MB Corsair PC3200 XMS xll - AX800XT- 2x120gig sata raid, - PLEXTOR PX-708A - ...waiting for WC

ik krijg er dus 280 uit (9x280) blijken dus tccd chips te zijn
nu heb ik een ocz booster, en op 2.9 tot 3 volt 240 op 2-3-5 t1
ben nog ietje verder gegaan kwa voltage maar ben terug gegaan naar 2.9 omdat blijkbaar die latjes niet meer mogen hebben....

corvette

Legacy Member
jippen zei:
ow tread uit het oog verloren

dit is mijn setup

Mod XaserIII with msi kn8 neo2 - XP3500+@2599MHz - 2x512MB Corsair PC3200 XMS xll - AX800XT- 2x120gig sata raid, - PLEXTOR PX-708A - ...waiting for WC

ik krijg er dus 280 uit (9x280) blijken dus tccd chips te zijn
nu heb ik een ocz booster, en op 2.9 tot 3 volt 240 op 2-3-5 t1
ben nog ietje verder gegaan kwa voltage maar ben terug gegaan naar 2.9 omdat blijkbaar die latjes niet meer mogen hebben....

corsair geeft garantie tot 2.9vdimm

soit, hoe oud zijn jouw latjes?

corvette

Legacy Member
jippen zei:
in augustus van dit jaar aangekocht bij tones voor (veel geld) :woohoo:

prijs toevallig 385euro? ook bij tones

ik heb ze toen ook gekocht... nice .. kga straks es kijken of ek TCCD chips heb.. (ik denk het wel want -> 260HTT aan 2.5-3-3-7..)

Sacristar

Legacy Member
omdat anandtech niet de overclock god is
omdat anandtech misschien gewoon pech had met hun latje(s)
omdat anandtech misschien op een ander platform heeft getest
en omdat corsair vroeger van de jedec pcb afgeleide pcb's gebruikte en nu in principe is overgeschakeld op brainpower pcb's (geven een hogere overclock bij losse timings)

corvette

Legacy Member
kristos zei:
omdat anandtech niet de overclock god is
omdat anandtech misschien gewoon pech had met hun latje(s)
omdat anandtech misschien op een ander platform heeft getest
en omdat corsair vroeger van de jedec pcb afgeleide pcb's gebruikte en nu in principe is overgeschakeld op brainpower pcb's (geven een hogere overclock bij losse timings)

twas ook op een s939 k8 platform

hoe kan ik zien of een brainpower pcb is of niet?

Sacristar

Legacy Member
een btw nummer :D

die ocz's zijn veelie naais maar een beke aan de dure kant imho :)

Sacristar

Legacy Member
'k heb rap is gaan zien op hofline, staan daar aan 320€ wat ik heel schappelijk vind.
'k had verwacht dat die duurder gingen zijn. wss zouden ze dat ook geweest zijn als er niet zoveel merken waren met tccd equiped ramlatjes :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan