Archief - core/mem settings voor R9800 pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
hallo,

ik heb een Sapphire R9800 Pro. Kaartje heeft enkele maanden na aankoop (en nieuwe pc) geen enkele problemen gegeven, pas sinds enkele weken heb ik wat problemen...Het probleem is dat er op mijn scherm allerlei ontabiele zaken tevoorschijn komen... (screens op http://users.pandora.be/pina/public/graka)

nu heb ik via ATI tool enkele settings gewijzigd, en nu draait hij wat stabieler. Maar het probleem is dus, dat als ik default waarden neem (volgens ati tool althans): 378 core/338 mem dat ik dan problemen krijg zoals:

http://users.pandora.be/pina/public/graka/pes4.jpg
http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-338.jpg (3D view in ATI tool)


Indien ik de waarden verander (onderclock) naar 378-300, dan heb ik geen problemen:

http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-300.jpg

Nu mijn vraag is: is mijn grafische kaart naar de zak of zijn de default waarden van ati tool verkeerd, en heeft iedereen de waarden 378/300, of welke waarden zijn dan wel default ?

mijn kaart bolt nu wel met de settings van 378/300 maar ik denk dat ik daarmee mijn kaart serieus underclock en dat ik bijgevolg ook weinig kan zien van de werkelijke prestaties van die kaart...

verdere specs van mijn pc:
A64 3000+
1 GB ram
asus k8n-e deluxe mobo

Tomba

Legacy Member
voeding te zwak/onstabiel zou ik gokken
dingen gelijk ze es opnieuw insteken, drivers reinstallen zult ge al wel geprobeerd hebben neem ik aan?

pina

Legacy Member
T0mBa zei:
voeding te zwak/onstabiel zou ik gokken
dingen gelijk ze es opnieuw insteken, drivers reinstallen zult ge al wel geprobeerd hebben neem ik aan?
hmm der is nog iemand die mij zei dat het aan mijn voeding zou kunnen liggen...ik heb een 300 watt voeding, is dat te weinig voor een amd systeem?

verder zit er nog het volgende in dat gebruik maakt van zo ne stroomkabel:
2 HD's
dvd rom drive
cdr drive
graka

toch niet zo overdreven veel denk ik :)

Tomba

Legacy Member
die recente graka's zuipen stroom, wat voor eentje had ge ervoor? of is dat systeem helemaal ineens gekocht?

en idd, een 300 watt voeding is echt wel op het randje... van een merk of een wit product?

pina

Legacy Member
khad ervoor een amd 1 gig systeemke. Khem gewoon mijn mobo, cpu, ram en graka vervangen. In de case die ik erbij kocht zat er al een voeding bij. Een aparte voeding kostte meer dan die case+voeding inclusief samen :) op de voeding staat er alleszins iets van PREMIER op in koeie van letters, dunno of da het merk is natuurlijk:

http://www.hofline.com/catalog/product_info.php?cPath=147_131_226&products_id=1579
grotere foto: http://www.hofline.com/catalog/images/fusi_pc177.jpg


wat zijn dan de normale waarden voor een r9800 pro?

Exit

Legacy Member
voor normale waarden, rtfm of kijk op uw doos/verpakking, use google ...
merkloos of b-merk is min 350W toch wel aangeraden.

Cranox

Legacy Member
Van wat ik op de screenshots zie is dat je ram van je vgakaartje de geest gegeven heeft.
Ga naar de winkel en vraag een andere.

lotter.be

Legacy Member
Gouden tip : bespaar nooit (teveel) op je voeding !
koop van een degelijk merk zoals antec, enermax, thermaltake, ocz,...

pina

Legacy Member
ik heb dan de nieuwe drivers van ati geinstalleerd, maar dan is het nog erger...windows start op, en ineens wordt mijn beeld zwart, en soms valt het gewoon uit... Ik heb dan eens gewacht, en ineens kwam erop dat vpu recover iets niet kon initialiseren etc etc...

ik probleer via ati tool dan te underclocken, en dat helpt ook al nie meer. Bij het opstarten is het windows xp logo zo al "afgebrokkeld"

corvette

Legacy Member
video memory is naar de zak..

koop ook maar minstens een 350watt voeding van enermax ofzo.

pina

Legacy Member
T0mBa zei:
ai, vroeg mij al af waar ge bleef
sry voor dat advies dan :p
IDD :angry:

maar als ik dan mijn drivers uninstall, en dan geen drivers installeer, bolt mijne windows wel, maar kan ik geen games spelen uiteraard :(

pina

Legacy Member
ik heb nu via ati tool ervoor gezorgd dat hij altijd opstart met de waarden 378/300, en nu werkt mijn pc wel. Wat zijn de meest gangbare waarden voor een ati r9800 pro van sapphire?

guRuh

Legacy Member
jeezes gade gelle nu eens stoppen met die voedingen hype :angry:

een voeding IS belanhrijk, maar zijn 300 watt kan dat ZEKER trekken

kutteke

Legacy Member
idd menne stiefpa zen 160w van packard bell trok menne 9800pro zelfs

pina

Legacy Member
wel vreemd dat dit ineens gebeurd :(

over die voeding, gisteren dan die tests gedaan via een tool van asus (Probe), en daar keken we naar de voltages wanneer ik artifacts heb in een spel etc..., daar waren er toch geen schommelingen te vinden. De voltages bleven stabiel, dus aan de voeding zal het toch niet meer liggen...

http://users.pandora.be/pina/public/graka/voltages.jpg

nu underclock ik hem, en bolt em wel

guRuh

Legacy Member
lijkt me een temperatuur probleem

zet u raam eens wagewijd open zodat het bijna vriest in u kamer, en draai dan eens op normale speeds

en laat het ons weten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan