Archief - Computer valt bijna direct uit na inloggen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mattyh88

Legacy Member
Wanneer ik mijn computer aan zet en ingelogd ben, valt hij bijna direct weer uit. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

B - MAXX

Legacy Member
is het altijd exact hetzelfde tijdstip? Kan je na het uitvallen meteen weer opstarten of moet je wachten?

mattyh88

Legacy Member
Soms valt hij iets rapper uit. Ik kan soms bijvoorbeeld mijn emails openen maar soms ook niet.
Ik kan de pc direct weer opstarten.

Aap

Legacy Member
Misschien virus of malware die er voor zorgt dat de PC afgesloten wordt. Dat is mijn eerste gedacht. Extern scannen op met een virus scanner met laatste definities en een apart anti malware scanner.

Of wel een update van windows die verkeerd gegaan is en dit heeft veroorzaakt.

Is het een nieuwe PC? Welk besturingssysteem? Configuratie van PC?

mattyh88

Legacy Member
Het is geen nieuwe pc (van 2002 dacht ik). Besturingssysteem is win xp home edition.
Configuratie zal ik eens moeten nagaan :)

B - MAXX

Legacy Member
als het een oude PC is zou ik de kast eens opendoen en het stof eruit blazen. Misschien is het de CPU die te warm wordt en schakelt het systeem zichzelf uit ter beveiliging?

mattyh88

Legacy Member
B - MAXX: Al eens nagekeken. Ziet er zo goed als nieuw uit. :)

St0wned

Legacy Member
nee best niet openvijzen. da kan zelf niet ingeplugd nog een tijdje redelijke schokken geven

Hungry®

Legacy Member
ik zie er geen, garantie zal toch al verlopen zijn. Goed uitblazen en zien dat je geen componenten raakt met een eventuele stofzuigerslang die je best naast de voeding houdt om het stof op te zuigen.
Voeding moet er wel uit natuurlijk maar dat lijkt me de evidentie zelf.

St0wned zei:
nee best niet openvijzen. da kan zelf niet ingeplugd nog een tijdje redelijke schokken geven

Nog nooit voorgehad. De PC moet wel afstaan gedurende een uur met de schakelaar op 0.

St0wned

Legacy Member
altijd opletten toch met componenten waar zware condensators opzitten. idd best gedurende een hele tijd afzetten voor je der aan prutst

mattyh88

Legacy Member
Juist nog eens geprobeerd. Er zat blijkbaar nog een USB stick in de computer. Heb die er nu uitgehaald. Ik moet wel efkes wachten vooraleer ik de pc weer kan aanzetten nadat ie uitgevallen is. (ong een minuut)

Hij heeft de nacht uitgestaan en nu net voor de 1e keer weer aangezet en hij bleef toch een kleine 5 min draaien. Bij de 2e keer ging hij na een 30 tal sec ingelogd te zijn al uit.

//edit: ik heb de case openstaan nu. Ik zie een geel lampje branden op het moederbord. Geen idee wat het betekent. Als ik de computer aanzet blijft dat lampje branden. Vanaf ie uitvalt, gaat het lampje ook uit. Ik moet nu 2 min wachten ongeveer. Ik hoor dan iets in werking treden en het lampje gaat ook weer aan.

//edit2: Ook zijn er 4 "diagnostic leds" aan de achterzijde van de pc. Die blijven gewoon groen branden tot dat de computer uitvalt. Vanaf er 1 niet zou branden, is er een probleem staat er in de handleiding. Heb nog wat verder op google opgezocht: en kan nog altijd van alles zijn:
-PSU
-Moederbord

Emailen naar Dell (want het is een Dell Dimension 4500s) gaat ook niet meer, want ze vragen bedrijfsgegevens wanneer ik de service tag ingevuld heb. Geen idee wat deze zijn.

//edit 3: Heb net eens in de bootmenu gegaan. Voor ik in dat menu kwam, stond er een fout op het scherm "plug and play configuration error". We zijn weer een stapke verder :)

//edit 4: negeer mijn vorige edit maar. Dit kwam waarschijnlijk doordat ik de expansion cards (voor netwerk) er niet deftig terug ingestoken had. Ik heb de computer nu nog een paar keer proberen opstarten maar wnnr ik de pc wil aanleggen nadat hij uitgevallen is, moet ik nu echt wel lang beginnen wachten (10 min al ong)

Raar maar waar, computer doet het opeens terug. Was hem gaan binnensteken in een computerzaak hier in de buurt, en die belde mij op om te zeggen dat de computer het "gewoon" doet. Heel vreemd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan