pina
Legacy Member
hallo,
ik heb een Sapphire R9800 Pro. Kaartje heeft enkele maanden na aankoop (en nieuwe pc) geen enkele problemen gegeven, pas sinds enkele weken heb ik wat problemen...Het probleem is dat er op mijn scherm allerlei ontabiele zaken tevoorschijn komen... (screens op http://users.pandora.be/pina/public/graka)
nu heb ik via ATI tool enkele settings gewijzigd, en nu draait hij wat stabieler. Maar het probleem is dus, dat als ik default waarden neem (volgens ati tool althans): 378 core/338 mem dat ik dan problemen krijg zoals:
http://users.pandora.be/pina/public/graka/pes4.jpg
http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-338.jpg (3D view in ATI tool)
Indien ik de waarden verander (onderclock) naar 378-300, dan heb ik geen problemen:
http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-300.jpg
Nu mijn vraag is: is mijn grafische kaart naar de zak of zijn de default waarden van ati tool verkeerd, en heeft iedereen de waarden 378/300, of welke waarden zijn dan wel default ?
mijn kaart bolt nu wel met de settings van 378/300 maar ik denk dat ik daarmee mijn kaart serieus underclock en dat ik bijgevolg ook weinig kan zien van de werkelijke prestaties van die kaart...
verdere specs van mijn pc:
A64 3000+
1 GB ram
asus k8n-e deluxe mobo
ik heb een Sapphire R9800 Pro. Kaartje heeft enkele maanden na aankoop (en nieuwe pc) geen enkele problemen gegeven, pas sinds enkele weken heb ik wat problemen...Het probleem is dat er op mijn scherm allerlei ontabiele zaken tevoorschijn komen... (screens op http://users.pandora.be/pina/public/graka)
nu heb ik via ATI tool enkele settings gewijzigd, en nu draait hij wat stabieler. Maar het probleem is dus, dat als ik default waarden neem (volgens ati tool althans): 378 core/338 mem dat ik dan problemen krijg zoals:
http://users.pandora.be/pina/public/graka/pes4.jpg
http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-338.jpg (3D view in ATI tool)
Indien ik de waarden verander (onderclock) naar 378-300, dan heb ik geen problemen:
http://users.pandora.be/pina/public/graka/378-300.jpg
Nu mijn vraag is: is mijn grafische kaart naar de zak of zijn de default waarden van ati tool verkeerd, en heeft iedereen de waarden 378/300, of welke waarden zijn dan wel default ?
mijn kaart bolt nu wel met de settings van 378/300 maar ik denk dat ik daarmee mijn kaart serieus underclock en dat ik bijgevolg ook weinig kan zien van de werkelijke prestaties van die kaart...
verdere specs van mijn pc:
A64 3000+
1 GB ram
asus k8n-e deluxe mobo



