Archief - Corsair H70 mod

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Barnacle

Legacy Member
Ik had sinds de release een Corsair H70 op mijn i7 om 2 redenen: lagere temps en minder lawaai.
Hoewel ik tevreden was over het product, vond ik toch dat het wat extra 'punch' kon gebruiken. Ik zat op 40°C idle en 65°C stressed (hoogste core) en dat was ietsje beter dan met mijn Thermalright Venomous-X.

Ik heb nooit met de standaard fans gewerkt omdat ik 2 Gentle Typhoons had (AP-15, 1850rpm) en die sowieso stiller waren. Omdat de fans op een tempcontrolled aansluiting hangen, gaan ze stiller draaien en is het eigenlijk heel aangenaam stil :) Maar elke keer bij load hoor je ze natuurlijk op 12V schakelen met de nodige herrie omdat de lucht door die rad moet geforceerd worden. Dat irriteerde mij, maar ik wou geen koeling opgeven voor wat minder lawaai.

Zoals je ziet op de foto's van eind augustus steekt alles relatief op zijn plaats.
1, 2. Fan steekt langs buiten om plaats te sparen binnenin de kast: rad en 2x 25mm fans gaf onaangename torsie op het CPU block door die stugge darmen.

En zo kwam ik uit bij volgende guide om de H70 wat te helpen :) Ik heb alles uitgevoerd zoals in de mod beschreven (stukken van bij it-service) en ik wou ook nog eens 2 shrouds van 25mm elk op de radiator steken (speciale vijzen besteld in UK, ik vond hier enkel metrische maten).

Gisteren was alles er :) Snel in elkaar gestoken en opgestart. Temps zijn idle misschien 1°C koeler en onder load iets van een 5°C dacht ik. Maar het grote verschil zit hem in de fans, die enkel nog bij zware load iets sneller gaan draaien. Dus geen regelmatige spins meer :niceone: Ik ben nu wel mijn garantie kwijt en het was wat prullen om het in de case te krijgen. Maar al bij al een aan te raden mod.

Foto's: 1, 2, 3

GTXpower

Legacy Member
85°c stress met ne H70, beetje moeilijk te geloven? (results guide) Ik haalde da nog ni me mijn boxed koeling. (ook bloomfield). Nice mod anyway! :) good work. Reservoir& langere tubing is wss voor het water wat te doen afkoelen en evt watersnelheid te versnellen? ^^

The Barnacle

Legacy Member
Ik vond de temps in de guide nogal hoog. Maar die mounting kan nog beter, bv met een pressuremod.
Nu is de loop open en zit er voldoende water in. Ervoor kon je soms lucht horen vloeien.

Daarnet zat ik aan 78 met continuous Intel Stresstest (een 6-tal graden eraf dus) normale stress haalt nu soms net nog 60. Dus ik ben content :)

Goblin13

Legacy Member
weet dat dit al ff uit is deze tread maar zijn er nog mensen die hun h70 gemod hebben of dergelijks?

Goblin13

Legacy Member
heb je alles via highflow besteld? is dit makkelijk te doen voor een eerste x waterkoeling?of toch wat probleempjes?

zou je de lijst aanpassen als ik dit bestel van jou link:

Water Reservoir - Swiftech MCRES rev2 recommended
6mm ID 8mm OD tubes (hous) - transparent anti klink tubes recommended
Coolant liquid - Feser Aqua ultra pure watter is highly recommended
Anti corrosion additive for coolant (if required) - PT Nuke recommended
two 6mm pressure fittings (highly recommended) or normal 6mm barbs

tread is al ff oud misschien dat er nu betere produkten zijn?moeten de tubes ni vast worden gemaakt tegen evt lekken?
merci v u respons

The Barnacle

Legacy Member
Highflow en in die guide staat alles. Tubes kan je vast zetten, maar volgens mij gingen die niet lekken.

Betere produkten? Tuurlijk. Antec 620/920 en H80/H100 maken allemaal gebruik van nieuwer gen coldplates.

Goblin13

Legacy Member
Maakt dit veel verschil denk je
Heb juist mn nieuwe cpu paste ontvangen vloeibaar metaal
Coolaborate liquid metalpaste is de naam scheelt ook paar graden

Devian

Legacy Member
hier ook nu gebruiken van een h70 op mijn 2600 k ( 3.4ghz )
kben heel tevreden over de prestaties

idle 28 °
load 41 °

dus heel goed wat mij betreft :p

mvg

Goblin13

Legacy Member
Idle draaid nu op 35 to 40graden en gestressed met prime95 een 55 graden,
nog te warm he?
mss een betere koelvloeistof?

mdgf

Legacy Member
Heb je wel al eens overwogen of je niet gewoon een slechte cpu hebt? Elke cpu is uniek, het kan op papier perfect dat de jouwe 10° warmer draait dan gemiddeld, das gewoon pech hebben.

The Barnacle

Legacy Member
idd, niet elke IHS hangt even goed vast en elke chip heeft andere voltages voor speedstep. Als uw chip uit de zijkant van de wafer komt hebde gewoon pech.
Intel thermal is pas bij 80 graden dus alles daaronder is goed.
En staat die als intake of outtake?
Zoveel variabelen.

Mijn xeons zitten op 75 ofzo (max temp op 24 cores). Maar dat is <80 dus het kan me niks schelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan