Archief - Constant hangen bij boot !! WHY !?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fregelke

Legacy Member
Heb het al is gepost, met maar bitter weinig reacties op.

Mijn pc wilt 75% van de tijd niet booten. Op het punt wanneer er normaal gezien "detecting ide drives" zou moeten komen doet de pc niks nimeer en heeel soms komen er dan ook nog vreemde lijnen op men bootscherm.

Ik heb de laatste nieuwe nividia nforce drivers geinstalleerd , en ook hebbek laatste nieuwe bios derin geflasht. DOET ALLEMAAL GENE ZAK ! :sad:
Diagnosticstool van western digital gerunned , zonder errors.
Alle andere apparaten uitgetrokken buiten menne 9800pro en men HD , eveneeens geen verbetering. (300w voeding Qtec)

Hd is 200 gig van een half jaar oud. ze begint te draaien bij power-on en blijft draaien, ook al wilt die windows niet booten. Geen rare tikgeluiden or what so ever.
Deze config heeft al half jaar stabiel gedraaid en nu sinds enkele weken moet ik 10 keer power resetten eer die windows wilt booten !!??

Aan wat kan dit liggen???!!
Iemand zei me da die da ook had gehad en da die iets van ne windowsupdatefix had gedaan en twerkte terug. Kheb gegoogled ma kvind er niks van.
Plz some help want het begint me SERIEUS te irriteren :confused:

greets

Exit

Legacy Member
drivers doen gene zak aan da booten, bios wel, dus ligt het aan bios of mobo naar de zak (of een ide aparaat)
klok die cpu eens op normal speeds en reset bios.

[WS]AlterEgo

Legacy Member
't is misschien iets soortgelijk dat ik heb gehad... en nog steeds heb.

Ik moet bij mijn fancontroller al mijn fans op maximum zetten bij het booten, anders blijft de mijne ook hangen op "Detecting IDE...". Ik zou niet weten wat het probleem is, ik heb een voeding van 400w (ook Qtec)

fregelke

Legacy Member
Ook wel scheef.

Er zijn blijkbaar ook virussen die waardoor ge ni kunt booten , maar kheb norton gedraaid en die heeft niks van virussen gevonden. :unsure:

Hopeloze zaak. :sad:

@trimentor : nee geen biep bij boot en ik geraak ook niet in bios. Want pc stopt met iets te doen juist voor het moment waarop er "detecting ide .." op het scherm moet komen. En om in bios te geraken moet ge daar al voorbij, want dan komt er pas "press DEl to enter setup"..

ps: PC WERKT PERFECT EENS DIE GEBOOT IS ! :wtf:

Exit

Legacy Member
ge kunt vroeger ook in bios, ge moet nie wachten tot da erop komt!
koppel eens alle ide zaken af en ga bios binnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan