Archief - Clockspeed vs Ram Latencies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
hey
ik zat hier wat te googlen,
op zoek naar oc's voor mijn 3400+
toen kwam ik tot het besluit dat deze al redelijk hoog geklokt is voor een newcastle core...(2.4ghz)
nu was mijn vraag/idee/dilemma/...
waarom wil iedereen die clockspeed omhoog ?
ipv te doen zoals mij en uw ram latencies zo laag mogelijk te brengen (en standaard clockspeed voor cpu dan...)
voorheen (met standaard timings) had ik superpi : 42 sec
na aanpassen ramtimings heb ik nu : 38sec !
met lichte oc : 36sec !

timings nu zijn : 2-3-2-5 @ 200mhz ( = 400mhz)
voorheen 2.5-3-3-8...


waarom allemaal die cpu's de hoogte injagen ?????
:doh:

jullie redenéren (volgens mij)
eerst hoge oc,met losse timings...
ik redeneer...
lage/geen oc,met strakke timings en dan zo omhoog gaan met die core

Witte

Legacy Member
Omdat je hele computer niet enkel kan leven van snel geheugen.
In sommige gevallen is een hoger geclockte processor beter dan geheugen met lage latences, in andere gevallen juist omgekeerd.

str0ntj3

Legacy Member
inderdaad

2.5-3-3-6 is niet ZO super veel verschil met 2-2-2-5 ofzo...
daarom beter hogere snelheden halen op 2.5 CAS! dan geen OC op 2 CAS.

V-Virus

Legacy Member
Ram latencies maken niet zo veel uit in echte games enzo daar ga je veel meer voordeel ondervinden van een cpu overclock, daarbij een snellle processor staat gewoon veel cooler dan strakke ram timings :p

***ARF***

Legacy Member
brechtvm zei:
jullie redenéren (volgens mij)
eerst hoge oc,met losse timings...
ik redeneer...
lage/geen oc,met strakke timings en dan zo omhoog gaan met die core

ge zijt beter da ge eerst oc'ed me losse ramtimings
waarom?
omda ge dan zeker weet da het ni u ram is da belachelijk aant doen is
stel da ge die op 2-.... zet
ge zet u fsb op 205 en die flest al (omda u ram toevallig ni meekan)
en ge denkt, ha mijn cpu zit op zijn max

maar als ge u timings dan losser zet kan het zijn da ge veel hoger geraakt.


dan kunde alles mooi opschrijven
cpu gaat max zoveel ...
mem gaat max zoveel...
... gaat max zoveel ...

en dan kunde beginne tweaken en zien wat voor U de beste oplossing is

guRuh

Legacy Member
brechtvm zei:
hey
ik zat hier wat te googlen,
op zoek naar oc's voor mijn 3400+
toen kwam ik tot het besluit dat deze al redelijk hoog geklokt is voor een newcastle core...(2.4ghz)
nu was mijn vraag/idee/dilemma/...
waarom wil iedereen die clockspeed omhoog ?
ipv te doen zoals mij en uw ram latencies zo laag mogelijk te brengen (en standaard clockspeed voor cpu dan...)
voorheen (met standaard timings) had ik superpi : 42 sec
na aanpassen ramtimings heb ik nu : 38sec !
met lichte oc : 36sec !

timings nu zijn : 2-3-2-5 @ 200mhz ( = 400mhz)
voorheen 2.5-3-3-8...


waarom allemaal die cpu's de hoogte injagen ?????
:doh:

jullie redenéren (volgens mij)
eerst hoge oc,met losse timings...
ik redeneer...
lage/geen oc,met strakke timings en dan zo omhoog gaan met die core

kvind wel da gij ne grote muil opzet voor iemand die een fucking noobje is in de oc wereld...

:naughty:


en ik? ik ben ook vrij nieuw in deze wereld (relatief gezien) maar ik ga hier niet zulke (domme) dingen verkondigen

brechtvm

Legacy Member
guRuh zei:
kvind wel da gij ne grote muil opzet voor iemand die een fucking noobje is in de oc wereld...

:naughty:


en ik? ik ben ook vrij nieuw in deze wereld (relatief gezien) maar ik ga hier niet zulke (domme) dingen verkondigen


wtf ?
ik constateerde enkel maar...
nu weet ik dat CPU belangrijker is dan RAM
(in tégenstelling tot wat bij super pi het geval is)
dont shoot people plz
everybody has to learn
btw : what about your superpi score ?
mines : 36sec 5% oc'd machine... met No name ram...
what about you ?
dont call me a noob :naughty:

kutteke

Legacy Member
ge moe da uitvinden zo laag mogelijke timings met zo hoog mogelijke fsb, hangt van winst/verlies van prestatie af

Massman

Legacy Member
waarom al da spel ?

@Brechtvm, als gee kijkt naar de hoge scores qua superpi ed. ziet ge dat velen een hoge fsb hebben ipv lage latencies. Waarom? meer performance dan met lage fsb & strakke timings.
op u vraag wa guruh al gepresteerd heeft:
68569 -- guRuh -- AMD A64 3200+/512 Mb/6800NU@16/6/ van aquamark :)


@Guruh, vanaf wanneer kan je spreken van (relatief) lang in de oc-wereld te zitten ;)

guRuh

Legacy Member
brechtvm zei:
wtf ?
ik constateerde enkel maar...
nu weet ik dat CPU belangrijker is dan RAM
(in tégenstelling tot wat bij super pi het geval is)
dont shoot people plz
everybody has to learn
btw : what about your superpi score ?
mines : 36sec 5% oc'd machine... met No name ram...
what about you ?
dont call me a noob :naughty:

want to get owned? dan neem ik dees persoonlijk op en kunt ge binnen een week of twee eens in u gat geneukt worden als ge wilt (met een minderwaardige cpu)

en ge moet geen engels beginnen klappen, nederlands is cool genoeg :ironic:

@ dien andere: lang in oc wereld: 1 jaar en niet zo maar een trendbitch zijn gelijk meneer brecht (ja kvind u ne kloot, principes e kerel)

str0ntj3

Legacy Member
brechtvm zei:
wtf ?
ik constateerde enkel maar...
nu weet ik dat CPU belangrijker is dan RAM
(in tégenstelling tot wat bij super pi het geval is)
dont shoot people plz
everybody has to learn
btw : what about your superpi score ?
mines : 36sec 5% oc'd machine... met No name ram...
what about you ?
dont call me a noob :naughty:


gast ik zit ier met no-name crap ram van PC2700 DDR333 @ 211Mhz FSB... dus ssst, don't shoot on guruh, of get me mij te maken.
guRuh zal wel een pak meer ervaring hebben dan zo iemand ge lijk gij...
als ge iets te zegge hebt, dan doede da tegen nen muur maar komt nie zo dergelijken brol aan ons verkopen.

kutteke

Legacy Member
@ massman als je mensen kan verderhelpen zonder uitgelache te worden is het al heel veel imo :)

***ARF***

Legacy Member
brechtvm zei:
mines : 36sec 5% oc'd machine...
wa komt die 5% oc'ed machine der bij doen
als ge nix van oc'en kent maar ge hebt genoeg geld gaat ge der gemakkelijk onder me een stock systeem
ge gaat gewoon wa meer geld moete uitgeve

kdenk da u bedoeling wel goe was
maar probeer het op een ander manier te zegge

brechtvm

Legacy Member
alé...moek ier gans mn specs géve ?
daar gaat dees topic niet over é manne
of moeje persé mn HTT emme enzo ?
en mn divider
en mn ram...
idd,dan klap ik ni in procenten...
srry ze mr iedreen moet lére...en der zijn der ier op dees forum die zeeeeer arrogant zijn

str0ntj3

Legacy Member
brechtvm zei:
waarom allemaal die cpu's de hoogte injagen ?????
:doh:

jullie redenéren (volgens mij)
eerst hoge oc,met losse timings...
ik redeneer...
lage/geen oc,met strakke timings en dan zo omhoog gaan met die core

wie is er arrogant? :naughty:
sorry maar u manier van zegge in u topic is zo van "gulle zijt verkeerd, ik ben juist"

guRuh

Legacy Member
wtf ik vraag toch helemaal niet achter u settings :wtf:

doe gewoon eens normaal en stel u niet zo aan

kutteke

Legacy Member
let's all shake hands and make up by eating prinskoeke, and drinking chokomelk, no hard feelings from both sides mistakes are forgiven :)
zie gwn da ze nimeer gebeuren en everybody's happy ;)

spokkie_spok

Legacy Member
kutteke zei:
let's all shake hands and make up by eating prinskoeke, and drinking chokomelk, no hard feelings from both sides mistakes are forgiven :)
zie gwn da ze nimeer gebeuren en everybody's happy ;)
:offtopic: ik heb er niets mee te maake ma ik wil wel ne chocomelk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan