Archief - Cool 'n Quiet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

>P>Emperor

Legacy Member
kheb nen AMD64 en ik wil "cool 'n quiet" activeren.

ik zet C&Q aan in bios op "enabled", en ACPI 2.0 support op "yes".
dan installeer ik de C&Q drivers (processor) en software die bij m'n Asus K8V se deluxe cd zaten. ik zet ook m'n energieverbruik op "minimaal".
ik reboot es, start C&Q software op, en m'n pc blijft continu aan 2200mhz draaien (amd athlon 64 3200+).
kheb ook al es m'n "Q-fan control" in bios op "enabled" gezet maar dan start windows traag op en loopt em vast. dat dus weer afgezet (Q-fan en C&Q hebben normaal toch niets met mekaar te maken dacht ik, mja proberen hé).
kheb 2 fans hangen, 1 van cpu zelf en 1 grote case fan.

normaal met C&Q in windows moet die dus cpu speed naar 800mhz vertragen, maar dat doet ie dus niet. heeft nog iemand dit probleem?? kheb al alles afgezocht maar geen oplossing gevonden tot nu toe... :doh:

Specs:
AMD Athlon 64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 Corsair DDR400
Sapphire radeon 9800 pro
Maxtor 200GB S-ata
Windows XP Prof + SP2

mightybunny

Legacy Member
heb je in windows powermanagement op minimaal ofzo gezet?
want dat moet he

>P>Emperor

Legacy Member
mightybunny zei:
heb je in windows powermanagement op minimaal ofzo gezet?
want dat moet he

kga nog es dubbelchecken vanavond maar normaal gezien wel

Burny

Legacy Member
Deze guide volgen, als het dan niet werkt naar Asus (of uw pc winkel) mailen.

Vreemd, dit prob ben ik nog nooit tegengekomen.

Davion

Legacy Member
1.) Als ge Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) opent, is de CPU dan bezig of niet ?
2.) Zoek op een thread waar da ik het in heb uitgelegd of volg gewn de README van C&Q op de K8V SE D CD, bij mij werkt het hier toch (ook K8V SE D + A64 3200+ CH)
3.) Flash desnoods naar de laatste BIOS...

>P>Emperor

Legacy Member
Davion zei:
1.) Als ge Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) opent, is de CPU dan bezig of niet ?
2.) Zoek op een thread waar da ik het in heb uitgelegd of volg gewn de README van C&Q op de K8V SE D CD, bij mij werkt het hier toch (ook K8V SE D + A64 3200+ CH)
3.) Flash desnoods naar de laatste BIOS...
mss naar de laatsten bios flashen, maar dat lijkt me dan ook nog de enige mogelijkheid. energieverbruik staat op minimaal, en kheb die guide op K8V cd gevolgd. als da niet lukt mag Asus zich aan ne mail verwachten :doh:

jmper

Legacy Member
>P>Emperor zei:
mss naar de laatsten bios flashen, maar dat lijkt me dan ook nog de enige mogelijkheid. energieverbruik staat op minimaal, en kheb die guide op K8V cd gevolgd. als da niet lukt mag Asus zich aan ne mail verwachten :doh:

Is het gelukt na het flashen van de bios?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

>P>Emperor

Legacy Member
jmper zei:
Is het gelukt na het flashen van de bios?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

ik las dit op ander forum:
"There seems to be a problem with the K8V SE Deluxe and Cool n Quiet. What happens, is that for some reason it will actually stop your CPU fan from spinning. overheating your processor and emergency rebooting your computer. Trust me, the same thing was happening to me as well. Your CPU fan speed will still increase when the tempature of your cpu goes up with cool and quiet and q-fan disabled."

kheb bios nog niet geflashed, pc loopt toch stabiel genoeg en t kan mss de situatie verslechten ipv verbeteren, plus prolly kan K8V se deluxe nie goe met C&Q overweg, aangezien ik al op aantal fora over probs ermee gelezen heb :doh:
oa hier:
http://forums.amd.com/index.php?showtopic=27046&st=0&#entry248184

bij Davion hier lijkt het te werken met gelijkaardige specs, dunno hoe dat komt :unsure: kga nog wa verder fora's afzoeken naar oplossingen

ps: kheb ook nieuwste AMD64 drivers installed

Davion

Legacy Member
Die Q-fan hier staat uit, maar als ik die aan zet dan laat hij toch op tijd mijn fan aanspinnen hoor, ik heb totaal geen probleem daarmee...

Toch raar hoor, want hier gaat het perfect :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan