Archief - constant freeze bij min systeem bij games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

friggelke

Legacy Member
zit nogal met een probleem. Het zit zo: net geformatteerd, erop gezet, drivers 'n shit etc etc, installeer een aantal games alles tot daaraan toe nog goed. Ik start halo op, kom in het menu en dan floep min scherm wordt zwart :s reset helpt niet scherm blijft ook zwart, wat vrij raar is.

Iemand een idee waaraan het zou liggen?

specs: amd64 3200+ @ 2200, mainboard: asus k8n e deluxe nforce3, 6800 le van aopen en laatste drivers van nvidia zelf

Kenshi

Legacy Member
is dat toevallig die pc, die bij forcomexpress te koop stond ?

Zo ja, iemand die ik ken heeft die ook en identiek probleem, maar wel niet bij alle games.

friggelke

Legacy Member
is idd die van forcom express. vond et treffelijke pc tbh voor weinig geld, enkel wa crappy gfx.

Kenshi

Legacy Member
Mja mss een slechte koeling op de 3d kaart ofzo ?
Als het dat is, zou forcom er zelf toch iets aan moeten doen vermoed ik
toevallig met die kaart al geprobeert om extra pipelines te unlocken me rivatuner ?
Met wat geluk kan je er een volwaardige 6800 van maken. met 12 pipelines of meer

friggelke

Legacy Member
wat gebeurt er precies als je een slechte koeling hebt, een te warme videokaart? dat zou echter niet het geval zijn (heb het al geckecked). Kga es rivatuner downe om es te proberen :)

friggelke

Legacy Member
still the same.

Zouk geen TE lichte voeding hebben ... 350 watt voor een 6800 lijkt mij toch wat weinig :s

vinteg

Legacy Member
is een veel gekend prob me 6800LE's(kzie het op veel forums staan) normaal uw kaart gewoon gaan inruilen;)

friggelke

Legacy Member
keb et nu dus al verschillende malen gelezen :(
ik heb normaal 1 jaar garantie op dees pc... prolly gan ze die graka wel ruilen. Probleem is wel dak al gelezen heb dat het bijna bij 80 procent van de gevallen voorkomt :/

vinteg

Legacy Member
friggelke zei:
keb et nu dus al verschillende malen gelezen :(
ik heb normaal 1 jaar garantie op dees pc... prolly gan ze die graka wel ruilen. Probleem is wel dak al gelezen heb dat het bijna bij 80 procent van de gevallen voorkomt :/
vraag desnoods of ge wa moogt opleggen 50€ ofzow of minder en da ze der ne normale 6800 insteken, die hebben da prob ni.

friggelke

Legacy Member
wel nog een vraag. Hoe gooi ik via rivatuner mijn pipelines open ...

FORCOM EXPRESS

Legacy Member
Beste

Dit is een gekend probleem er is inderdaad een slechte batch van deze kaarten geleverd. U zou gewoon met de pc even terug moeten langskomen dan word deze dadelijk vervangen door een werkende kaart. Sorry voor het ongemak.

mvg het Forcom Express team

Kenshi

Legacy Member
K zal dan wel in orde komen zo te zien.
Normaal gezien zou da toch een redelijk goeie kaart moeten zijn. Van prestaties iets beter dan 9800XT dacht ik. Als ze deftig werkt tenminste :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan